the_connemara
Trådstartare
Kikade på dem när jag o mamma var o storshoppade (jag hade 5000 för mkt på mitt konto tyckte jag
Men de hade ingen som jag ville ha hemma (svart med kant i L) så jag beställde en. Men jag beställde inte correctionpadden utan den vanliga. Nu funderar jag på om man inte skulle ha en correction iaf? Ibland blir det ju så att vi har lite olika hästar hemma o sadlarna passar inte alltid hundra. Fast å andra sidan så ska vi faktiskt köpa en till egen pålle efter denna (eller om det blir denna vi har nu) så då tar det tvärstopp med andra pållar än de egna och de ska ha sadlar som passar.
Anledningen till att jag köpte padden är ju inte att få en dålig sadel att passa bättre utan bara att ha som tryckfördelning, främst nu när vi ska rida in lillen hemma framåt nästa år. Och då borde det ju räcka med en vanlig? Eller ska man lägga på 200 extra o få den andra, de pengarna spelar ju liksom ingen roll men det kanske är helt onödigt redan från början?
Tankar o funderingar? Vilken modell har ni? Trivs ni med just den modellen?
Tar ett tag innan de får hem nästa beställning så nu har jag ju tyvärr rid att vela och ändra mig