Och det gör hela den här saken så komplicerad. ett agerande av en man visavi en kvinna betraktas av kvinnan som ett övergrepp. Samma agerande mot en annan kvinna blir istället inledningen till en positiv kväll.
Varför är det komplicerat att inse att kvinnor är olika och gillar olika saker och att man inte kan behandla alla likadant eller precis som man vill?? :) Så svårt är det inte sluta gnälla

Du och en massa andra säger att om det inte har dömts en våldtäkt så finns den inte? Så hur menr du då har du ändrat dig? :)
Våldtäkt, mord är juridiska begrepp.Det kanske inte handlar om ett mord, en våldtäkt när man granskar det hela, det kan ju lika gärna vara ett övergrepp eller ett dråp.
Ex. Vi talar om mordet på Palme. Den som misstänktes friades och vi vet inte idag om det var ett dråp i affekt eller ett planerat mord (det mesta talar för det senare men...)

Våldtäkt, mord är juridiska begrepp.Det kanske inte handlar om ett mord, en våldtäkt när man granskar det hela, det kan ju lika gärna vara ett övergrepp eller ett dråp.
Ex. Vi talar om mordet på Palme. Den som misstänktes friades och vi vet inte idag om det var ett dråp i affekt eller ett planerat mord (det mesta talar för det senare men...)
Vilket brott? Mord? Dråp? Det var inget brott för ingen blev fälld!!/ din logik

Varför är det komplicerat att inse att kvinnor är olika och gillar olika saker och att man inte kan behandla alla likadant eller precis som man vill?? :) Så svårt är det inte sluta gnälla
Nu är det ju så, att det inte står skrivet på pannan hur en individ vill bli bemött.
Vi har, kulturellt betingat, ett visst sätt att möta och umgås med människor. Oftast går det bra men det finns individer som reagerar olika.

Ännu en väderkvarn? Du är verkligen ute efter att skapa halmdockor. Var får du allt ifrån? Dina egna fantasier verkar det som.

Vilket brott? Mord? Dråp? Det var inget brott för ingen blev fälld!!/ din logik
Vänta ett tag nu, jag skrev inte att det inte begicks ett brott. Men för att fastställa om det var ett mord eller ett dråp så krävs en rättegång. Samma sak vid ett övergrepp. Polisen kan ta fram fakta, åklagaren gör en bedömning men...
Det är inte min logik..Men jag accepterar samhällets logik ;)

Nej våldtäkten har inte alltid skett, i så fall hade vi inte behövt någon rättegång utan kunde dömt den tilltalade direkt - åtminstone om det finns teknisk bevisning.

Jo, våldtäkten har ju visst skett även om det inte finns tillräckligt med bevis.

Rättens uppgift är

1. Ta reda vad som hänt
2. Bedöma om det är ett brott
3. Bedöma om den tilltalade är skyldig till att ha begått brottet
4. Utdöma eventuell påföljd.

Det är tragiskt att inte fler blir dömda, men det ligger i brottets natur, ord står mot ord. Och visst finns det mycket att göra för de utsatta kvinnorna. Visst kanske lagarna inte alltid är optimalt utformade men för att få flertalet dömda behöver vi byta rättssystem och minska beviskraven. Det tror jag få är beredda på att göra.

Absolut är det tragiskt att inte fler blir dömda. Att inte bli trodd på, oavsett brott, är otroligt hemskt, kränkande, vidrigt osv. Och jag fattar att "ord står mot ord". Men långt från alla våldtäkter anmäls. Det betyder inte att det inte har hänt.

Nu är det ju så, att det inte står skrivet på pannan hur en individ vill bli bemött.
Vi har, kulturellt betingat, ett visst sätt att möta och umgås med människor. Oftast går det bra men det finns individer som reagerar olika.
Ja vad KOMPLICERAT att öppna käften och fråga vad folk gillar innan man gör nåt som kan tas för ett övergrepp!! :eek: Så svårt och komplicerat för män att förstå!!!

:meh: fattar inte varför män dissar andra mäns intelligens såhär.....

Ja vad KOMPLICERAT att öppna käften och fråga vad folk gillar innan man gör nåt som kan tas för ett övergrepp!! :eek: Så svårt och komplicerat för män att förstå!!!

Apropå vad?
Jag brukar inte hålla med Llb, men det här är ju löjligt. Du tycks mest diskutera med dina väderkvarnar här. Det llb skriver berör inte ens det du skriver.
Det tycks mest vara du som dissar din egen intelligens. Läs det folk skriver och svara på det istället för att tala i nattmössan.

Hur menar du att man dissar folks intelligens genom att tala om att det finns olika kulturer och att folk reagerar olika? På vilket vis berör detta ens om någon frågar vad folk vill eller inte?

Apropå vad?
Jag brukar inte hålla med Llb, men det här är ju löjligt. Du tycks mest diskutera med dina väderkvarnar här. Det llb skriver berör inte ens det du skriver.
Det tycks mest vara du som dissar din egen intelligens. Läs det folk skriver och svara på det istället för att tala i nattmössan.

Hur menar du att man dissar folks intelligens genom att tala om att det finns olika kulturer och att folk reagerar olika? På vilket vis berör detta ens om någon frågar vad folk vill eller inte?
Följ citaten bakåt till hans inlägg som säger att det är "komplicerat" att kvinnor tycker om olika saker och nåt som kan bli ett övergrepp mot en kvinna kan bli en kul kväll med en annan kvinna

Hur är det komplicerat?? Hur fan är det komplicerat att alla kvinnor inte gillar samma saker och hur är det INTE att dissa mäns intelligens att tro att det är svårt för dom att fatta en så enkel sak

Nej det är sjukt pinsamt vad låga tankar de verkar ha om sig själva och varandra.

Har man inte fått ett tydligt ja så är det ju bara att fråga! Det ska ALDRIG vara den andra partens uppgift att vara tydlig med ett nej, ALDRIG!

Om mitt barn fick vara precis den han är utan förväntningar på att gilla bilar, ta för sig, vara tuff, inte gråta osv skulle vi vara några till som skulle ha det bättre.

2f176e8c6c70e588c51a42152df5fddc--equality-feminism.jpg

Följ citaten bakåt till hans inlägg som säger att det är "komplicerat" att kvinnor tycker om olika saker och nåt som kan bli ett övergrepp mot en kvinna kan bli en kul kväll med en annan kvinna

Hur är det komplicerat?? Hur fan är det komplicerat att alla kvinnor inte gillar samma saker och hur är det INTE att dissa mäns intelligens att tro att det är svårt för dom att fatta en så enkel sak
Och för att någon anser att något är komplicerat när det gäller hur domstolen hanterar ett ärende menar de att man inte kan fråga enligt dig eller? Jag har försökt följa hur du tänker men det går inte ihop.

Nej det är sjukt pinsamt vad låga tankar de verkar ha om sig själva och varandra.

Har man inte fått ett tydligt ja så är det ju bara att fråga! Det ska ALDRIG vara den andra partens uppgift att vara tydlig med ett nej, ALDRIG!
Det är så förnedrande mot män att jag orkar inte

Och ja precis --> fråga om man är osäker!! Gör inte allt så himla svårt och komplicerat när det liksom inte behöver vara det

Det är så förnedrande mot män att jag orkar inte

Och ja precis --> fråga om man är osäker!! Gör inte allt så himla svårt och komplicerat när det liksom inte behöver vara det
Och vem menar du står för att man inte ska fråga? Citera gärna. Jag upplever det mest som du försöker vinna poänger och kan inte se att någon står för den åsikten här överhuvudtaget.

@Lobelia Jag tänkte på stycket nedan när jag skrev mitt inlägg. Man råkat inte utsätt någon för ett sexuellt ofredande och liknande tex. Vilket jag uppfattade diskussionen inriktad på.

Känner dock att jag kommer bli alldeles för upprörd av att diskutera detta så ber om ursäkt på förhand om jag lämnar diskussionen.

@Lobelia Jag tänkte på stycket nedan när jag skrev mitt inlägg. Man råkat inte utsätt någon för ett sexuellt ofredande och liknande tex. Vilket jag uppfattade diskussionen inriktad på.

Känner dock att jag kommer bli alldeles för upprörd av att diskutera detta så ber om ursäkt på förhand om jag lämnar diskussionen.
Och var i texten står det att någon i närheten av att man råkar utsätta någon för sexuellt ofredande och att man inte ska fråga?

"Nu är det ju så, att det inte står skrivet på pannan hur en individ vill bli bemött.
Vi har, kulturellt betingat, ett visst sätt att möta och umgås med människor. Oftast går det bra men det finns individer som reagerar olika."

Och var i texten står det att någon i närheten av att man råkar utsätta någon för sexuellt ofredande och att man inte ska fråga?

"Nu är det ju så, att det inte står skrivet på pannan hur en individ vill bli bemött.
Vi har, kulturellt betingat, ett visst sätt att möta och umgås med människor. Oftast går det bra men det finns individer som reagerar olika."

Eftersom inlägg 107, 143 och även 148 från same användare handlar om det så är det väl konstigt att anta att 146 handlar om något helt annat? Men vi verkar läsa väldigt olika. Lite för olika för vidare diskussion.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka