Bukefalos 28 år!

Maten du skäms över att älska

Den här tråden får mig att tänka på
17257.jpg
 
@mandalaki Självklart är det havskräftor som gäller, men jag förstod inte ditt problem med dem? Du gillar dem, men du äter dem inte?

Jag skäms lite över en del danska stabbiga rätter som jag är förtjust i. Jag vet inte varför, men jag känner svår skam kring alla rätter som innehåller mer än en sorts kött i taget.

Jämfört med snabbmakaroner med desintegrerad sylta på, framstår min skam kanske som en smula underlig. Jag åt i vegansylta i julas. Den skämdes jag inte över att tycka om för den var oätlig.
 
Jag skulle tro att jag är motsatsen till en finsmakare, men det hänger väl ihop med att jag är tämligen ointresserad av att laga mat - alltså tycker jag inte att det är så skämmigt.

För det första så älskar jag pulvermos, men kan få kväljningar av att äta vanligt mos! Sedan så tycker jag som tidigare nämnts i tråden om ostbågar som är minst en dag gammal, känner jag att jag vill ha dem snabbare än så brukar jag öppna påsen och spraya lite vatten i den och sedan låta den vara i kylskåpet i någon timme eller två, då blir det en ganska seg konsistens. Vidare så tycker jag också om burkchampinjoner för att inte tala om att jag ÄLSKAR burkmandariner.

Men ska man tala om något som faktiskt är rätt äckligt i tanken är att mosa kokt ägg med lite salt och julmust till en välsmakande röra :D
 
Åh nu kom jag på en sak som min kille tycker är obegripligt och småäckligt att jag tycker om: pommes frites som man doppar i jordgubbsmilkshake :love: :love: :d. Typ det godaste som finns men uppenbarligen inte särskilt kultiverat :D. Obs skäms dock inte över det alls.
Väcker ett minne till liv. Tiden i gymnasiet, när vi åt på McDonalds och doppade stripsen i mjukglass :D
 
Jo men vi finns. Och smyger runt med våra absurda böjelser. Jag undrar om det har med ens smaklökar, vissa jag känner är ju supersmakare och andra av oss har ju öhm, inte så mycket till smaklökar då enligt vissa.
Färska champinjoner är inte gott, de har ju inte den där unkna mumsiga smaken av konserv.....
Jag vet inte om det handlar om bristfälliga smaklökar men helt klart måste de vara felprogrammerade på något sätt för att uppskatta burkchampinjoner! :angel:
 
Nu kom jag på en sak. Jag skäms inte över det men andra vill att jag ska göra det. Det gör att jag känner att jag måste försvara mig när någon utomstående tittar ogillande på smlrhåsmagarinet.
Jag föredrar lätt och lagom på smörgåsen!
Det har inte alls med någon "fettskräck" att göra. Den är helt enkelt godast och tål dessutom att glömmas framme utan att bli dålig.
Smör är godast till tex sparris men inte på mackan.

Nu inehåller just lätt och lagom tyvärr palmolja, men för att knyta an till en annan tråd så blir jag orimligt irriterad på folk med magarinskräck. NI vet de som postar bilder på Facebook om hur hemskt kemiskt magarin är och hur det tillverkas i stora tankar i en FABRIK bredvid ett flödesschema som består av en ko, en kanna mjölk och gammeldans smörkärna = det rena smöret.

Jag undrar om dessa människor verkligen tror att det är så deras smör framställs?
 
Jag kom på en till, torr kyckling! Jag älskar kyckling när den är sådär torr att det nästan är lite svårt att svälja :love: Lite pinsamt när man är på restaurang dock, att be om att få kycklingen tillagad torr :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp