Maxvikt på voltigehäst?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Mark
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 668
M

Mark

På en höft, hur många kilo orkar en voltigehäst springa runt med?

Sv: Maxvikt på voltigehäst?

Beror på storlek på häst naturligtvis, vi har tre olika hästar som orkar olika mycket.
C-ponnyn tar endast en person i taget, likaså Kisen som är 165 cm hög, Nelly kommer att orka tre personer när hon är musklad och klar, då skulle jag tippa på att det blir runt 150 kg iaf.

Tittar man internationellt finns det hästar där två normalbyggda killar + en tjej är uppe samtidigt och då ligger vikten högre ändå. Många av de hästarna är dock väldigt stora och grova. (inte ovanligt med mankhöjder på 180 cm)

Nöjd ;) ?

Liknande trådar

Övr. Hund Är det några bukare som ska på mydog? Mig hittar ni i dobermannmontern (ffa på lördag fm) samt springandes runt på mässan. Som... 2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
570
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Dottern vill vara tomtenisse i förskolans luciatåg och vi behöver en dräkt. Vill helst köpa i butik så jag är säker på att vi hinner få...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka