Maten du skäms över att älska

Jag kom på en till.... Jag köpte barngrötpulver som då var i en paket så man kunde hälla det rätt ner i kokt vatten och röra om. Supersnabbmat när prio vara att sova så länge man kunde på morgonen. Kom sedan på att typ havregrynsgröt gick lika snabbt och var mycket billigare. Jag kunde även värma i papptallrik, sedan med plastsked äta påväg till jobbet. Diska var ingen höjdare när jag precis flyttat hemmifrån, så allt åts på papptallrikar, med plastbestick och all dricka drack man ur burk/flaska eller plastglas.

Jag älskar pågens kavring med tjockt lager Bregott och Kävlinge pastej.
 
Skolans överkokta pasta med köttfärssås :love: Tyvärr tycks denna delikatess ha utrotats från svenska skolor. Jag jobbar inom skolan och har till min stora sorg bara stött på normal, välkokt pasta i matsalen. En tragedi. De fyrkantiga pannkakorna som hade lite tjock, stunsig konsistens verkar också vara ett minne blott. :cry:

Hemma äter jag inte speciellt mycket som jag skäms över... Skulle väl vara den sinnessjuka mängd vaniljsås jag har till paj, isåfall. Pajen ska liksom bara sticka upp lite här och där, som en liten paj-skärgård i havet av vaniljsås. :D
 
Burkskinka! :love: Med pulvermos till :d
Den har jag ju glömt!! Åhh burkskinkan! Den ljuvliga skapelsen som jag av någon outgrundlig anledning levde på när jag pluggade för länge länge sen och mina kompisar flydde alltid fältet när jag skulle öppna skapelsen och muttrade hundmat.
Den måste introducerad för mina barn...kan väl aldrig vara fel med lite konserver.
 
Den har jag ju glömt!! Åhh burkskinkan! Den ljuvliga skapelsen som jag av någon outgrundlig anledning levde på när jag pluggade för länge länge sen och mina kompisar flydde alltid fältet när jag skulle öppna skapelsen och muttrade hundmat.
Min familj hade ofta med en sån som matsäck vid långa bilresor :D måste nog gå och köpa en imorrn ;)
 
Jag lagar nödmat ibland som gjordes när jag var barn bara för att den väcker minnen. Stek upp resterna av ris. Skiva i grillkorv. Rör ihop med ett ägg eller två och ät med ketchup.

Enligt resten av familjen är det vidrigt men jag äter det gärna ändå ibland.
 
Burksvamparna är ju inte lika goda nuförtiden. Svamparna i burken med grön etikett var små, mörka och JÄTTEGODA. Tyvärr har jag inte sett dem på flera år :( :cry:
 
Periodvis lever jag på hönökaka med Ica Basic färskost på. Råkar jag inte ha färskosten hemma (det händer att den råkar ta slut eftersom jag äter upp den direkt ur burken) så går det bra med Bregott på hönökakan också.
 
@mandalaki Självklart är det havskräftor som gäller, men jag förstod inte ditt problem med dem? Du gillar dem, men du äter dem inte?

Jag skäms lite över en del danska stabbiga rätter som jag är förtjust i. Jag vet inte varför, men jag känner svår skam kring alla rätter som innehåller mer än en sorts kött i taget.

Jämfört med snabbmakaroner med desintegrerad sylta på, framstår min skam kanske som en smula underlig. Jag åt i vegansylta i julas. Den skämdes jag inte över att tycka om för den var oätlig.
Jag vet inte hur man angriper dem! Jag kan skala räkor i sömnen men jag vet inte hur man äter kräftor :(

Havskräftor var det inte på den enda kräftskiva jag varit på.
 
Det här påminner om min morfar en gång när jag var liten, mormor jobbade och han skulle fixa mat till oss.

Frukost blev kaffe (på fat) och kringla. Samt grädde i kopp till efterrätt.

Till lunch rörde han ihop jättetjock Marsan vaniljsås som serverades i djup tallrik tillsammans med grovt bröd som han rev ner på rivjärn.

Kvällsmat blev bröd stekt i orimliga mängder smör med tomat och Piffi Allkrydda på.

Mormor och mamma var sådär glada sen när jag berättade om dessa kulinariska höjdare. :laugh:

Fast han hade en specialare som jag fortfarande älskar, grovt bröd med mycket smör, hackad banan och lite salt på. :d
 
Jag är orimligt förtjust i fiskbullar i hummersås med potatis till. Skulle jag aldrig erkänna.

Åh jag med. Speciellt när jag får mosa potatisen, stoppa i massa smör och blanda ihop det med hummersåsen och fiskbullarna överst :d

Sen kan jag äta rostad lök med sked ur paketet om jag får tillfälle. Har rätt mycket konstiga matgrejer för mig, ska försöka tänka på dem och återkomma i tråden.
 
jag är hos mina pensionärer (de skulle bara veta vad jag kallar dem) och känner ett behov av starta om en gammal tråd, inspirerad av @niphredil .

Vi har alla mat vi mer eller mindre ogillar, vilket är tämligen ointressant ur min synvinkel. Men jag älskar att höra vad folk äter i smyg och myglar med. Trycker du i dig kaviar direkt ur tuben mitt i natten? Äter mängder med leverpastej trots att du i offentligheten är vegetarian?


Jag är orimligt förtjust i fiskbullar i hummersås med potatis till. Skulle jag aldrig erkänna.
Jag har inte ätit det på 15 år skulle jag tro. Men köttfärssås på burk! *mums*
 
Kanske inte jättemärkligt, men jag har faktiskt skämts över mina baconpannkakor. Steker bacon (ska vara sådan med riktigt mycket fett), rör ihop pannkakssmet (halvfabrikat, tillsätt endast vatten), häller över smeten när baconet är färdigstekt och det ska vara massor av smält fett. Smeten friteras i princip i kanterna. Väldigt flottigt och väldigt gott!
 
Ja tack, det är ju det jag behöver. Kräftskola :up:
Pedagogiskt sett kvittar det om det är havskräftor eller insjökräftor (flodkräftor?), men kulinariskt föredrar jag sådant som smakar hav framför sådant som smakar sötvatten (aka dy). Och även priset talar för havskräftorna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp