Maten du skäms över att älska

Frukost blev kaffe (på fat) och kringla. Samt grädde i kopp till efterrätt.

Till lunch rörde han ihop jättetjock Marsan vaniljsås som serverades i djup tallrik tillsammans med grovt bröd som han rev ner på rivjärn.

Kvällsmat blev bröd stekt i orimliga mängder smör med tomat och Piffi Allkrydda på.

Mormor och mamma var sådär glada sen när jag berättade om dessa kulinariska höjdare. :laugh:

Fast han hade en specialare som jag fortfarande älskar, grovt bröd med mycket smör, hackad banan och lite salt på. :d
Mycket kreativt. :D
 
Skäms vet jag inte om jag gör, men folk brukar se konstiga ut ibland när jag säger att jag verkligen gillar bruna bönor med fläsk (?).
 
Kanske inte jättemärkligt, men jag har faktiskt skämts över mina baconpannkakor. Steker bacon (ska vara sådan med riktigt mycket fett), rör ihop pannkakssmet (halvfabrikat, tillsätt endast vatten), häller över smeten när baconet är färdigstekt och det ska vara massor av smält fett. Smeten friteras i princip i kanterna. Väldigt flottigt och väldigt gott!
Fläskpannkaka ju, utan ugn! Så himla gott :d
 
Äggröra med socker var en given favorit när jag var ung och hälsade på hos farmor.
Även makaroner med socker och ketchup var standard hos farmor :D
 
Klimpsoppa.....:love: De är ingen bjudmat direkt! Klimp som man gör till köttsoppa, men har bara i buljong. De ska vara massor av vitpeppar i klimpen
Eller...
Makaroner som inte riktigt är färdikokta, med cantadou och svartpeppat och aromat :heart
Eller..
spagetti som inte heller är riktigt färdiga, MASSOR av grovt riven ost, och kryddor

De kan vara lyx att vara ensam hemma ibland:angel:

* Jenny *
 
Nu kom jag på en sak till; riktig sunk-pyttipanna som något hak(eller skolmatsalen...) slängt ihop bara för att slippa slänga överblivet kött och korv från förra veckan. Folk som jobbat på restaurang har försökt äckla mig med vad den innehåller men det struntar jag i, det är gott!
 
Glass. Glass glass glass glass. Jag har en sjuk besatthet, måste. Ha. Glass. Ett paket piggelin på en kväll, inga problem. En BJ på en halvtimma, keep it coming. En yollibox är ett mellanmål. Fyra Magnum mandel i ett svep, no worries. Kan äta glass till the end om time. MÅSTE äta glass till the end om time. I bantningstider (sorgens tider) gör jag egen glass av lättkvarg, frysta hallon och en skvätt fun light. Bara det är glass. Mmmm.

Testa göra egen bananglass!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp