Måste jag betala?

Ava22

Trådstartare
Hejsan alla!
Jog hoppas att ngn där ute kan hjälpa mig med mitt problem! För ett tag sedan såg min kompis en lapp om att en tränare skulle komma till stallet. Hon blev eld och lågor och anmälde sig och mig efter en tids tjatande. Grejen är den att anmälan är bindande till träningen och jag kan inte delta pga av tiden för träningen ( jag ska jobba och hinner inte jobba om jag skulle träna och jobbet missar jag inte) och pengarna finns inte längre då jag har ett körkort på gång. Är det ngn som vet om jag kan slippa betala eller måste jag? Jag har inte skrivit under ngt, min kompis anmälde mig, men på lappen stog det att det var bindande... Vad kan jag göra?
MVH Nina
 
det första som slår mig är: kan du inte hitta en ersättare som rider istället för dig (och betalar för träningen)? då blir du ju garranterat inte betalningsskyldig i alla fall.

däremot vet jag inte hur det funkar med betalningsskyldighet och bindande anmälan. även om du inte skrivit under något och det var kompisen som anmälde så gav du ju kompisen i uppdrag att anmäla dig. även muntliga avtal gäller, vettu. men som sagt vet jag inte hur "bindande anmälan" egentligen funkar inför lagen...
 
Försök hitta en ersättare, annars får du nog vackert betala oavsett om det var din vän som anmälde dig, hon gjorde juh dock inte detta utan ditt medgivade.
 
Ja just nu letar jag desperat efter ngn som kan rida istället för mig..! Man lär sig av sina misstag förhoppningsvis.. :cry:
 

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 843
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Hjälp mig bena ut detta. Vill jag egentligen ha två hundar? Min hund, en goldentik, är nu 5 år och jag har börjat fundera lite smått på...
2
Svar
39
· Visningar
4 013
Senast: Bexzor
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: vtok
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp