Matchande bett..

jo7

Trådstartare
alla ni som har träns med mässingsspännen, har ni bett i mässing åxå? Funderar på att köpa ett träns med mässingsspännen men har tidigare bara haft vanliga bett och vet inte riktigt om jag vill ha ett i mässing. Reagerar hästen annorlunda på just mässing? Och ser dte jättefult ut ut att ha både mässing och silver? :confused:
 
jag har samma färg på spännena som på bettet..men det ser ju itne helt galet ut..men d ä klart snyggare å ha samma :smirk:
 
jag har ett Fb-träns med ovala mässingspännen, till det har jag ett mässingsbett.. Även förbygeln har mässingsspännen.. men stigbyglarna är vanliga..
 
Det är inte jättefult att ha mässing och silver! :)

Har själv haft tvärtom d v s mässingsspännen och silverfärgat bett. Och även om jag är en matchningsidiot i vanliga fall så får det ju finnas gränser :D

Men det viktigaste är förstås att din häst trivs med bettet :)
 
har ett träns med mässingsspännen, och till det har jag ett rakt "silverfärgat" bett.. ja är annars galen när det gäller att matcha osv. tycker inte det ser så konstigt ut och ingen har kommenterat det heller,,..
 
På tränset så är det mässingsspänne O själva "pluppen" som man har i hålen är silvrig, så jag kan kombinera lätt. Mn har helst inte mässing eftersom jag tycker om snyggt O enkelt. Tycker lixom attm'ässing alltid ser lite tjockare ut.. :confused:
 
Jag har mässing till mässing, men det är ju inget måste även om det är klart snyggast :D
Fast jag har "silver"stigbyglar så... & brunt träns & svart sadel hade jag tills nyss så :)
Men min häst reagerade annorlunda på mässingsbettet, hon trivdes mer i det, så jag vet inte om det är nån skillnad :confused:
 
Jag kan inte leva med ett silverfärgat bett till ett mässingdetaljerat träns! :D Men det är jag det! Jag har ett träns till mitt mässingbett och ett annat till mitt silverfärgade bett, tragiskt men sant! På sadeln har jag svarta stigbyglar, så jag slipper våndas över mässing/silver! :idea: :rofl: Men som någon annan sa, viktigast är att hästen trivs med bettet.
 

Liknande trådar

Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 981
Senast: Fazeem
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 640
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 887
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp