Ja den vore verkligen trist om alla män vore det du beskriver, lika trist som om alla kvinnor vore prostituerade.
Nu är det ju så, vilket jag upptäckt alldeles själv att de allra flesta män inte passar in i din mall, lika lite som de flesta kvinnor är prostituerade. Men jag måste ju ställa mig en smula undrande över ditt umgänge..eftersom det är ens umgänge som bygger ens värderingar och åsikter :confused:

Det är inte min beskrivning, det är din egna efter dina inlägg i denna tråd där du så varmt talar om att minska sitt risktagande (pga män beter sig tydligen som djur). Att det inte går att göra något åt var dina egna ord. Mitt umgänge behöver du inte bry dig om.

Nä. För det ska inte spela någon roll. Sen att det finns vidriga män som tar dessa "friheter" är inte pga offrets klädsel eller utsatta position. "Den mest intelligensbefriade" hade sett till att den berusade, halv(eller hel!)nakna kvinnan fick det hon behövde. Bara för att en hamnar i en utsatt position (vald eller ickevald spelar ingen roll) betyder inte att det är tillåtet att göra vad en vill med henne.
Ok då tar vi det ett varv till
1 Den som förgriper sig på en kvinna som ligger aspackad och naken i en park begår ett brott vilket han och ingen annan bär ansvar för
Är vi överens?
2 Att kvinnan ligger där , aspackad och naken, vem bär ansvar för det?
Inte våldtäktsmannen, jag tippar att tjejen bälgat i sig spriten själv.
Alltså bär hon ansvaret för att ha krattan manegen. Det är ju som om jag lämnar kvar nycklarna i bilen..försäkringsbolagen ser inte mellan fingrarna då.

Nej jag associerar inte lättklädda kvinnor med att sälja sex. Då skulle jag ju se varje offentlig badplats som bordell. Vad jag skrev, och det vet du nog, var att de flesta associerar ordet prostituerad med en viss typ av klädsel. Och det är en jäkla skillnad mot ditt påstående ..
Varför tjatar du då om det i vareviga tråd? Om vad andra associerar det med. Är andra män sämre män än dig? Och tänker prostituerad om sina systrar fruar mammor pga klädseln?

Varför tjatar du då om det i vareviga tråd? Om vad andra associerar det med. Är andra män sämre män än dig? Och tänker prostituerad om sina systrar fruar mammor pga klädseln?
Varför? ganska enkelt, jag går i svaromål på de horribla anklagelserna och missförstånden.

Ja, vi drog ut LBBs unkna kvinnoföraktande åsikter i ljuset. Det ser jag ändå som himla positivt.

(Varför måste det leda till något positivt? Vad säger att varenda diskussion ska sluta "positivt" för båda parter? Och varför ligger det på mig? Tack, men nej tack.)
Du menar väl att ni lyckats bevisa , genom frånvaron av citat, att du och andra var helt ute och cyklade? ;)
Det enda som framkommit är ju din unkna syn på sanningen.

Ja, vi drog ut LBBs unkna kvinnoföraktande åsikter i ljuset. Det ser jag ändå som himla positivt.

(Varför måste det leda till något positivt? Vad säger att varenda diskussion ska sluta "positivt" för båda parter? Och varför ligger det på mig? Tack, men nej tack.)
Ok ja då är det väl förståeligt från ditt perspektiv då. Varför det ligger på dig? Det gör det inte, det är inget måste. Det ligger inte mer på dig att ta ansvar för positiv utveckling av diskussion och personer än något annat som sker i världen. Jag brukar försöka agera efter "be the change you want to see in the world".

Varför? ganska enkelt, jag går i svaromål på de horribla anklagelserna och missförstånden.

Om man måste gå till försvar i vareviga tråd för att det förekommer "horribla anklagelser och missförstånd" kanske man skulle ta ett steg bakåt och fundera vad man gör för fel som ständigt får dessa horribla anklagelser och missförstånd riktade mot sig.

Inte fakta, bara en känsloyttring från mig.

Om man måste gå till försvar i vareviga tråd för att det förekommer "horribla anklagelser och missförstånd" kanske man skulle ta ett steg bakåt och fundera vad man gör för fel som ständigt får dessa horribla anklagelser och missförstånd riktade mot sig.

Inte fakta, bara en känsloyttring från mig.
Jag får samma bemötande när jag in i ett forum där SD och gelikar yttrar sig. Då är jag samma individ med en unken syn, på det viset du beskriver. Likheten är frapperande...

Du menar väl att ni lyckats bevisa , genom frånvaron av citat, att du och andra var helt ute och cyklade? ;)
Det enda som framkommit är ju din unkna syn på sanningen.

Min unkna syn på "sanningen" (?) delas ju tydligen av flertalet aktiva i denna tråd. Märkligt hur din och min verklighet kan skilja sig så markant. Men det är klart, du drar väl till med att det är du som lever i verkligheten och jag i en föreställningsvärld, som du brukar göra.

Ok ja då är det väl förståeligt från ditt perspektiv då. Varför det ligger på dig? Det gör det inte, det är inget måste. Det ligger inte mer på dig att ta ansvar för positiv utveckling av diskussion och personer än något annat som sker i världen. Jag brukar försöka agera efter "be the change you want to see in the world".
Synd att det inte märks i inläggen du skriver på buke.

1 Den som förgriper sig på en kvinna som ligger aspackad och naken i en park begår ett brott vilket han och ingen annan bär ansvar för
Är vi överens?
Alltså bär hon ansvaret för att ha krattan manegen
. Det är ju som om jag lämnar kvar nycklarna i bilen..försäkringsbolagen ser inte mellan fingrarna då.

Krattat manegen för vad? Sexuella övergrepp antar jag att du menar.. Du ser alltså inte själv hur skevt du tänker här och att det är en unken kvinnosyn? När blev mannen i ditt scenario en våldtäktsman och hur kan det inte vara hans ansvar att han valde att bli det?

Och vem, om jag får fråga har diskuterar om man får välja våldtäkt eller ej?
Det är ju så att man slår huvudet i väggen, kräks och sparkar bakut samtidigt när man läser dina inlägg Valet du har är om du ska berusa dig redlös, klä av dig och lägga dig att sova i stadsparken. Det är dina val, de är ingen annan än du ansvarig för. Om det sedan kommer ett kräk och våldför sig på dig är det hans val och naturligtvis hans ansvar.

Men frågan är om det kräket vågat sig på dig om du salongsfähigt berusad och påklädd promenerat hem....

Svaret på frågan är ja. Jag har nog aldrig hört om någon kvinna som däckat helt naken på en parkbänk och blivit våldtagen. Det kanske har hänt, men då var det fortfarande inte kvinnans fel på ngt vis.

Dom flesta övergrepp sker ju i hemmiljö, arbetsplats eller på skola. Eller bland andra bekanta. Och på fest, givetvis. Men dom flesta sker INTE när kvinnan ligger däckad och naken ute någonstans, så det känns inte riktigt relevant tycker ja.

Skuld? en enkel fråga, och jag fick svaret genom din reaktion. Tack Jag drog samma slutsats. Risken för ett övergrepp är alltså betydligt mindre i lätt berusat och påklätt tillstånd. Men jag förstår inte vad det konstaterandet har med hat att göra.

Nope. Risken är inte mindre ens i nyktert tillstånd.
Risken för våldtäkt finns när en våldtäktsman är närvarande, varken mer eller mindre.

Är vi överens?
Alltså bär hon ansvaret för att ha krattan manegen. Det är ju som om jag lämnar kvar nycklarna i bilen..försäkringsbolagen ser inte mellan fingrarna då.

Alltså. Jag är inte en sak som någon lämnat. Det är inte jämförbart med att någon snor en bil. Det är inte jämförbart med att någon snor någons tv eller smycken. Det är en MAKTHANDLING mot en PERSON. Inte något en tjuv snor för att de vill ha pengar eller saker. Det är inte jämförbart och jag är trött på att jämföras med ett jävla objekt.

Krattat manegen för vad? Sexuella övergrepp antar jag att du menar.. Du ser alltså inte själv hur skevt du tänker här och att det är en unken kvinnosyn? När blev mannen i ditt scenario en våldtäktsman och hur kan det inte vara hans ansvar att han valde att bli det?
När? i och med att han valde att begå ett övergrepp och omsatte detta i handling..inte en sekund tidigare. Och för hundrade gången, det ansvaret är hans och bara hans, hur kan du ens tänka tanken att det inte skulle vara det? För jag kan det inte.
Det är min unkna kvinnosyn...som ni beskriver det.

Kratta manegen, ja det gör man exempelvis genom att försätta sig själv i ett hjälplöst tillstånd, ge fan i att låsa ytterdörren eller lämna bilnycklarna i bilen på parkeringen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka