Bukefalos 28 år!

Mat till lite större kattungar

C

Chiqitita

Hur noga bör man vara med att kattungarna ska äta kattunge mat?
Mina "kattungar" börjar bli rätt stora nu, de är födda i början av juli 2008.

När kan man övergå till kattmat för vuxna katter? Hur noga bör man vara?
 
Sv: Mat till lite större kattungar

Du kan börja ge dem vuxenfoder nu, inga problem. Välj bara inte ett för energifattigt. I regel är det bättre att ge de mer energirika fodren och begränsa tillgången om de visar tendenser på att lägga på sig än att ge fri tillgång till energifattiga foder (som ofta inte mättar särskilt bra så katterna äter mer och lägger ändå på sig).
 
Sv: Mat till lite större kattungar

Tack för svar! Så skönt, då slipper jag köpa de där små skit påsarna som tar slut på en bara någon dag..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: JohannaB
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 868
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
965
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp