Maträtter med blåbär?

gul_zebra

Trådstartare
I brist på svamp har det blivit lite blåbär istället. Bakelser och sylt i all ära men vad mer kan man göra? Blåbär i pannkaka och gröt är ju uppenbart, jag tänker mer matigt än så. Hittade ett recept på blåbärsmarinerad kyckling som ska testas framöver tex. Vad gör ni med era blåbär? :)
 
Egen blåbärssoppa är jag lite sugen på att prova att laga, men det kanske faller litr mer under efterätt det med. Är också nyfiken på om någon har några bra recept!
 
Egen blåbärssoppa är jag lite sugen på att prova att laga, men det kanske faller litr mer under efterätt det med. Är också nyfiken på om någon har några bra recept!
Ja blåbärssoppa ska jag nog prova. Såg att det skulle passa bra med keso och nötter, det lär ju göra det lite matigare!

När jag tänker efter kanske lite blåbärsgelé kan funka också? Borde ju passa bra till en gryta på älg och kantareller om inte annat - om det nu funnits några kantareller att plocka 😅
 
I brist på svamp har det blivit lite blåbär istället. Bakelser och sylt i all ära men vad mer kan man göra? Blåbär i pannkaka och gröt är ju uppenbart, jag tänker mer matigt än så. Hittade ett recept på blåbärsmarinerad kyckling som ska testas framöver tex. Vad gör ni med era blåbär? :)

Jag fick för massor av år sen en underbar köttgryta hos en fd svärfar som var otroligt bra på mat. Det var blåbär i bland annat.
Finns en del recept såg jag när jag googlade.
 

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 484
Senast: Sirap
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
694
Senast: Sel
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626
R
Skola & Jobb Jag ska anordna en kurs och tänkte att det vore smart att göra en digital anmälningsblankett dit alla kan anmäla sig via en länk...
Svar
10
· Visningar
453
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp