Gå du tillbaka i tråden, så ska du se att flertalet har citerat precis det du bett dem om. Det jobbet kan du göra på egen hand.

Du missade mina frågor, förresten.
Du menar att jag ska plocka fram de icke existerande citaten?? Jag hävdar att de inte finns, det är naturligtvis den som hävdar motsatsen som nu har bollen. varsågod, presentera dina citat så får du rätt, men eftersom citaten måste fabriceras så...:confused:
Du missade svaren, så enkelt är det.

Det enda som biter på mig är sakliga argument

Fast nä..

Du är som en del andra helt inne på din linje, blind för de som tycker olika eller som tolkar dig på ett annat sätt än du tror/avser och precis som en del andra är du också helt och totalt oemottaglig för detta oavsett hur många gånger det påpekas och reflekterar inte ens en smula över varför det som skrivs gång på gång tolkas "fel" (enligt skribenten då.)

Fast nä..

Du är som en del andra helt inne på din linje, blind för de som tycker olika eller som tolkar dig på ett annat sätt än du tror/avser och precis som en del andra är du också helt och totalt oemottaglig för detta oavsett hur många gånger det påpekas och reflekterar inte ens en smula över varför det som skrivs gång på gång tolkas "fel" (enligt skribenten då.)
Du tycker det. Och varför det skrivs så mycket? Troligtvis beroende på att mina åsikter ses som provokation av dem som tidigare kunnat tycka i enighet om vissa saker.
Till skillnad från den homogena gruppen så anser jag att man mycket väl kan se det från flera håll och framförallt behålla en respekt för rättssäkerhet. Den storm som nu rasar ( hur befogad den än är) liknar mer och mer den urflippade antikommunistkampanjen i USA under mitten av förra seklet. Då räckte det med att ngn andades ordet kommunist och människors liv, karriär var förstörda. Idag är orden sexuella övergrepp och trakasserier. Självklart accepterar jag inte företeelserna som sådana, men samtidigt avskyr jag lynchjustisen som de olika medierna bidrar till idag.
Jeffery, Det är just den lilla men fundamentala komponenten i en demokratis rättskipning så många väljer att blunda inför..allt enligt principen att ändamålen helgar medlen.
Och det är därför man hittar på en massa åsikter jag ska har, för att sedan furiöst angripa dessa konstruerade åsikter. Tro Faan att det sedan blir lögn i helsike att med källhänvisning citera mig, framförande dessa åsikter...Så enkelt är det ju:angel:

Du menar att jag ska plocka fram de icke existerande citaten?? Jag hävdar att de inte finns, det är naturligtvis den som hävdar motsatsen som nu har bollen. varsågod, presentera dina citat så får du rätt, men eftersom citaten måste fabriceras så...:confused:
Du missade svaren, så enkelt är det.
Jag menar att om du bläddrar tillbaka i tråden så får du dessa inlägg som citerar dig (som du hävdar inte finns) och som visar på din taskiga kvinnosyn. Jag, och uppenbarligen flera med mig, upplever ju att du har fått dessa svar, men du menar att de är obefintliga.

Ett exempel är inlägg #296, där @FrauleinLeo citerar dig (s. 15). Du svarar i inlägg #298 bland annat:
Om du som kvinna klär upp dig i kläder som signalerar prostituerad så ökar naturligtvis risken
Kombinerar du sedan detta med ett kraftigt alkoholintag så har du ju krattat manegen...
för ett övergrepp. Det är ditt ansvar att göra det valet. Men, återigen , det fråntar naturligtvis inte ansvaret från den som begår brottet.
Det tycker jag är en taskig kvinnosyn, oavsett om du tycker att du får skylla dig själv om du blir rånad när du är full. Att säga att någon "krattar manegen" för våldtäkt för att den klär sig på ett visst sätt och sedan dricker... Det klingar jävligt illa i mina ögon. Det lägger ansvar på offret. Det spelar ingen roll att du säger att det inte fråntar ansvaret från våldtäktsmannen - du lägger ändå en skuld på offret som inte borde vara där.

Jag skulle kunna fortsätta, men jag tror också att vi har svaret i inlägg #361 och #364. @fio skriver:
Jag retar mig inte på ditt sätt att skriva, du stavar bra och delar in i stycken och har punkt och kommatecken på rätt ställen. Däremot genomsyras varenda inlägg du skriver i ämnet av en gammaldags unken kvinnosyn och jag behöver inte ens citera ett enda inlägg för det eftersom det är ju bara att plocka valfritt.

Munkar och nunnor kan säkert se ut hursomhelst precis som en prostituerad. Dock har jag ju aldrig sett en person som inte är munk eller nunna bära de kläder som man förknippar med just munk och nunna, mer än på maskerader. Däremot ser jag lättklädda tjejer och kvinnor överallt utan att ens tänka tanken på att dom klär sig som prostituerade vilket du verkar göra! Stor jävla skillnad här!
Ditt svar på detta är följande:
Du anser det. Jag gör det inte. Alltså efterfrågar jag citat som visar det du hävdar.
Eftersom det är valfritt att plocka som du säger, så är det enda som hindrar själva existensen av de citat du söker ;) Så dina utfall tar jag för vad det är..känsloyttringar.
Jag fetar.
Grejen är, att jag skulle kunna citera varenda inlägg av dig som jag uppfattar som kvinnofientligt, men du kommer inte att tycka att det är det. Den kvinnosyn som du har gett uttryck för i tråden är fruktansvärd för mig, men normal för dig. Då spelar det ingen roll hur många gånger jag citerar dig, för du kommer ändå inte att dela samma uppfattning som jag. Ser du hur det blir en omöjlig uppgift, eftersom våra grundvärderingar står så långt ifrån varandra i frågan?

By the way, frågorna jag skrev var:
"Sedan är jag lite nyfiken på varför du envisas med att komma tillbaka, gång efter gång efter gång efter att du har blivit bannad. Vad tycker du att du får ut av diskussionerna? Känns det meningsfullt?"
Du menar att jag missade svaren på dessa. Visa gärna med citat var du svarade på dessa frågorna.

Senast ändrad:
Inte för att jag vill vara taskig, men det bör vara du (och de som står på din sida i metadebatten) som har bevisbördan att visa att @landsbygdsbo sagt så, inte han som har bevisbördan att visa att han sagt något han sagt att han inte sagt.
Nej, det är inte taskigt. Det är egentligen alldeles rätt.

Det jag menade var att det bara var att trycka på bakåtknappen i debatten för att hitta inlägg som citerar lbb och pekar ut en taskig kvinnosyn i hans inlägg. Att han redan har fått dessa svar flera gånger, men menar att han inte har det. Men vi uppfattar ju uppenbarligen saker olika - jag tycker att han redan har fått de citat han har bett om, om och om igen under trådens gång. Han menar att de är obefintliga.

Senast ändrad:
Jag menar att om du bläddrar tillbaka i tråden så får du dessa inlägg som citerar dig (som du hävdar inte finns) och som visar på din taskiga kvinnosyn. Jag, och uppenbarligen flera med mig, upplever ju att du har fått dessa svar, men du menar att de är obefintliga.

Ett exempel är inlägg #296, där @FrauleinLeo citerar dig (s. 15). Du svarar i inlägg #298 bland annat:

Det tycker jag är en taskig kvinnosyn, oavsett om du tycker att du får skylla dig själv om du blir rånad när du är full. Att säga att någon "krattar manegen" för våldtäkt för att den klär sig på ett visst sätt och sedan dricker... Det klingar jävligt illa i mina ögon. Det lägger ansvar på offret. Det spelar ingen roll att du säger att det inte fråntar ansvaret från våldtäktsmannen - du lägger ändå en skuld på offret som inte borde vara där.

Jag skulle kunna fortsätta, men jag tror också att vi har svaret i inlägg #361 och #364. @fio skriver:

Ditt svar på detta är följande:

Jag fetar.
Grejen är, att jag skulle kunna citera varenda inlägg av dig som jag uppfattar som kvinnofientligt, men du kommer inte att tycka att det är det. Den kvinnosyn som du har gett uttryck för i tråden är fruktansvärd för mig, men normal för dig. Då spelar det ingen roll hur många gånger jag citerar dig, för du kommer ändå inte att dela samma uppfattning som jag. Ser du hur det blir en omöjlig uppgift, eftersom våra grundvärderingar står så långt ifrån varandra i frågan?

By the way, frågorna jag skrev var:
"Sedan är jag lite nyfiken på varför du envisas med att komma tillbaka, gång efter gång efter gång efter att du har blivit bannad. Vad tycker du att du får ut av diskussionerna? Känns det meningsfullt?"
Du menar att jag missade svaren på dessa. Visa gärna med citat var du svarade på dessa frågorna.
"#296" så du anser det vara en taskig kvinnosyn? ok det står väl för dig. Sanningen är ju den att människan signalerar med sitt språk, sitt beteende och sina kläder. Inser man det faktumet så inser man att det inte handlar om en taskig kvinnosyn. Jag skulle även rekommendera en Jude att inte knalla omkring kvällstid med en kippa på huvudet i vissa kvarter i Malmö. Gör det mig till antisemit? Tja i dina ögon möjligtvis...
Sedan tycks du reta dig på en självklarhet, den att jag har en åsikt och den jag diskuterar har en annan..vilket säger rätt mycket om nivån på det hela.
Men din definition av kvinnohat skulle alltså bevisas med detta citat?
"Om du som kvinna klär upp dig i kläder som signalerar prostituerad så ökar naturligtvis risken
Kombinerar du sedan detta med ett kraftigt alkoholintag så har du ju krattat manegen...
för ett övergrepp. Det är ditt ansvar att göra det valet. Men, återigen , det fråntar naturligtvis inte ansvaret från den som begår brottet."
Och vad anser du då den fetade texten står för?

@landsbygdsbo - ur de flestas synvinkel så ber du oss gå in i en barrträdsplantering och peka på ett specifikt barrträd.
Och så fort någon kommer med frågor om dina argument så svarar du inte. Du bara rapar samma argument. I tråd efter tråd efter tråd.
Ja det är väl inte undra på, eftersom ni inne i den barrträdsplanteringen ständigt anklagar mig för att ha planterat gummiträd. När jag frågar var och peka ut dem då är jag en dum rapande mansgris. Feministisk logik?:angel:

Vad får du ut av att skriva i såna här trådar? Är det givande för dig?
Du anser att du inte är kvinnohatare, rasist, sexist osv, ellerhur? Ändå är det många som uppfattar dig som sådan. Men du vill heller inte ändra på dig? Antingen får du väl isåfall acceptera att du kommer uppfattas som så, eller så får du försöka göra något åt ditt sätt att uttrycka dig. Och nej, jag tänker inte leta upp citat, för det har så många andra redan gjort.

"Jag skulle även rekommendera en Jude att inte knalla omkring kvällstid med en kippa på huvudet i vissa kvarter i Malmö.

En jude ska kunna ha en kippa på huvudet vart som helst, när som helst, utan att någon ska bry sig. Det är inte hens fel om hen blir misshandlad/överfallen eller vad det nu än kan tänkas vara. Som sagt. Det är aldrig offrets fel. Punkt.

Vad får du ut av att skriva i såna här trådar? Är det givande för dig?
Du anser att du inte är kvinnohatare, rasist, sexist osv, ellerhur? Ändå är det många som uppfattar dig som sådan. Men du vill heller inte ändra på dig? Antingen får du väl isåfall acceptera att du kommer uppfattas som så, eller så får du försöka göra något åt ditt sätt att uttrycka dig. Och nej, jag tänker inte leta upp citat, för det har så många andra redan gjort.

En jude ska kunna ha en kippa på huvudet vart som helst, när som helst, utan att någon ska bry sig. Det är inte hens fel om hen blir misshandlad/överfallen eller vad det nu än kan tänkas vara. Som sagt. Det är aldrig offrets fel. Punkt.

Eftersom jag varken föraktar eller hatar kvinnor så ser jag ingen anledning att ändra mig vad det gäller det ämnet.
Och jag har full förståelse för att du inte tänker backa upp ditt tyckande med citat som bekräftar dina åsikter...eftersom du , liksom jag vet att dessa citat inte gar att hitta.:angel:
Och naturligtvis anser jag att en Jude ska ha rätt att bära kippa där han själv vill. Att vi i vår undfallande rättskipning låtit det gå så långt att pöbeln i vissa kvarter angriper dem som är avvikande i deras mening. En pöbel som agerar utifrån känslor och med en klar brist i sin verklighetsuppfattning
Vad jag däremot gör. är att tillhandahålla adekvat information som gör hans val mer korrekt. Vilket gäller alla val. Ju mer adekvat information man har ju större möjlighet har man att göra ett riktigt val.

Eftersom jag varken föraktar eller hatar kvinnor så ser jag ingen anledning att ändra mig vad det gäller det ämnet.
Och jag har full förståelse för att du inte tänker backa upp ditt tyckande med citat som bekräftar dina åsikter...eftersom du , liksom jag vet att dessa citat inte gar att hitta.:angel:
Och naturligtvis anser jag att en Jude ska ha rätt att bära kippa där han själv vill. Att vi i vår undfallande rättskipning låtit det gå så långt att pöbeln i vissa kvarter angriper dem som är avvikande i deras mening. En pöbel som agerar utifrån känslor och med en klar brist i sin verklighetsuppfattning
Vad jag däremot gör. är att tillhandahålla adekvat information som gör hans val mer korrekt. Vilket gäller alla val. Ju mer adekvat information man har ju större möjlighet har man att göra ett riktigt val.

Då får du acceptera att bli uppfattad som att du hatar/föraktar kvinnor.

Men varför ska du hela tiden ha citat framplockat när du har fått mängder av citat genom hela tråden? Det är bara att läsa dina tidigare inlägg. Men det spelar väl ingen roll där eftersom du ändå inte tycker att det du skrivit är något konstigt. Det är väl därför du inte accepterar de citat som folk tagit fram åt dig.

Citat på kvinnosyn? Tralalalalaaa jag skummar igenom och är på sida 15 så det är bara 48 sidor kvar nu :) Min fetning och citerar kort för att peka ut var det kan vara lite sexistiskt så det blir tydligt

Och i artikeln klagas det på att pojkar uppfostras fel...vilket av könen uppfostrar de flesta pojkarna...antingen hemma eller på dagis eller i skolan. Så låt då dessa uppfostrare ta sitt ansvar och uppfostra dessa killar ;)

Men skämt åsido, du är ju lika medveten som jag, att det faktiskt är kvinnor som i praktiken uppfostrar majoriteten av alla killar. Varför tar dessa kvinnor inte tillfället i akt och lära grabbarna att bete sig så som kvinnor önskar....

Om jag då hävdar att kvinnor är horor?
Helt fel är det ju inte för en övervägande majoritet av hororna är kvinnor.
Att sedan en försvinnande minoritet av kvinnor prostituerar sig har väl knappast med den saken att göra?
Alltså är det ett kvinnoproblem..

Är våld och övergrepp verkligen så vanliga? Jag har för mig, rätta mig gärna om jag har fel, att av alla kvinnor så har ca 5% utsatts för den typen av brott och ca 2% av männen...

Sedan, att det dras sexistiska skämt exempelvis är en annan sak.
Där har ju varje människa sin egen nivå för vad han eller hon accepterar. Den som blivit utsatt för övergrepp blir av naturliga skäl känslig som ögat, den som står med båda benen på jorden och är trygg har lika naturligt en betydligt högre tröskel.

Så nej,övergrepp och våld är inte enormt vanligt. Att sedan många uppfattar händelser som sexuella trakasserier lär bli enormt vanligt efter "metoo"

På samma vis som jag får skylla mig själv om jag super mig redlös på krogen or ragglar hem ensamgenom parken och blir rånad.
..
Samma sak om en tjej klär sig i utmanande klädsel. det sänder en signal, vare sig vi vill eller ej.

Problemet är väl att om man drar grova anspelande skämt så kan det ses som trakasserier, Och just i sådana fall så har folk ribban på olika höjd..så?...

Visst, för jag känner riskerna och väljer jag att supa mig redlös så har jag ett ansvar, om inte annat inför mig själv.
....
Om du som kvinna klär upp dig i kläder som signalerar prostituerad så ökar naturligtvis risken
för ett övergrepp. Det är ditt ansvar att göra det valet.

Intressant att man fortsätter på samma diskussion med LBB som aldrig lett någonstans och inte en enda kommentar på att en utav sveriges största mediaprofiler väljer att sluta på SR genom att "sluta när man är på topp".

Mina fetningar
Att risken för ett övergrepp ökar om du ligger aspackad och naken en sommarnatt i en park, det torde nog den mest intelligensbefriade fatta!
Och då är frågan befogad, vem är ansvarig för denna ökade risk? Jag? eller du som hävt i dig berusningsmedlet?

Att vara medveten om risker och handla därefter är en sak.
Att ställa en våldtäktsman till svars är en annan
Och båda är i slutändan lika viktiga när man ser till alla.
Att sendan beivra trakasserier på arbetsplatser och andra ställer är helt naturligt riktigt.
Men även att inte sila mygg och svälja kameler.
Med vilket jag menar att handgripligheter inte är acceptabelt men att dra mer eller mindre råa skämt är acceptabelt utifrån det sällskap man befinner sig i. Av den enkla anledning att det knappast går att förhindra.

Ok då tar vi det ett varv till
1 Den som förgriper sig på en kvinna som ligger aspackad och naken i en park begår ett brott vilket han och ingen annan bär ansvar för
Är vi överens?
2 Att kvinnan ligger där , aspackad och naken, vem bär ansvar för det?
Inte våldtäktsmannen, jag tippar att tjejen bälgat i sig spriten själv.
Alltså bär hon ansvaret för att ha krattan manegen. Det är ju som om jag lämnar kvar nycklarna i bilen..försäkringsbolagen ser inte mellan fingrarna då.

Kratta manegen, ja det gör man exempelvis genom att försätta sig själv i ett hjälplöst tillstånd, ge fan i att låsa ytterdörren eller lämna bilnycklarna i bilen på parkeringen.

Jag tror att alla någon gång gjort saker som vissa skulle uppfatta som sexuella trakasserier. Dragit sexuellt anspelade skämt etc. Men då tröskeln för detta är så individuellt olika så kan kan man knappast ställa en sådan frågeställning. Har alla flörtat, agerat på ett provokativt sätt, tagit på och inlett relationer, där kan nog de allra flesta säga ja.

Snacka om att inte ha hängt med i vad metoo handlar om när man försöker låtsas att det handlar om sånt här:
Om jag frågar en kvinna om hon ska titta på mina etsningar i taket till mitt sovrum så är det en form av sexuella trakasserier för en, ett skämt för en annan och en invit för den tredje.Vilket jag har förklarat ett otal gånger. En individ som varit utsatt för övergrepp blir känslig som ögat och ser då lätt allt som sexuella trakasserier. Motsatsen är den individ som är trygg och har både självsäkerhet och skinn på näsan. Och så är det ju på forumet här med...

När någon visar en bild på en trakasserande lapp:
Och vad gör lappen? på dålig svenska och rättframt uttrycker han vad han känner och vad han vill..är det ett övergrepp? Han lämnat ju tom. sitt telefonnr.

Vad ligger då för ansvar hos den kvinna som väljer att supa sig redlös och somna den park vi hela tiden tjatat om?
..
Är det då att ta egenansvar, det att supa sig redlös, är det då inte att som jag skrev, att kratta manegen?
..
Alltså handlar det om självbevarelsedrift både för mig och för alla andra som inte super sig redlösa.
Och de som gör det uppvisar en stor brist på just självbevarelsedrift eller en naivitet gränsande till dumhet..

Här är svaret annorlunda jämfört med svaren om när kvinnor är lättklädda och eller fulla för här svarar du på om när någon som är påklädd och nykter blir tafsad på nån som alltså inte är full och oklädd:
Det är en annan fråga, ansvaret där ligger naturligtvis hos den som tafsar, kladdar eller beter sig illa över huvud taget. Jag tror knappast du hittar någon som försvarar dessa handlingar.

Intressant att man fortsätter på samma diskussion med LBB som aldrig lett någonstans och inte en enda kommentar på att en utav sveriges största mediaprofiler väljer att sluta på SR genom att "sluta när man är på topp".

Men seriöst, Hon skrev det inlägget i går.. :banghead: Det mest märkliga är väl att inte DU startat en tråd om det än, gör det istället då för att sitta här och gnälla på vad andra borde diskutera!

@landsbygdsbo helt otroligt, du har varit bannad i evigheter och det första du gör är att dra på dig skygglapparna och fortsätter i exakt samma spår...

Citat på kvinnosyn? Tralalalalaaa jag skummar igenom och är på sida 15 så det är bara 48 sidor kvar nu :) Min fetning och citerar kort för att peka ut var det kan vara lite sexistiskt så det blir tydligt
"Och i artikeln klagas det på att pojkar uppfostras fel...vilket av könen uppfostrar de flesta pojkarna...antingen hemma eller på dagis eller i skolan. Så låt då dessa uppfostrare ta sitt ansvar och uppfostra dessa killar ;)"
"Men skämt åsido, du är ju lika medveten som jag, att det faktiskt är kvinnor som i praktiken uppfostrar majoriteten av alla killar. Varför tar dessa kvinnor inte tillfället i akt och lära grabbarna att bete sig så som kvinnor önskar...."
"
Är våld och övergrepp verkligen så vanliga? Jag har för mig, rätta mig gärna om jag har fel, att av alla kvinnor så har ca 5% utsatts för den typen av brott och ca 2% av männen... ( Enligt BRÅ)

Sedan, att det dras sexistiska skämt exempelvis är en annan sak.
Där har ju varje människa sin egen nivå för vad han eller hon accepterar. Den som blivit utsatt för övergrepp blir av naturliga skälkänslig som ögat, den som står med båda benen på jorden och är trygg har lika naturligt en betydligt högre tröskel."

"Så nej,övergrepp och våld är inte enormt vanligt. Att sedan många uppfattar händelser som sexuella trakasserier lär bli enormt vanligt efter "metoo""

"På samma vis som jag får skylla mig själv om jag super mig redlös på krogen or ragglar hem ensamgenom parken och blir rånad.
..
Samma sak om en tjej klär sig i utmanande klädsel. det sänder en signal, vare sig vi vill eller ej."
"Visst, för jag känner riskerna och väljer jag att supa mig redlös så har jag ett ansvar, om inte annat inför mig själv.
....
för ett övergrepp. Det är ditt ansvar att göra det valet"

Stämmer det eller stämmer det ej? Och var i påståendet finns kvinnohat?
Var ligger hat o förakt och var ligger felaktigheterna i mina påståenden?
Att du tycker det är väl en sak, vad jag tycker är en annan.
Men du skriver är ju bara en åsikt. Det är väl knappast förakt att säga att varje människa är ansvarig för sina egna handlingar och val. Det är väl egentligen tvärt om. Det är ju en respekt som visar att jag betraktar dem som vuxna människor. Barn och imbecilla kan man ju inte avkräva ansvar eller hur? Vill du alltså omyndigförklara dit kön? det verkar ju så?

Men seriöst, Hon skrev det inlägget i går.. :banghead: Det mest märkliga är väl att inte DU startat en tråd om det än, gör det istället då för att sitta här och gnälla på vad andra borde diskutera!

@landsbygdsbo helt otroligt, du har varit bannad i evigheter och det första du gör är att dra på dig skygglapparna och fortsätter i exakt samma spår...
Ställ dig frågan varför jag blir censurerad.
Är kallar jag folk för dumma namn. ?
Nej men jag framför åsikter som vissa inflytelserika inte gillar.

Vad spelar det för roll när hon skrev inlägget? Det var igår hon slutade officiellt och i aftonbladetartikeln om det nämns ingenting alls om att det är pga hennes sexuella trakasserier av medarbetare.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1WXj6/lotta-brome-lamnar-sveriges-radio

Hon verkar inte heller ångerfull eller ens medger att hon har gjort något. Högst anmärkningsvärt att hon kommer undan så lätt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka