Bukefalos 28 år!

Matvägrar, vad skall man göra?

_bed_of_roses_

Trådstartare
Min dotter Indra är lite över två år gammal och nu börjar jag bli lite orolig. Det är så att min dotter har ätit väldigt dåligt nu i över 1 veckas tid. Och då menar jag väldigt dåligt. En dag kan se ut att hon äter max ½dl fil på morgonen sen äter hon kanske max två skedar middag och sen vill hon inte ha mer mat. Till kvällen får man försöka få henne att dricka ½dl fil igen. Filen är det ända hon vill ha och vi har försökt med allt hon gillar och även glass och sånt men inget funkar. för övrigt är hon inte sjuk ingen feber eller nått. Hon blir väldigt trött direkt och på dagis leker hon inte lika mycket som innan och blir lätt trött och grinig som bara attans. Det är många som säger att barn kan ha en sån period och så men man blir ändå orolig om det kan vara något annat.

Någon som haft samma problem eller har just barn som håller på så med och hur länge skall man låta det vara innan man skall gå till läkaren med henne??
 
Sv: Matvägrar, vad skall man göra?

Visst har hon varit iväg ett tag? började det då? Kanske var omställningen att du inte var där som utlöste det?

Moa har såna perioder då och då att hon bara vägrar äta. Då gör jag så at jag gör sån mat som jag vet att hon gillar så att hon ska få i sig nåt överhuvudtaget. Sen efter nån vecka äter hon som vanligt igen.
 
Senast ändrad:
Sv: Matvägrar, vad skall man göra?

Chelsea hade en sån period för ett tag sedan. Åt väldigt lite hemma (bättre på dagis!). Höll i sig ngn vecka eller så, nu äter hon normalt igen = som en häst!

Hon var samtidigt mer gnällig o klängig, så var ngn fas av ngn form :)
 
Sv: Matvägrar, vad skall man göra?

Ja det är många som säger att barn kan ha en sån period och att man inte skall vara så orolig får i sig det dom behöver för att överleva ändå. Men i dag fick vi henne att äta ganska bra till frukost så nu kanske det har släppt och blir som vanligt igen får man hoppas. fast man blir ju väldigt orolig ändå för man ser att dom snabbt går ner i vikt och sånt.

Comfort: Ja hon har varit hos sin mormor och moster över hela nyår så kanske var en omständighet att komma hem efter 1 vecka utan mamma hehe :D
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 492
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 818
Senast: Badger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 635
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: annaovega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp