Mat - hur många gånger per dag ger du?

Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Min gammelhund äter också morötter, men bara i stallet!! Han lärde sig av en hundkompis att allt som hästarna får är godis och alltså värt att stjäla. Men han har aldrig någonsin ätit en morot hemma :rofl:
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Vår hund äter 1 gång/dag - på kvällen. Funkar jättebra.
Förut gav vi alltid 2ggr, men den här lilla tjejen (hon är 5 år...)
blir så himla kissnödig på FM om hon äter mat på morgonen så
fastän hon var med oss på jobbet och i princip låg inne på
kontoret där en av oss var ca 75% av tiden möttes vi
allt för ofta av kisspölar.... Och då kanske vi ändå varit ut
med henne först på "morgonkissen" och sedan mellan 1-2 ggr
mellan 8-12...Nu funkar det hur bra som helst. Hon har naturligtvis
fri tillgång till vatten - men hon får väl i sig lite väl mycket på
en gång vid måltiden. Hon äter Klass färskfoder = SUPER
Pälsen är otroligt blank och hon är aldrig dålig i magen..
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Min gamla hund käkar 1ggr/dag och valpen(?!) 2ggr/dag
Detta för att hundarna ska vara fit for fight på morgonen. Så slipper man vänta 1h på att ta ut dem och träna osv.
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Mina vuxna hundar har fri tillgång på torrfoder. Men det är mest den ena tiken som knaprar på de kulorna. Sedan ger jag dem mat på fasta tider två gånger per dag. Vill gärna dela upp givan och tycker de verkar må bäst av det :)
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

ramonarunds skrev:
Jag har torrfoder som star framme hela tiden, sa mina kan ga och ata som de vill. Dessutom ater de lite rester och sadant efter middagen, lunch etc.

Samma system har jag och tycker att det fungerar bra :) ;)
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Torrfoder och vatten har dom fri tillgång på.
Jag ställer endast undan mat och vatten när
Freddy får för sig att bada i vattenskålen eller
kasta hundmat runt hela köket :angel:
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Nu är min vovva valp och äter 3 gånger om dagen, men det är meningen att det ska bli två.
Det tycker jag är lagom:)

plus godis, grönsaker, ben och frukt mellan måltiderna då:angel:
Är småätning lika illa för hundar som för människor tro?
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Familjens hund åt uppblött torrfoder. Serverade 3 ggr per dag, men han åt inte allt. Ibland fick man truga i honom så han åt EN omgång per dag i alla fall, andra perioder åt han upp allting, men sällan allt på en gång.

Han var väldigt svår med mat, hade enormt känslig mage så vi kunde inte blanda i speciellt mycket gott i maten och vi var tvungna att testa en väldans massa olika fodersorter innan vi hittade ett foder hans mage klarade av. Äta maten torr gick inte bra.
Men sedan började han äta lite bättre, innan foderbytena matvägrade han ibland (klart som fan, han fick ju ont + diarré av att äta).

Fick prova länge och väl innan vi hittade fodret och ett intervall som passade oss.
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Har alltid gett en gång per dag. En hund presterar bäst 24h efter en måltid, vilket innebär att en måltid/dag ökar prestationen.
 
Sv: Mat - hur många gånger per dag ger du?

Jag barfar två gånger om dan, ben på morron och kött o grönt på kvällen. Tidigare fick de en gång, men nu har jag en ny hund i huset som får en jätteenergikick om jag bara ger dem en gång = 40 min obändig aktivitet, som helst yttrar sig i energiskt kuddjuckande... :smirk: Delar jag upp maten på två gånger uteblir det. (oftast, i alla fall)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 373
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 631
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp