Dom ser inte strukturerna som börjar redan på dagisnivå när man skämtar bort att småpojkar är våldsamma och säger att det är för att dom gillar tjejen, när tonåringar tafsar på tjejerna i korridorerna och klassrummen, när kvinnor hela tiden uppmanas med att inte gå själva så män inte kan förgripa sig på dom.
Jag blir så frustrerad hur vissa inte ens VILL lyssna och låtsas som att det inte finns.
Det är inte bara en dickpic som någon kvinna motar någon enstaka gång av något pucko. Det är hur många bilder som helst,tillsammans med texter om vad de vill göra och hot när vi tackar nej. Men det ska vi ju tåla. Det är inte så farligt.
Jag blir verkligen riktigt frustrerad över alla män som är så mycket mer upprörda över att vi pratar om övergreppen och tycker att metoo gått för långt (vad betyder ens det

) än vad de är upprörda över hur många som faktiskt skriver metoo, reflekterar över varför och sen LYSSNAR.
Jag måste gå ur de här vidriga grupperna med alla misogyna och rasister. Tänkte att man kunde försöka få ut någon slags diskussion så de kanske kunde reflektera men nope.
Sorry för lång rant