Bukefalos 28 år!

Måste skriva av mig, vad ska jag göra?

Sv: Måste skriva av mig, vad ska jag göra?

Delvis KL

Jag håller med. Vad skönt att det verkar ha löst sig till det allra bästa! Och bra att du fortsätter att hålla koll på honom genom att stå kvar som ägare.

Risken med att sälja sådana här "problemhästar" (och med det menar jag inte hästar som jävlas och därmed är ett problem för ägaren, utan hästar som själva HAR problem, och på så sätt kräver enormt mycket av sin ägare) är ju annars att det inte går som den nya ägaren tänkt sig, och hästen börjar vandra runt hos olika ägare till dess att en av ägarna tröttnar och avlivar hästen. Och då har hästen kanske lidit i många år, helt i onödan.

Men som sagt, det verkar ha löst sig riktigt bra för både dig och hästen nu ju. :)
 
Sv: Måste skriva av mig, vad ska jag göra?

Ja då! Men nu ska han inte vara ridhäst, utan nu ska han få gå och skrota i hage och bara få ompyssling och kärlek. Tycker inte det är rätt att låta honom gå genom en ny process som ridhäst när han ändå är 17 år gammal. Tack för era svar!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 166
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 821
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 035
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 012
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp