Jag blev tillagd i gruppen #allavi av en bekant sent igår kväll. Jag blev faktiskt riktigt irriterad och skickade iväg ett meddelande om att inte lägga till folk utan att fråga först eftersom det kan trigga om man blivit utsatt. För egen del orkar jag helt enkelt inte läsa om övergrepp efter övergrepp, därför har jag inte gått med i gruppen tidigare.

Det är verkligen oförskämt att göra så, speciellt när det gäller något så känsligt!

För egen del blir jag inte triggad tack och lov men jag blir både ledsen och arg när jag läser berättelserna. Kvinnors kroppar ska inte vara ett slagfält!

Jag blev tillagd i gruppen #allavi av en bekant sent igår kväll. Jag blev faktiskt riktigt irriterad och skickade iväg ett meddelande om att inte lägga till folk utan att fråga först eftersom det kan trigga om man blivit utsatt. För egen del orkar jag helt enkelt inte läsa om övergrepp efter övergrepp, därför har jag inte gått med i gruppen tidigare.
Jag blev tillagd i gruppen häromdagen och blev milt sagt väldigt rriterad. Inte för att jag blev triggad av innehållet utan för attt det förutsätts att jag som varande KVINNA ska ha något slags intresse av att vara delaktig i detta. Precis som det f ö r u t s ä t t s attt jag som kvinna ska vara feminist, eller för all del - som svensk ska man vara feminist.
Nej tack, inkludera inte mig i någon som helst rörelse, jag vill välja själv och inte bara för attt jag hör till ett visst kön, visst folk, vem jag har sex med eller vad jag väljer att tro på. Damn you svenska feminister som säger en sak och gör något heeeeeelt annat.

De har satt stopp för sånt nu, folk som läggs till blir inte insläppta av admin :)

Det är inte konstigt att de flesta kvinnor blivit sexuellt trakasserade. Det gäller även män. Människan är en sexuell varelse och när missförstånd eller dålig impulskontroll råder då blir trakasserier konsekvensen.

Nu skämtar du bara, va? Du tycker inte att det är konstigt att de flesta kvinnor blivit sexuellt trakasserade? För att människan är en sexuell varelse? Missförstånd och dålig impulskontroll uppstår överallt, hela tiden, utan att folk trakasserar, våldtar eller liknande. Det har inte med att människan är en sexuell varelse. Det har med individens synsätt att göra. Och de flesta sexuella övergrepp som begås handlar inte om att få utlopp för sin lust utan om makt.

Jag blev tillagd i gruppen häromdagen och blev milt sagt väldigt rriterad. Inte för att jag blev triggad av innehållet utan för attt det förutsätts att jag som varande KVINNA ska ha något slags intresse av att vara delaktig i detta. Precis som det f ö r u t s ä t t s attt jag som kvinna ska vara feminist, eller för all del - som svensk ska man vara feminist.
Nej tack, inkludera inte mig i någon som helst rörelse, jag vill välja själv och inte bara för attt jag hör till ett visst kön, visst folk, vem jag har sex med eller vad jag väljer att tro på. Damn you svenska feminister som säger en sak och gör något heeeeeelt annat.

Det är väl självklart att folk är feminister, lika självklart som att vi måste äta och dricka för att överleva. Vad menar du med rörelse? Och vad är det som är så unikt med just svenska feminister? Mig veterligen hör det inte till feminismen att säga en sak men göra något helt annat.

Nu skämtar du bara, va? Du tycker inte att det är konstigt att de flesta kvinnor blivit sexuellt trakasserade? För att människan är en sexuell varelse? Missförstånd och dålig impulskontroll uppstår överallt, hela tiden, utan att folk trakasserar, våldtar eller liknande. Det har inte med att människan är en sexuell varelse. Det har med individens synsätt att göra. Och de flesta sexuella övergrepp som begås handlar inte om att få utlopp för sin lust utan om makt.
.

Beskriv det som du vill men det är normalt att du blir utsatt för sexuella övergrepp över en livstid.

Det är väl självklart att folk är feminister, lika självklart som att vi måste äta och dricka för att överleva. Vad menar du med rörelse? Och vad är det som är så unikt med just svenska feminister? Mig veterligen hör det inte till feminismen att säga en sak men göra något helt annat.

Feminism är en politisk ideologi, som jag till delar kan sympatisera med - men inte såpass att jag kan identifiera mig med den. Det unika med svenska feminister? Väldigt kortfattat:
rdubd787scfy.jpg

Hyckleri stavas det.

Feminismen är en oerhört destruktiv ideologi. Klart folk i gemen inte sympatiserar med den.

Feminism är en politisk ideologi, som jag till delar kan sympatisera med - men inte såpass att jag kan identifiera mig med den. Det unika med svenska feminister? Väldigt kortfattat:
rdubd787scfy.jpg

Hyckleri stavas det.
Så du tycker att en minister ska bryta mot lagen (hur antikvinnor den lagen än är)? Jag tycker Kakabaveh hade helt rätt i att det här inte ligger hos ministern i fråga utan att statsministern också skulle valt att beslöja sig. Hon hade sannolikt inget val då "sedlighetspolisen" nog skulle sett henne mer än 3 gånger. Återigen, en man som inte väljer att ta strid för sina underordnade egentligen. Samma kvinna beslöjade sig inte i ex saudiarabien där lagen säger annorlunda för utländska kvinnor..

Och vad har gruppen med feminism att göra? Den handlar väl om övergrepp?

Knapplån: #allavi Har nog varit väldigt positivt för väldigt många. Otroligt många som där för första gången berättar om upplevelser de tidigare hållit för sig själva. Samma sak med #meetoo

Det är väldigt tungt att gå och bära på olika typer av övergrepp och inte våga dela med sig för att man är orolig för hur det skall bemötas. Nu i tryggheten av att många delar sina liknande historier törs fler berätta.

Jag tycker däremot att det är märkligt hur många det är som dyker upp och säger att #meetoo har gått för långt! Det är ju personliga återberättelser av saker som redan har hänt, hur kan det vara att "gå för långt?" Det är som sagt inte ovälkomna "kramar och flirtande" som är det stora problemet utan det sker mycket grövre övergrepp än så i väldigt stor utsträckning. Är det verkligen något man bara ska räkna med att behöva råka ut för? Eller är det något som det går att göra någonting åt?

Jag blir väldigt irriterad när problemen förminskas till "höhö snart kan man ju inte kolla på en tjej ens utan att bli anklagad för sexuella trakasserier av någon feminist..." Jo det kan man, men däremot kan vi kanske komma till en punkt där man exempelvis tryggt kan gå och lägga sig utan att bli väckt av att någon stoppar snoppen i en, (om man inte är överens om att det är välkommet) eller åka tunnelbana i kort kjol i trängsel utan att behöva ha shorts under för att slippa ovälkomna fingrar, eller slippa bli förminskad med kommentarer om utseende där det absolut är opassande, och så vidare.

Jag tror och hoppas att båda hashtagarna för med sig fler positiva än negativa ting.

Det skall inte fortsätta att vara "normalt" att behöva utsättas för övergrepp! Risken minskar när fler vågar berätta eftersom skulden då hamnar där den hör hemma och förövarna har mer att förlora på sina handlingar. Vi måste prata, prata, prata om vad som är okej och inte, hur ska det annars någonsin kunna bli en förändring?

Mycket av det som kommer fram genom Metoo är saker som behöver komma upp i ljuset - sen är det stort drama och underhållning. Men det är ändå lite blandade känslor hos mig så som det utvecklat sig: mediala folkdomstolar som anklagar, dömer och verkställer straff känns inte helt bra.
Fast faktum är att det är vad kvinnor har varit utsatta för jämnt. Folk, av båda kön, som dömer, fördömer och förstör kvinnors karriärer, ibland faktiskt för att kvinnor varit duktiga.

Det där är ju bara dumt. Hur lätt har det varit för flera av de som gått ut i media att säga ngt tidigare? Att skuldbelägga utsatta är obehagligt för mig.
Media? Vad jag vet lever vi i ett rättssamhälle där det finns polis och rättsväsende. Detta som sker i media nu är till stor del en bra sak - saker och ting behöver komma upp till ytan och dagsljuset, men parallellt med det goda som sker pågår den häxjakt som nu sker i media, och i sociala media som agerar i ett parallellt universum med egna publika sociala rättegångar där man namnger och halshugger folk för sånt som borde ha anmälts till polis när det hände - oavsett när det hände - är inget annat än beklagligt och tragiskt på så många nivåer.

Jag undrar dessutom var alla dessa underbara stödjande röster i media var när tex Kesha gick ut med att hon hade blivit våldtagen av din prodicent Dr.Luke? Stödet hon fick i media och av branchen var - noll. När Taylor Swift stod upp och anmälde sexuellt övergrepp och tog det till rättegång? Hon fick inget stöd av någon hashtag, men hoppla - plötsligt blir hon inkluderad i #metoo av Times och räknas in i "person of the year" - samtidigt så är hon bashad för att hon inte tagit någon offentlig politisk ställning (mot trump). Just sayin'. Rihanna blev misshandlad av sin pojkvän som också är en stjärna - just nu har jag stillestånd i min hjärna så jag kommer inte ihåg vad han heter...chris-nånting? Vad fick hon för stöd av sina "systrar" i världen? Han är fortfarande en big star, och jag tror att det varit fler anklagelser om att han misshandlat både kvinnor och män efter det - men är fortfarande stjärna på topplistor?
vad är det jag inte förstår i logiken här?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka