Material i hagbootsen?

Har också Protectors gummiboots på min. På dygnet runt, inga problem med skav. Tror att ludd är bra så länge det är helt rent och torrt, men blir det blött eller smutsigt så skaver det desto mer och med tanke på hur hagarna gärna ser ut så här års så går ludd bort.

Hade gärna tagit emot tips på boots liknande Protectors men med något bättre kvalitet. Tycker ofta de går sönder lite väl snabbt. Har dock inte lyckats hitta andra som finns lika stora (har xl i Protector).
Jag hade Finntack easy stretch hela sommaren. Finns på horze bla.
De blev naggad i kanterna men höll väldigt bra, tyckte jag. Dock hela boots men lätta att ta av och på.
 
Jag hade Finntack easy stretch hela sommaren. Finns på horze bla.
De blev naggad i kanterna men höll väldigt bra, tyckte jag. Dock hela boots men lätta att ta av och på.
Tack för tipset men de verkar som mest finnas i large så jag tror inte de skulle passa min storfoting. :(
 
Har en häst som behöver ha boots i hagen och funderar nu över vilket material som är "bäst"? Jag har haft neoprenboots senaste halvåret och det har funkat bra utan skav, men de blir ju så blöta och äckliga den här årstiden? Funderar på att gå över till gummiboots eftersom de åtminstone inte suger åt sig av vätan men har någonstans i bakhuvudet en känsla av att någon avrått mig från gummiboots för de ger skav i större utsträckning (eller nåt?) Någon som bekräfta eller dementera detta eller på annat sätt ge input i vilka boots som gör sig bäst i hagen?

Jag har inte alltid möjlighet att spola ben efter intag och vänta tills ben + boots är torra så hästen behöver ibland stå med samma boots hela dygnet...
Jag har aldrig varit med om att gummiboots givit några vidare skav. Självklart får man som med andra boots ta av dem och göra rent ibland, inte bara låta småsten och lera fastna under dem dock. Jag tycker gummibootsen är smidiga, hållbara, de sitter bra och är inte så stela utan kan forma sig lite så de inte ger skav. Har för mig att de flesta också har en lite utåtböjd överkant för att minska risken för skav. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 037
Senast: skuggi
·
Träning Åringen har en djupt rotad AVSKY mot täcken. Kan lalla runt i täcke och allt går bra tills hon plötsligt får för sig att det är det...
Svar
16
· Visningar
1 312
Senast: Zmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp