Me or the Dog

Fragile

Trådstartare
:crazy: 4st weimaraner och ett elhalsband!

Kan inte säga att jag gillar Viktorias sätt att sköta vissa saker på i programmet men i detta program blev jag illamående angående ägarna!

Tittar ni? Vad tycker ni?

Sv: Me or the Dog

Ja det är extremt irriterande!

Men man undrar ju vad det är för folk som knappt rastar sina hundar!

Ja det verkar ju mer vanligt i USA än här iaf. Man kan fråga sig varför de har hundar?

Hon slängde ju stacklarna i alla fall, gör ju inte caesar..

Ja det kan man undra. Och dessutom hundar med höga krav på aktivering.

Ja det var bra att hon slängde stacklarna men jag gillar nog Ceasar mer iaf. Jag tycker att Viktoria löser allting med godis. Är det inte bättre att vara den som hundarna ser upp till och respekterar? Flockledaren helt enkelt och inte godistanten.

Haha ja jag håller med om att hon är godistant, hundarna sitter brevid henne och tigger när hon pratar :D

Elhalsband verkar vara vanligt förekommande i det stora landet i väster, liksom att man "rastar" hunden i trägården. Min bror har bott 10 år i Miami och fattar inte varför folk skaffar hundar när de inte är ute och går med dem.

Som weim-ägare kan jag bara förundras över att man har hela 4st, påstår sig värna om rasen (tanten jobbade ju med weim-rescue) och sedan inte ser till att hundarna får någon form av stimulans.

Ja det var bra att hon slängde stacklarna men jag gillar nog Ceasar mer iaf. Jag tycker att Viktoria löser allting med godis. Är det inte bättre att vara den som hundarna ser upp till och respekterar? Flockledaren helt enkelt och inte godistanten.

Varför skulle inte hunden se upp till dig och se dig som en "flockledare" för att du ger den godis?

Hellre att folk ger lite för mycket godis och belönar sådant hunden gör rätt än håller på med CMs väsande, strupgrepp och jag vet inte allt som man ser folk testa när de har sett hans program.

Missförstå mig inte. Jag ger mina hundar massor av godis och i deras ögon är jag säkert en godistant för de är jättebortskämda. Men om jag menar allvar med något så är jag inte rädd att säga till dem och inte bara muta med godis. Enligt mig ska man kunna lösa problem utan att hålla på att muta hunden i tid och otid.

, påstår sig värna om rasen (tanten jobbade ju med weim-rescue) och sedan inte ser till att hundarna får någon form av stimulans.

Så tycker jag det är i jättemånga "rescue"program. Folk står och höjer sig själva till skyarna om hur bra de är och att de jobbar med att rädda behövande hundar, och så visar de upp en hundhållning som knappt skulle ses som acceptabel här. Bara man ser glad ut och slänger några bollar i trädgården åt BC-mixen så är man jäkligt godhjärtad.

Men precis. Föredrar helt klart Victoria framför CM. Victoria kan också visa när det allvar som gäller men utan att trycka ner hunden till skoskaften eller använda fula hjälpmedel.

Jo precis! Då är det ju bättre att man har en hund som gör vad den älskar o är framavlad till än att man har 4 individer som skiter i trädgården o är understimulerade.

Jag tycker att Viktoria löser allting med godis. Är det inte bättre att vara den som hundarna ser upp till och respekterar? Flockledaren helt enkelt och inte godistanten.

Hundar ser inte upp till oss, de gör saker för att undvika obehag eller för att de tjänar på det. (förstärks) Varken mer eller mindre.

Hundar är och förblir obotliga egoister.

Kan du erbjuda en förstärkning som hunden är intresserad av, som slår ett "Bra!" så finns det ingen anledning att inte använda detta. Sen ska man inte blanda ihop förstärkning och muta.

Jag tycker att dessa hundprogram som kommer mer o mer innehåller mycket skit. Sen vem av Viktoria och CM man gillar bäst är ju upp till var o en att avgöra. Jag tycker man ska träna hunden med en tränare irl så man ser resultat direkt :)

Sen att båda två säger till folk att rasta sina hundar är ju underbart :) Konstigt bara att folk inte förstår det från början.
Sen i USA har jag förstått att de har problem med hundar som säljs i butik och så kallade "puppy farms"

Jag trodde det var underförstått för alla som skaffar hund att man måste gå ut och gå med den! :mad: Men som du skriver så verkar det problemet vara större på andra platser än här, även om det finns endel sånt i vårt land också.

Halva nöjet med att ha hund är ju att man kommer ut på trevliga promenader :D

Alla olika träningsteorier har ju sina "nackdelar" eller hur man nu vill uttrycka det, men grundtanken hos de flesta verkar ju vara att en hund som får mycket/tillräckligt med motion är en hanterbar hund. Det är inte många gånger jag sett ett hundprogram med någon som haft problem med en hund som motioneras mycket. Om det inte handlar om åka-bil-fobi eller liknande.

Så tycker jag det är i jättemånga "rescue"program. Folk står och höjer sig själva till skyarna om hur bra de är och att de jobbar med att rädda behövande hundar, och så visar de upp en hundhållning som knappt skulle ses som acceptabel här. Bara man ser glad ut och slänger några bollar i trädgården åt BC-mixen så är man jäkligt godhjärtad.

Ja ibland känns det som att en del rescue-människor är en legitimerad form av djursamlare. De tillåts samla på sig massor av djur för "att de bryr sig och gör en insats" men djurhållning mm är åt skogen om man ser på det med realistiska ögon :mad:

. Sen vem av Viktoria och CM man gillar bäst är ju upp till var o en att avgöra.

Delvis KL

Men man kan ju aldrig svälja vad dom säger med hull och hår, jag "väljer ut" det jag tycker låter vettigt och lagligt (Tex stackel är ej lagligt)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 668
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 328
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som... 2 3
Svar
56
· Visningar
10 952
Senast: machafuko
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 945
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka