Matchande "öronskydd"

Pinkilly

Trådstartare
Hej på er, här kommer en fråga om nått som jag aldrig fattat.

Det verkar vara i ropet nu att ha matchande schabrak och "öronskydd". Vet inte vad det heter, men jag är säker på att det inte heter öronskydd haha, fast det är det bästa jag kan komma på att kalla det. Ni vet som hästen har, ser ut som flugmask över öronen oxå typ virkat ner en trekant på pannan.

Vad har man det för? Har det bara blivit en fluga för att man ska kunna matcha fler saker eller varför har man det.

//Verona som inte förstått

Sv: Matchande "öronskydd"

vissa har det för att stänga ut ljud.. eller på sommaren skydda mot flugor när man tävlar. men många har det bara för att det är snyggt!

Själv stoppar jag in bomull innan för och sedan trär jag på den för att en av de yngre hästarna blir lugnare av de.. en smart ide enligt mig :idea:

Använder huvan på sommartävlingar då min häst är väldigt känslig för insekter och bara springer o skakar på huvudet om jag inte har huva.

Snyggt är det definitivt inte, och det lär inte stänga så mycket ljud ute om man inte har tussar i samtidigt.:p

Däremot är det bra mot insekter, så jag använde det faktiskt på Pinky. Hon fick även stå ut med nackludd ett tag, men jag hittade som tur var ett som var ganska diskret, inget jättefluff...:crazy:

Mitt sto är väldigt kinkig med flugor och bara skakar på huvudet hela tiden om hon inte har luva. Hon har alltså bara luva på sommaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 919
Senast: Ceta
·
Gnägg Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av någon som är bra på engelska hästtermer. :) Jag skriver en engelsk historia där de nu i ett... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 565
Senast: Ramona
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 628
Senast: Ramona
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka