Bukefalos 28 år!

Meanwhile in London *ulvlek*

del 2 från förra inlägget ( det blev visst långt fler än 10000 tecken:o )
Hm undrar om hon uttrycker en viss frustration över att inte vara säker på vem ledarvargen är? För alla andra onda har hon ju koll på:p
Det här är verkligen en supersvår lek, med tanke på att det är lite information i omlopp. Men samtidigt är den rätt rolig, just för att det inte blir för lätt att hitta onda. Tack @Koppen för det! :)

mitt inlägg igår efter att inte haft möjlighet att närvara under dagen pga kört häst
hemma igen efter 56 mil med hästkärra TOR Göteborg

Spinner vidare på min fundering från i morse-
är det rimligt att anta att ulvarna försökte käka ledarvargen inatt?
eller försökte de med nån annan?
Ängeln vet ju vem den skyddade och kanske kan dra slutsatser ifrån det?

snurrfian undrar hur jag tänker med min långsökta teori om vem ängeln kan ha skyddat
Hur menar du nu? Om de hade käkat ledarvargen så hade vi fått veta det, eller menar du att den de tror är ledarvargen är den samma som ängeln skyddade?



jag tänker så här:
sett från ulvarnas perspektiv altså:
de vill inte käka bagaren
de vill inte käka ängeln som nog skyddat sig själv
spåraren kanske de trodde efter igår att den spårat klart och i sig är ofarlig idag? lite högt spel men inte orimligt att de tror det och väljer att vänta med den om de nu listat ut vem som är spårare förstås
kvar har vi en bybo de kan ha försökt hitta för all del
eller ledarvargen
Nu tänker jag ur strikt vinstperspektiv, OM den sista ulven idag lynchas så är det slut. kanske att de hellre chansar på att käka ledarvargen för att få en ny ulv i lyan som kanske är mindre i fokus än den ulv som är kvar?

allt detta är spekulationer, men visst kan de onda vilja ha kvar både den onda utanför lyan samt sista ulven frågan är om de var tillräckligt säkra på vilka goda som har vilken roll för att våga det?

eller om ängeln är riktigt smart så....:)

bollen__ funderar också, och hon har en poäng Habina kanske rentav kände sig hotad för upptäckt? ( även om hon lurade mig:meh: )
Jag funderade lite i de banorna imorse. Att ulvarna kanske vela äta ledarvargen för att de kände att den kvarvarande ulven var för misstänkt eller så. Samtidigt så vet jag inte riktigt om jag tycker att vi hade någon som vi starkt misstänkte för ulv före nattDL?!

Habinas inlägg igår morse efter nattdl, hon verkar känna sig misstänkt av snurrfian? i övrigt kopierar hon nämast sina funderingar från dagen innan.
Kopierar det jag skrev tidigare idag nedan. Det enda jag tycker har ändrat sig är att en god försvunnit från listan (som jag förvisso inte var särskilt säker på var god). Resterande tankar kvarstår, om jag skulle bli käkad i natt. Jag reagerar dock på snurrfians röst på mig, hon verkar ha bestämt sig för att jag är ledarvarg baserat på att novali01 följde mig i röstningen (kanske även ett teoriinlägg). Men borde det inte vara tvärt om? Att ledarvargen följer ulven?

quarter4ever. Med tanke på hur drivande hon var i dl2 mot mirtai så är jag rätt övertygad om att hon är god. När hon dessutom började misstänka novali01 med bra exempel, redan innan dl2 var avslutat, så känns det som att ingen ond skulle ha spelat så. God i min bok.

Snurrfian. Var rätt tydlig med att misstänka novali01, men det skulle kunna vara ett alibi. Vet inte alls var jag har henne. Skulle kunna vara ulv eller ledarvarg, men det känns knepigt med tanke på hur hon resonerade kring novali01 i dl3.

bollen__. Ja jösses... Här har jag verkligen ingen koll. Bollen__ kan vara precis vad som helst, så med uteslutningsmetoden bör hon vara ulv. Eller kanske ledarvarg. Hm...

Hjartagna. Rent logiskt har jag svårt att se att hjartagna är ond. Möjligen om hon är ledarvargen då. För varför skulle ulven novali01 lägga upp en kollega till lottning? Det låter väldigt konstigt. Visst finns det en liten risk att novali01 klantade till det och de hade några svettiga minuter i lyan innan det blev klart att hjartagna inte rök, men det känns inte alls troligt. Får därför vara god just nu.

Fotnot, jag tror inte att ledarvargen har kunnat stoppa en lynch, jag är mer inne på att ängeln har haft en sån förmåga, eller möjligen bagaren, att kunna stoppa en lych mot sig själv. Att en ond inte skulle kunna det tycker jag LLs uppdatering om att Mimmy blev rasande talar för och det är också därför jag tror att en god roll har ett finger med i spelet. OM LL stoppade lynchen pga så många missade rösta, då tycker jag hon borde kunnat skriva ut det, för ser inte att det rubbar balansen.
Jag tror fortfarande att lynchen stoppades på LL order, inte någon roll, jag tror att hon helt enkelt tyckte att det var synd att någon skulle åka ut när det var så många som missade röstningen.
Om det är så att ledarvargen skulle ha kunnat stoppat en lynch så lutar det väl ännu mer åt att Hjartagna är ledarvargen i och med att det då var lottning mellan henne och Mirtai som var ulv. Och när det dessutom är Hjartagna som lanserar den idén så gör det mig rätt misstänksam.
Så jag förstår inte hur du kan sätta henne så tvärsäkert åt det godare hållet.

HM ja ulv som ulv för en ledarvarg ( eh ulv?) lite typiskt så de onda gör, har lite svårt att komma ihåg vem som gjorde / skrev vad, och det gäller i ännu högre grad för ledarvargen som ju faktiskt har hela facit( förutom rollfördelningen bland de goda) ( ulvarna har ju osäkerhetsfaktorn att de har en okänd allierad i klumpen "goda")
Hon komihåg fel om vilka som var uppe till lottning i första dl det är det jag syftar på med svårt att hålla reda på, de goda brukar ha mer järnkoll, även om det händer att man gör fel.
Sorry, fel ulv, ;) Men ulv som ulv! :D
 
fast vilket enkelt käk trodde de att hon skulle vara?
Ängel?
spårare?

för bagaren ville de ju INTE ta
så då måste de ju i så fall trott att hon haft en av ovanstående roller om de valde henne från din hypotes sett?
Spårare har jag svårt att se att de trott, hon har inte varit med och tagit fram misstänkta helt enkelt på ett sätt som en spårare efter 4 dl skullle gjort
Ängel? möjligen, men finns inte mycket som talar för det som jag ser det? Hittar du några indikationer på det?
Jag är helt övertygad om att Bollen inte är bagaren, och om du känner dig övertygad om att hon inte är spåraren så finns bara ängel eller ledarulv kvar... Och i den ekvationen så lutar det mer åt ledarulv än ängel...
 
Om ulvarna käkar ledarvargen då? Blir den helt enkelt käkad då? Och om vi lyckas lyncha ledarvargen så vet vi ju vem som vi röstade på och ändå är kvar? Eller menar du att om ledarvargen blir käkad så går den istället in i lyan? Och blir den lynchad så dör den som vanligt?

Sen ytterligare några funderingar, det finns inga sior i omlopp heller? utan det är egentligen bara spåraren som har en chans att hitta något "fakta" ? Det är i och för sig kanske bra med tanke på att vi är så få. :D

Är det så enkelt att Snurrfian gjorde den klassiska visa sig för ulvarna och började prata om ledarvargen? Nog för att det har diskuterats fram och tillbaka i leken om det verkligen kan vara så, men i läget när vi nu är 3 goda och en ulvusling kvar så är det ju faktiskt läge att ta saker ett varv till.
 
Nu har jag hittat hit! Spännande med en liten lek, fast läskigt att det varken finns sia eller spioninfo. Får hoppas på pappan helt enkelt. Jag har noll koll på temat, men instämmer att det allra bästa förstås vore att få ut ledarvargen först, med många röster så vi är säker på vem som är ledarvargen när den personen upptas i lyan. Någon frivillig att råka hinta? :angel:

:rofl: Som av en händelse bara råkar @fio hojta som svar på Habinas fråga! :D Det vore ju toppen om det vore så enkelt!

:rofl: Jag tror stenhårt på den teorin! Fio som ledarulv. :D

Är Snurrfians svar till Habina ett sätt att försöka hinta om att här är jag? Det skulle ju kunna vara det men likväl bara ett skämtsamt inlägg från en god
 
Bollen får jag verkligen inget grepp om, hon har missat 2 av fyra DL och inte skrivit så jättemycket matnyttigt därimellan heller. Några av inlägg av typen som citaten nedan gör att jag får en viss känsla av att hon verkar mer aktiv än hon varit. men om det gör henne till Ledarvarg, det vet jag inte alls.

Ja, det har du nog rätt i. Nu när du skriver det så minns jag ju att du skrivit det tidigare också, om Habina och Hjartagna alltså. :)

Hehe, det har du rätt i :p Bra spelat av dig också för det är ju lysande att du är kvar.
Nu när du skriver det så minns jag att du funderat i de banorna. Det vore verkligen lysande av ängeln isåfall, för då gissar jag att ulvarna trodde att det var en viktig god roll eller ängeln själv. Det kan ju förklara varför de käkade ledarvargen nu.
 
Jag är helt övertygad om att Bollen inte är bagaren, och om du känner dig övertygad om att hon inte är spåraren så finns bara ängel eller ledarulv kvar... Och i den ekvationen så lutar det mer åt ledarulv än ängel...
Här vill LL gärna se en teori om VARFÖR du inte tror att Bollen är bagaren. Annars måste jag lägga en varning för hint
 
hittade en felskrivning av mig nedan det gäller det fetade i inlägget .( det skulle stått Snurrfian röstade på Habina, jag hade skrivit Hjartagna röstar på habina )
här sitter jag och spånar lite efter dl3, ang om de kan tänkas ta ledarvargen i nästa käk, samt lite om rollfördelningarna


Hjartagna funderar efter nattdl3 att om ulvarna tagit ledarvargen så borde den karvarande ulven dött.


Snurrfians funderingar: här tror hon inte att bollen__ är ledarvarg men kan vara ulv,...


Habinas funderingar efter nattdl3 .Jag tycker mig utläsa att hon har tre kandidater till ledarvargar, Hjartagna och Snurrfian , bollen__och försöker få fram det. Vill kanske att ledarvargen bör svara med att rösta och teoria på en god fram till nästa nästa lynch? hjartagna teoriar mycket om Artine och tom lite om mig röstar sedan på Artline .Snurrfian sammanfattar sina tankar med att misstänka Habina och edit här skulle det stått Snurrfian röstar på Habina ( detta är alltså fel :Hjartagna röstar på Habina,) bollen__ funderar över habina och Novali01s röster i första dl men missar att rösta ( skulle en ledarvarg verkligen göra det?)
 
Jag är helt övertygad om att Bollen inte är bagaren, och om du känner dig övertygad om att hon inte är spåraren så finns bara ängel eller ledarulv kvar... Och i den ekvationen så lutar det mer åt ledarulv än ängel...
Jag tror inte att hon är bagaren få då borde hon ha varit mer aktiv med att försöka få ulvarna att käka henne istället för att hålla en sån låg närvaro och snarast smitit under radar, det talar mer för ängel eller ledarulv bland de roller som är kvar.
 
Jag tror inte att hon är bagaren få då borde hon ha varit mer aktiv med att försöka få ulvarna att käka henne istället för att hålla en sån låg närvaro och snarast smitit under radar, det talar mer för ängel eller ledarulv bland de roller som är kvar.
ok så du tycker att bagaren ska gå in för att försöka bli misstänkt så den blir käk?
Funkar det inte lika bra att försöka vara neutral så den kan gå som en ofarlig bybo?
 
Senast ändrad:
:confused: Nu känns det som om du spårar iväg väldigt långt, @quarter4ever läs vad jag har skrivit och fundera ett varv till.

Jag velar mellan Hjartagna och Bollen idag och mest för att Bollen verkar vara så frånvarande så vill jag hålla henne åt det onda hållet, samtidigt så vet jag att det bara är en känsla och att jag har varit frånvarande i god i andra lekar. Men jag skulle önska att Bollen kunde komma in och skriva lite mer runt sina funderingar idag.
 
Är det så enkelt att Snurrfian gjorde den klassiska visa sig för ulvarna och började prata om ledarvargen? Nog för att det har diskuterats fram och tillbaka i leken om det verkligen kan vara så, men i läget när vi nu är 3 goda och en ulvusling kvar så är det ju faktiskt läge att ta saker ett varv till.
Nja, alltså jag tror faktiskt inte att Snurris spelat så om hon vore ledarvarg. Dels - bättre att ta saker kring egna rollen i PM. Även om en fråga kan tyckas ofarlig så kan man faktiskt åka pga dom i första DL (vis av erfarenhet!) Så jag tror inte att hon ställde de frågorna för att visa sig som ledarvarg. Utan för att det var väldigt oklart hur koppen hade tänkt sig att rollen fungerar.
 
:confused: Nu känns det som om du spårar iväg väldigt långt, @quarter4ever läs vad jag har skrivit och fundera ett varv till.

Jag velar mellan Hjartagna och Bollen idag och mest för att Bollen verkar vara så frånvarande så vill jag hålla henne åt det onda hållet, samtidigt så vet jag att det bara är en känsla och att jag har varit frånvarande i god i andra lekar. Men jag skulle önska att Bollen kunde komma in och skriva lite mer runt sina funderingar idag.
jag läser @Snurrfian och funderar
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp