Matvaror som gör matlagningen enklare

chiliconcarne

Trådstartare
Jag läste Lättlagat-tråden men ville inte förstöra tråden, med offtopic. Jag tänkte att vi kan hissa matvaror som förenklar i köket, när man oavsett anledning vill att det ska gå lättare och smidigare. För att det ska vara lättare att hitta matvaran i affären, kan man lägga in bild.
 
Alla typer av matvete, mathavre, pärlmix, havreris, osv. Enkla att tillaga. Går snabbt, och jag tycker att det blir bra variation med dessa :) ! Passar också bra i soppor, osv.
Tycker specifikt havreriset.
För att det kokas som pasta, dvs man riskerar inte att bränna i botten med fel värme, eller om man missar på tiden (inte för att överkokt är gott men det kräver inget merarbete)
 
De här. Vitlöks- och ingefärspastan finns alltid hemma. Slipper hacka/riva och de blir inte dåliga. Har också fryst, hackad chili i frysen.
kryddor-puff-636x358.jpg
 
Pesto. Både röd och grön. Köper man den som inte är så oljig så är det bara att tillsätta brynt kyckling i småbitar och lite mjölk/matlagningsgrädde så har man en god kycklinggryta, vill man lyxa till det så ha i körsbärstomater och fetaost. Eller gno in kycklingben med pesto utrörd i lite vatten och in i ugnen. Eller ät peston som den är till pasta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 919
Senast: Badger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 831
Senast: Barbabelle
·
Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
479
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp