matcha sadel o träns`??

H

hautecouture

vad anser ni ang. att matcha sadelfärgen med tränsfärgen? kan bli galen när sadeln är brun och tränset svart tex. jag är väl överkänslig men det är inte snyggt!
 
hemma spelar det ingen större roll men ska man iväg så är det kul om grejerna matchar men det viktigaste är dock att det inte sitter bruna tyglar på ett svart träns o liknande...
 
Jag matchar när jag skall träna och tävla, annars rider jag m svart träns. Mitt HG träns är såpass dyrt så det vill jag använda sparsamt.

Vill även ha samma färg på sadel, träns och även benskydd.
Med ett snyggt schabrak


Kram Favina :bump:
 
Jag är petig, även hemma :D


Är undantagsfall om jag skulle rida med brunt träns och svart sadel :smirk:

:oFärgmatcning på läder och metall är något av en fixide för mig.
 
jag dör ju inte om de inte skulle matcha,men visst ser de bättre ut om de samma färg

Har svart..har bara svarta lädergrejer
 
Jo, jag matchar osse.
Hemma har jag oftast brunt träns o svart sadel - hur snyggt som helst. :D
På tävling har jag lila träns/förbygel och svart sadel. :cool:
// Linda
 
Jag bryr mig inte om det matchar, jag o eliten du vet, great minds think alike :angel: Fast nu har jag en svart sadel, svart träns och svart kandar. Ska dock bli ändring på det nu, ska äntligen byta sadel och då blir det en brun :bump:
 
jag vill ha samma färg på alla lädersaker, och tycker det är kul att matcha alla andra grejjer också. Tur man har stor sadelkammare :D
 
jag har allt svart förrutom sadeln som e brun.. :o
men de fanns bara bruna kvar! =( annars hade ja faktist köpt en svart .. hehe!
men jag ska nog ha brunt till nästa häst, har alltid velat haft de men har inte haft nån häst som passar i de! hehe
 
Jag vet men jag använder det inte dagligen, skulle det gå sönder då min häst kliar sig mot något skulle jag strypa mig själv. Dessutom orkar jag inte byta bett :smirk:

Kram Favina :bump:
 
Jag måste matcha! Klarar inte rida annars..... Dock så får tränset vara mörkare brunt än sadeln, men inte svart! Alla spännen måste vara i mässing också. Och helst samma typ. Har bruna el vita skydd.
 
Har alltid samma färg på sadel och träns, martingal etc.
Tycker det ser slarvigt och oengagerat ut med blandade färger. Blä! :crazy:
 
Jag har sadel och träns som matchar varann. Gillar inte när man har en färg på tränset och en färg på sadlen. Blä. :crazy:Försöker också matcha tex schabrak med benlindor. :banana:
 
Är det verkligen så allvarligt när man inte matchar hästsakerna med varandra? :crazy:
Jag bryr mig inte så mycket om vilka färger min utrustning har, det är ju inte den som präglar min ridning. Visst är det kul att vara extra fin på tex en ridlektion och matcha vitt schabrak med vita benlindor, men när vi bara lufsar omkring i skogen eller rider själva i paddocken spelar det inte så stor roll.. :cool:
 

Liknande trådar

Utrustning Har inget sadelskåp och har helt ärligt inte hittat något snyggt eller praktiskt. Just nu så hamnar sadeln i baksätet, en påse med mina...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: 95johsv
·
Utrustning Behöver hjälp att hitta snygga träns (gärna bruna med mässingspännen) UTAN snokrem/aachenrem. "Köp bara ett träns och plocka bort...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker...
2
Svar
30
· Visningar
2 179
Senast: tuaphua
·
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
3 921
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp