Matlådor att frysa in

I princip alla typer grytor går att frysa in tillsammans med potatis, jag använder dock för det mesta mjölig potatis som jag skär ner i bitar och krossas och blandas i grytan när jag värmt i mikron (om jag då inte gjort det redan innan jag fryser in), fast potatis har en förmåga att bli riktig tråkig om den inte fryses som pommes eller strips.
 
Tycker att mycket funkar så länge det är "kladdigt", som olika grytor med ris till :) tacopaj och wok rätter med mycket sås i funkar också bra tycker jag.
Jag har en wok jag brukar göra med nudlar, kyckling, paprika, vitlök, cihli, ingefära och en gegga på kokosmjölk, jordnötssmör, soja, vinäger, citrongräs och farinsocker som funkar bra från frysen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med idrottsaktiviteter varje vardagkväll blir matlagningen lidande. Jag har därför börjat göra storkok och frysa in portionsvis så att...
2
Svar
27
· Visningar
2 041
Senast: Derivata
·
Trädgård & Växter Jag ska resa bort och har en del zucchini och aubergine som kommer bli dåligt i kylen. Kan jag tärna dessa i småbitar och frysa in...
Svar
7
· Visningar
667
Senast: tanten
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 950
Senast: Snubbelfot
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 428
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp