Matchningshjälp!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 954
L

lill_flesky

Har hämtat min nye sadel idag (som förövrigt låg som ett smäck och var helt underbar att rida i ;) :love: ).

Men, jag har bara svarta grejer till hästen och sadeln är ju självfallet brun! Så nu behöver jag ett nytt träns och nya stigläder.

Här är sadeln:
IMGP0085.jpg

Hästen är flugskimmel med svart/grå man och vsvart/grå/vit svans.

Funderar lite på hubertus classicträns. det stämde bra överens med nyansen i den mörkare bruna på sadeln. Nosgrimma använder jag inte så egentligen spelar det ingen roll om det är det med pullargrimma eler achen, vilket är bäst att köpa då? det billigaste kanske...
Andra förslag på träns? Gärna med vita sömmar!

Stigläder har jag också kollat på Hubertus, men det var totat fel färgton på deras bruna läder, så dom går bort. Maxpriset på lädrena är 500:-

Schabrak då, vad för färger ska man satsa på?

tack på förhand!

Sv: Matchningshjälp!!!

Kul med en ny sadel! Ser ut som en jeremy rudge?

Jag skulle också ha satsat på ett träns i den mörkare nyansen. Stubben har snygga havannabruna träns med vita sömmar, kanske t.om med ljus fodring om du skulle vilja ha! ;)
Ang. stigläder så är det lite svårt att se exakta färgen när fotot är så mörkt (iaf på min dator) Men en vanlig mörkbrun borde väl funka, stiglädren syns ändå inte så mycket. Vill du ha exakt färgmatchning så får du nog köpa J.Rs egna stigläder, men de kostar dryga tusenlappen.

Japp, stämmer :)

Jag gillar stubben, ska kolla närmare på dom! Vet att dom har en modell som heter Diana i Ebony, kanske är något. Den finns med den ljusa fodringen på pannbandet och nosgrimman.

ja kortet vart nog lite mörkt, jag tycker färgen på det mörka bruna är en aningens cherry-färgat irl, fast bara ytterst lite. Kollade både på prestigeläder och JR läder, men som sagt kostar dom ju skapligt mycket, för mycket för min plånbok just nu :(

sån provred jag förra helgen om jag skulle köpa ny hoppsadel till pollen tyckte de att jag skulle ha en sån :d den va skön fast den jag red i tyckte jag det var för lite stöd på..

visst är det en jeremy rudge??;) har en precis likadan, men ska kanske sälja den.. fin var den iaf!!:d

Om du läser ovan så har hon ju skrivit i tråden att det är en Jeremy Rudge, när hon svarade på popeyes inlägg :p

cactuspower skrev:
Om du läser ovan så har hon ju skrivit i tråden att det är en Jeremy Rudge, när hon svarade på popeyes inlägg :p
ojdå, men jag missade visst det:o

Hoppar in lite i din tråd ;) angående det här med färg på schabrak. jag har också en skimmel (dock ljusare än din) med brun sadel och träns (till hoppningen, svart till dressyren ;)). Tycker brunt läder är skitsnyggt på skimmlar, men har svårt med vilka schabrak som passar (i-landsproblem...). Förslag?

Ullis

Diksreta färger i så fall typ grönt, latte beige

Liknande trådar

L
Utrustning Har köpt en ny hoppesadel som ska komma om några veckor, och eftersom jag tidigare bara har haft svarta sadlar så har jag bara svarta...
Svar
6
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka