Me or the Dog

Sv: Me or the Dog

Jag såg inte det avsnittet men har sett tre andra och jag gillar intes metoder. Tycker mest hon trycker i hundarna en massa godis och utan godiset hade hon nog inte lyckats få fram så mycket käns det som.

delvis kl

Fast jag ser nog hellre att de som tittar (oftast vanliga svenssons utan så stor erfarenhet - som jag själv ;) ) använder sig av godismetoden än CM's metod som många gånger är ganska "hård".

En sak som många kanske inte tänker på när de ser exempelvis CM lösa problem i tvrutan är att man inte alltid får se hela händelseförloppet. Han kanske måste upprepa sig flera gånger innan han får önskad effekt men tv-programmet visar bara korrigeringen EN gång och sedan visar de resultatet. När svensson ska prova samma sak hemma får han inte resultat med en gång som svensson tror att CM fick (det var ju så det såg ut i tv) och tar därför i lite mer, och lite mer, och ytterligare lite till.

Jag tror också på att plocka det bästa ur båda världarna och håller bara på med vardagslydnad. Då är det en del godis som går åt i början :)

delvis kl

Jag tror också på att plocka det bästa ur båda världarna och håller bara på med vardagslydnad. Då är det en del godis som går åt i början :)

Absolut, jag menar inte att man inte ska ge godis utan att hon verkar kunna träna en hund med ENBART godis. En hund ska även kunna tränas utan att du konstant matar i den godis. Sen tycker jag hon ibland berömmer vid lite fel tillfällen. Men soms agt jag har enbart sett ett par avsnitt.

Varför skulle inte hunden se upp till dig och se dig som en "flockledare" för att du ger den godis?

Hellre att folk ger lite för mycket godis och belönar sådant hunden gör rätt än håller på med CMs väsande, strupgrepp och jag vet inte allt som man ser folk testa när de har sett hans program.

Hundar ser inte upp till oss, de gör saker för att undvika obehag eller för att de tjänar på det. (förstärks) Varken mer eller mindre.

Hundar är och förblir obotliga egoister.

Kan du erbjuda en förstärkning som hunden är intresserad av, som slår ett "Bra!" så finns det ingen anledning att inte använda detta. Sen ska man inte blanda ihop förstärkning och muta.

:bow::bow: Kan bara hålla med!

Delvis KL

Men man kan ju aldrig svälja vad dom säger med hull och hår, jag "väljer ut" det jag tycker låter vettigt och lagligt (Tex stackel är ej lagligt)

Precis... Personligen tittar jag pa alla hund tranings program jag kan hitta, sedan anvander jag vanligt sunt fornuft och anvander sa'nt som kan passa mig och min hund... Eftersom jag tavlar i lydnad tar jag dessutom en lection nu och da av en local tranare som jag har fortroende for. Jag har provat och lamnat tre tranare redan. Om jag inte haller med tranaren funkar det inte sa da far jag hitta en annan. ;)

Hundhallningen i Sverige ar mycket olika de flesta andra lander... mycket ar battre, men annat har gatt till overdrift -i mitt tycke.
Min hund har inga problem att vara ensam mer an (6 timmar, right?) nu och da... hon har en enorm "fest blasa" och sover om jag ar borta, eller det regnar sa vi ar inne... sedan far jag ju se till att hon ar ordentligt rastad och har jobbat sig trott innan jag lamnar henne. (Eftersom jag ar hemma med hastarna har det inte hant manga ganger att jag lamnat henne ensam... hon ar normalt alltid med mig)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 668
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 328
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som... 2 3
Svar
56
· Visningar
10 952
Senast: machafuko
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 945
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka