Bukefalos 28 år!

Meanwhile in London *ulvlek*

det som stör mig lite med denna kommentaren är att man borde ju inte gå in för det så pass hårt för risken är ju att de goda röstar ut en? En bagare vill ju inte lynchas, den vill käkas?
Ja det har du rätt i. Vore ju dumt som bagare att bli utröstad.
Jag tänkte också på det med att vilja att lyan ska käka ledarvargen. Det vore ju ändå ett minus om det skedde tidigt, för då har ju lyan mer fritt fram när de ska välja käk.
 
Ja det har du rätt i. Vore ju dumt som bagare att bli utröstad.
Jag tänkte också på det med att vilja att lyan ska käka ledarvargen. Det vore ju ändå ett minus om det skedde tidigt, för då har ju lyan mer fritt fram när de ska välja käk.
Fast nu menar nog snurrfian att bagaren skulle vilja spela så att den skulle lura lyan att tro att den var ledarvarg för att ledavargen skulle vara attraktivare att käka rentav lämplig för lyan att käka?
Så bagaren då skulle lura ulvarna att käka bagaren för att den verkar vara ledarvarg?
 
Fast nu menar nog snurrfian att bagaren skulle vilja spela så att den skulle lura lyan att tro att den var ledarvarg för att ledavargen skulle vara attraktivare att käka rentav lämplig för lyan att käka?
Så bagaren då skulle lura ulvarna att käka bagaren för att den verkar vara ledarvarg?
Ah, that makes more sense!:idea: Fattade inte att det var så hon menade.
 
Nä bara 1 1/2 Tim kvar till DL :idea:
För mig står det att lägga rösten på bollen__ eller Snurrfian. En av dem torde vara ledavargen som nu är ulv.
Snurrfian har jag haft misstankar leken igenom att vara ledavargen. Frågan är om lyan helt enkelt trodde att nån av hjartagna eller bollen__ var ledarvargen istället ? Hjartagna var jag själv inne på imorse innan nattDL att hon faktiskt kunde vara ledarvarg , detta var när jag trodde Habina var den goda i första DL lynchen mellan Habina och hjartagna. Efter nattDL blev det helt klart att det var Habina som var luden. Därför håller jag hjartagna som god just nu , därom känner jag mig hyfsat säker faktiskt. Bollen__ jag blir lite tveksam över henne nu också faktiskt. Myser hon så med gubben att hon glömmer bort att försvara sig , eller har hon inget försvar ?
Jag tror fortfarande att lyan missbedömde vem som var ledarvargen idag jag tror de satsade på att ta ängeln. Därför jag grunnar så hårt på vem de kan ha trott var ledarvarg. Och det är nog troligast de trodde att det kan ha varit hjartagna. Så då är vi tillbaka till snurrfian och bollen.__
Vem kan för lyan ha verkat troligast som ängel av dem?
Därför jag ägnat idag åt att gå igenom rösterna de lagt och hur de teoriat senaste dagarna iaf ( och även hjartagna för att visa på hur hon kan ha uppfattats som ledarvarg )
Och ser man bara till det så verkar det troligare att snurrfian ( för lyan ) skulle vara ängel än bollen__ tycker jag.
Men jag har ingen aning egentligen hur lyan tänkt och trott men så osannolikt är det inte.
Eftersom jag själv varit högst delaktig i att ta ut 2/3 delar av lyan så känner jag mig hyfsat säker på att jag inte var uppe till diskussion för att vara ledarvarg iaf, huruvida jag skulle vara trolig ängel för lyan känner jag mig tveksam till , men kanske inte deras första val till den rollen kanske ?
 
Jag tror inte att hon är bagaren få då borde hon ha varit mer aktiv med att försöka få ulvarna att käka henne istället för att hålla en sån låg närvaro och snarast smitit under radar, det talar mer för ängel eller ledarulv bland de roller som är kvar.
Jag förstår faktiskt inte varför bagaren aktivt ska försöka bli misstänkt. Det ökar ju sannolikheten att bli lynchad och det vill den ju inte. Det gynnar ju bara ulvarna som då får bort en besvärlig roll. Och ulvarna äter ju inte gärna en roll som är klart misstänkt av de goda, de får ju ut en god på köpet varje gång en god lynchas.

Tillsammans med tidigare tankar om Snurrfian så gör det att jag håller henne mest misstänkt av kvarvarande roller.

Hjartagna röstar på Snurrfian

Nu ska jag natta sonen, somnar han fort så hinner jag in igen före dl, annars får jag hoppas på det bästa
 
Nä bara 1 1/2 Tim kvar till DL :idea:
För mig står det att lägga rösten på bollen__ eller Snurrfian. En av dem torde vara ledavargen som nu är ulv.
Snurrfian har jag haft misstankar leken igenom att vara ledavargen. Frågan är om lyan helt enkelt trodde att nån av hjartagna eller bollen__ var ledarvargen istället ? Hjartagna var jag själv inne på imorse innan nattDL att hon faktiskt kunde vara ledarvarg , detta var när jag trodde Habina var den goda i första DL lynchen mellan Habina och hjartagna. Efter nattDL blev det helt klart att det var Habina som var luden. Därför håller jag hjartagna som god just nu , därom känner jag mig hyfsat säker faktiskt. Bollen__ jag blir lite tveksam över henne nu också faktiskt. Myser hon så med gubben att hon glömmer bort att försvara sig , eller har hon inget försvar ?
Jag tror fortfarande att lyan missbedömde vem som var ledarvargen idag jag tror de satsade på att ta ängeln. Därför jag grunnar så hårt på vem de kan ha trott var ledarvarg. Och det är nog troligast de trodde att det kan ha varit hjartagna. Så då är vi tillbaka till snurrfian och bollen.__
Vem kan för lyan ha verkat troligast som ängel av dem?
Därför jag ägnat idag åt att gå igenom rösterna de lagt och hur de teoriat senaste dagarna iaf ( och även hjartagna för att visa på hur hon kan ha uppfattats som ledarvarg )
Och ser man bara till det så verkar det troligare att snurrfian ( för lyan ) skulle vara ängel än bollen__ tycker jag.
Men jag har ingen aning egentligen hur lyan tänkt och trott men så osannolikt är det inte.
Eftersom jag själv varit högst delaktig i att ta ut 2/3 delar av lyan så känner jag mig hyfsat säker på att jag inte var uppe till diskussion för att vara ledarvarg iaf, huruvida jag skulle vara trolig ängel för lyan känner jag mig tveksam till , men kanske inte deras första val till den rollen kanske ?
Jag passar på och tittar in medans gubben vilar en stund, har faktiskt inte glömt bort er.
Jag kan dock inte riktigt se vad i den här texten jag ska försvara mig emot? :)

Vad är det som gör att du trodde att det stod mellan en ond och en god i första lynchen? Jag var ju tyvärr inte med i den, har läst den i efterhand, men fick aldrig den känslan som du ganska fort verkar ha fått att det måste ha stått mellan en ond och en god. Visserligen som du skriver trodde du ju tidigare att det var Habina som var god men ändå.
Jag känner mig mer osäker på snurrfian än på hjärtat. Jag känner mig säkrast på att du är god (eftersom du ledde vägen till att få två ulvar utröstade) men det jag försöker komma fram till är att vad förutom den lynchen gör att du känner dig "säker" på att hjärtat är god?
Jag har inte direkt hittat något på henne. Det är möjligtvis i diskussionen första dagen om ledarvargen kanske lyan kunnat tro att hon var det då? Men den var snurrfian också med i.
 
@quarter4ever
Jag har skummat igenom så gått jag hinner ang. hjärtat och det jag försökte skriva ovan är att jag hittar inte något som "skaver" angående henne. Men där i början var det ju lite funderingar kring att hon skulle vara ledarvargen, samma som även snurrfian sedan blev ifrågasatt för. Kanske kan lyan ha trott det?
 
Kopierar det jag skrev tidigare idag nedan. Det enda jag tycker har ändrat sig är att en god försvunnit från listan (som jag förvisso inte var särskilt säker på var god). Resterande tankar kvarstår, om jag skulle bli käkad i natt. Jag reagerar dock på snurrfians röst på mig, hon verkar ha bestämt sig för att jag är ledarvarg baserat på att novali01 följde mig i röstningen (kanske även ett teoriinlägg). Men borde det inte vara tvärt om? Att ledarvargen följer ulven?

quarter4ever. Med tanke på hur drivande hon var i dl2 mot mirtai så är jag rätt övertygad om att hon är god. När hon dessutom började misstänka novali01 med bra exempel, redan innan dl2 var avslutat, så känns det som att ingen ond skulle ha spelat så. God i min bok.

Snurrfian. Var rätt tydlig med att misstänka novali01, men det skulle kunna vara ett alibi. Vet inte alls var jag har henne. Skulle kunna vara ulv eller ledarvarg, men det känns knepigt med tanke på hur hon resonerade kring novali01 i dl3.

bollen__. Ja jösses... Här har jag verkligen ingen koll. Bollen__ kan vara precis vad som helst, så med uteslutningsmetoden bör hon vara ulv. Eller kanske ledarvarg. Hm...

Hjartagna. Rent logiskt har jag svårt att se att hjartagna är ond. Möjligen om hon är ledarvargen då. För varför skulle ulven novali01 lägga upp en kollega till lottning? Det låter väldigt konstigt. Visst finns det en liten risk att novali01 klantade till det och de hade några svettiga minuter i lyan innan det blev klart att hjartagna inte rök, men det känns inte alls troligt. Får därför vara god just nu.

Nu var visserligen Habina ond men samtidigt så har hon ju rätt i det hon skriver om att varför skulle onda Novali ha lagt upp en ond Hjartagna till lottning. Så det finns inte något som talar för att Hjärtat är ond tycker jag. Inte utifrån hur de vi vet var onda har agerat iaf.
 
Jag passar på och tittar in medans gubben vilar en stund, har faktiskt inte glömt bort er.
Jag kan dock inte riktigt se vad i den här texten jag ska försvara mig emot? :)

Vad är det som gör att du trodde att det stod mellan en ond och en god i första lynchen? Jag var ju tyvärr inte med i den, har läst den i efterhand, men fick aldrig den känslan som du ganska fort verkar ha fått att det måste ha stått mellan en ond och en god. Visserligen som du skriver trodde du ju tidigare att det var Habina som var god men ändå.
Jag känner mig mer osäker på snurrfian än på hjärtat. Jag känner mig säkrast på att du är god (eftersom du ledde vägen till att få två ulvar utröstade) men det jag försöker komma fram till är att vad förutom den lynchen gör att du känner dig "säker" på att hjärtat är god?
Jag har inte direkt hittat något på henne. Det är möjligtvis i diskussionen första dagen om ledarvargen kanske lyan kunnat tro att hon var det då? Men den var snurrfian också med i.
jag har gått igenom tidigare idag varför jag tror att hjartagna är god, ska se om jag kan hitta det åt dig ( är --eh:o rätt mycket text...:o)

jag undrar under tiden vad du tycker om att Snurrfian tycker att du borde vara ledarvarg eller ängel och då mest troligt ledarvarg?
Snurrfian knöt an till min teori innan om att du inte borde vara spåraren då du inte teoriat/röstat på ett sånt sätt som en spårare efter 4 dl borde ha gjort
Snurrfian kontrade med att hon var säker på att du inte var bagaren ( la till teori om det senare efter påpekande från LL)
Så det försvar jag vill se är varför du inte är ledarvarg helt enkelt?
 
i och med att jag inte vet vem jag inte kan lita på av er tre så vet jag inte riktigt hur jag ska kunna förmå de två som är goda att inse att jag är den tredje goda. Jag har försökt att vara så tydlig jag kan vara, men jag vet ärligt talat inte om det är så att Q har spelat extremt bra som ond, men jag vill lita på att hon är god. och mellan Bollen och hjartagna så vet jag verkligen inte... Båda har varit relativt tillbaka dragna och svåra att få grepp om. Jag hade svårt att se bollen som ledarvarg men jag vet inte längre, jag litar inte på någon än...
 
Jag passar på och tittar in medans gubben vilar en stund, har faktiskt inte glömt bort er.
Jag kan dock inte riktigt se vad i den här texten jag ska försvara mig emot? :)

Vad är det som gör att du trodde att det stod mellan en ond och en god i första lynchen? Jag var ju tyvärr inte med i den, har läst den i efterhand, men fick aldrig den känslan som du ganska fort verkar ha fått att det måste ha stått mellan en ond och en god. Visserligen som du skriver trodde du ju tidigare att det var Habina som var god men ändå.
Jag känner mig mer osäker på snurrfian än på hjärtat. Jag känner mig säkrast på att du är god (eftersom du ledde vägen till att få två ulvar utröstade) men det jag försöker komma fram till är att vad förutom den lynchen gör att du känner dig "säker" på att hjärtat är god?
Jag har inte direkt hittat något på henne. Det är möjligtvis i diskussionen första dagen om ledarvargen kanske lyan kunnat tro att hon var det då? Men den var snurrfian också med i.
ok försökt samla det som du frågade efter , dels om varför jag håller hjartagna som god efter första dl ( eftersom vi nu vet att Habina var ulv)

När jag läser din fundering så dyker tanken upp i huvudet att ängeln kan ha fått en extra funktion. är det inte lika troligt/otroligt. Bagaren står det ju tydligt att om den käkas så blir det inget käk nästkommande natt. så där skulle då LL ha gått emot sin text. Koppen kan ju dock ha missat någon detalj precis som i texten om ledarvargen.

Efter vad jag kan klura ut så finns det flera scenarion mer eller mindre troliga
  • LL stoppade lynchen
  • En roll har i hemlighet fått kraft att stoppa lynchen
  • Bagaren kan stoppa en lynch på sig själv
  • Ängeln kan skydda sig själv från Lynchning
  • ??? Nu tog idéerna slut

Om LL stoppade lynchen pga för många missade så borde hon ju kunnat skriva ut det utan att det påverkade balansen eller leken i övrigt något vidare.


Det här inlägget får mig att tro att något mer ligger bakom. ( här syftar hon på LL s inlägg)

Mina funderingar som leder mig till att minst en i första lynchen bör vara god:
Ät tillbaka till första ickelynchen.
Sittter och funderar på om vår LL lite smart skrivit vad som hände egentligen bara att vi inte riktigt kunde förstå det . se det jag fetat i hennes uppdatering:att cykla över Mimmy gjorde mimmy upprörd (lite förenklat)
Jag har länge tolkat det som att en god roll stoppade lynchen på ett okänt sätt,( mer om det i nästkommande citat)
Sedan är det frågan om det där som fio reagerade på att Mimmy sitter och dricker Guiness med Bad batz.
Kan det vara så att ledarvargen faktiskt hoppade direkt in i lyan som kompensation för att lynchen blev stoppad av en god? Eller bara att den ju faktiskt vet om lyamedlemmarna så den kan hänga på dem ändå utan att ingå i lyan?



Fios reaktion, som ju faktiskt kan vara korrekt bedömt, hon blev ju käk nästa dag också? Sedan är det frågan om hon har rätt om Habina som ledarvarg? Jag har henne på en annan potentiell roll, en god sådan


Habinas kommentar , lika frågande som alla andra över vad som hände, men om några vet vad som hände så borde det vara Habina eller Hjartagna som var uppe till lottning? Sedan är det frågan om hon har goda skäl för att dölja vem hon är?


Sedan LL:s kryptiska förklaring efter förvirringen kring vem Daniel är:
Mimmy lyckades inte få Daniel, alltså jag kan tolka det så här: Ledarvargen var uppe för lottning mot Ledarvargen i första DL! Och i så fall så står ledarvargen mot en god roll ( som kan stoppa en lynch mot sig själv kanske?) i första DL?


jag är inne lite på vilka goda roller som kan stoppa en lynch redan då :


Så sammantaget så tror jag att det står mellan Habina och Hjartagna som den andra onda förutom Snurrfian, som jag tror har päls, eller vill ha det, mycket för att hon skämtade så med Mirtai innan första DL, det kan vara ett riktigt oblygt kontaktförsök av en ledarvarg, men är mer inne på att de har haft ännu roligare åt det som sittandes tillsammans i lyan
:cool:



Sedan att Snurrfian gick så hårt åt Novali01 och snabbt hakade på min teori om att lyan försökte offra Novali01 till förmån för Mirtai, ja den blir ganska logisk om man betänker att lyan mycket väl kan ha uppfattat det som att Novali01 har blivit spårad och vad är då bättre än att vara snabbt med på banan för att skaffa alibi genom att aktivt rösta ut de som mest troligt går ett drev på? Jag vet att jag gjorde så i Harry Potter leken, då vi hade en känd siare, så jag tycker inte alls att det är ett så bra försvar för sin godhet som Snurrfian vill låta påskina, jag är rätt övertygad om att snurrfian är den ulven som gäckat oss hittills, ha jag fel är det bara att låna @cirkus s toalett ( för den får man väl låna även om du inte leker med oss längre;):( )
Som sagt nu inväntar jag och ser om ängeln lyckas blocka ulvarnas käk idag, jag tror inte de tar ledarvargen, för de behöver 2 röster för att vara med i matchen alls i lyncherna
Bagaren tror jag med bestämdhet att de inte heller tar
Så kvar är spåraren samt ängeln, och då så då är det bara att BOP ängeln och hoppas det blir rätt;)
Hursom är det kul att det är lite ovisst och långt ifrån säkert hur det ska sluta:)

och om habina var ulv så känns det som Hjartagna borde vara god, med tanke på att lynchen stoppades!
då finns det bara en möjlig ledarvarg, numera ulvkandidat kvar för mig:sneaky:

nä men det verkar ju troligt att lynchen stoppades för att en god roll hade möjligheten att stoppa den mot sig själv?
vad det gäller dig så är jag ytterst misstänksam mot dig, ja:p
Men visst fel kan vi alla ha, det är lätt gjort om man fastnar i ett hjulspår, så tänker nog kolla de andra två lite mera, hjartagna tex kände jag ju som att hon lutade åt att vara ledarvarg innan nattdl medans jag höll habina åt det godare hållet, så det känns som jag ska byta plats på dem för att få mitt pussel ihop.
Sedan att habina varit inne på bollen__, samt även Novali01 röstat på henne med en riktigt dålig röst, gör att jag tror att lyan haft bollen__ på samma goda roll som jag själv satt henne på, bara av ren uteslutningsmetod. Så tror nog de gärna lynchat henne..

sitter nu och går igenom både bollen__ och snurrfian igen eftesom Habina var ulv
fastnade på detta inlägget av snurrfian:


hela inlägget känns väldigt mycket som ledarvarg som signalerar till lyan att titta här jag vet vilka ni är och att hjartagna är god även om hon skriver att hjartagna skulle ha förväntats komma in och styra upp röstningen.
sedan funderar jag över eftersom jag själv innan hade starka funderingar om att Hjartagna nog var ledarvarg ändå så kanske det också var vad lyan trodde?
Att hennes inlägg igår i Artlinelynchen om artline och lite om mig, kanske fick dem att tro det?
Och hon röstar på goda artline igår, ( jag gjorde det också, även om jag hade flera kandidater att välja mellan)
medans Snurrfian röstar på Habina, en andra röst dessutom? Kan ju ha fått dem att tro att hon var god och hjartagna ond?
För som jag skrev tidigare idag, jag är rätt övertygad om att lyan INTE ville ta ledarvargen, de tog den de trodde var ängel, helt enkelt. Jag tror också att de inte visste vem ängeln var för att denna skyddade en annan den natten det inte blev käk, troligen en de antingen anat vilken roll den har eller kanske Artline som åkte igår? så då hade de några att välja emellan, och då bestämt sig för att den tror vi är spåraren, en annan som deras allierade, och vem som troligast inte var varken det ena eller det andra som då troligen blir bagaren i deras pussel, och kvar får de den troliga ängeln, vilken de kan ha trott kan ha försökt skydda annan än sig själv kanske:devil:
Så eftersom de ju käkade ledarvargen så måste man nog tänka lite bakvänt, att vem kan de ha trott var ledarvargen, felaktigt, och vem kan de ha trott vara ängel?
hm

Mitt inlägg där jag förklarar varfrö jag inte tror du kan vara spårare och därefter snurrfian svar som jag efterlyste ett försvar från dig om det nu inte är sant?
fast vilket enkelt käk trodde de att hon skulle vara?
Ängel?
spårare?

för bagaren ville de ju INTE ta
så då måste de ju i så fall trott att hon haft en av ovanstående roller om de valde henne från din hypotes sett?
Spårare har jag svårt att se att de trott, hon har inte varit med och tagit fram misstänkta helt enkelt på ett sätt som en spårare efter 4 dl skullle gjort
Ängel? möjligen, men finns inte mycket som talar för det som jag ser det? Hittar du några indikationer på det?

Jag är helt övertygad om att Bollen inte är bagaren, och om du känner dig övertygad om att hon inte är spåraren så finns bara ängel eller ledarulv kvar... Och i den ekvationen så lutar det mer åt ledarulv än ängel...
 
Om jag vore ledarvargen så inbillar jag mig iallafall att jag hade försökt visa mig för lyan på något sätt. Och jag tycker inte att jag har gjort det..däremot tycker jag att jag hittar grejer på både hjärtat och snurris som kan vara en viftning till lyan.
Men jag tycker också att jag hittar mer på hjärtat som tyder på att det hon skrev om ledarvargen helt enkelt var frågor från en god. Bla att hon inte hade uppfattat att rollen inte riktigt beskrevs som den borde, det tar jag som ett tecken på att hon inte läst så jädra noga, för att hon inte spelar på den sidan sas. Samt att ett plus för hjärtat också är att du @quarter4ever vill ha henne som god och jag tror att jag vågar lita på dig där.

Jag tänker rösta nu för jag skall alldeles strax väcka gubben.
Hjartagna funderar en del över ledarvargen och de scenarior som finns runt dennes död.

Q funderar över vinstvillkoren. Vad händer om ledarvargen är ensam kvar?

Snurrfian skriver lite om ledarvargen hon också. Om jag inte kommer ihåg fel var hon den första som gjorde det. Enligt teorier i tidigare lekar kanske det gör henne till ledarvarg? :D

Fio svarar att hon är här när Habina försöker få de onda att räcka upp handen :p

Artline har hittat hit, inte mycket som går att läsa ut av det inlägget :D

Det är bla detta citat från ulven Mirtai, i kombination med det Snurrfian skrivit tidigare den dagen om ledarvargen.

DL 1

21:02 Blacksmithfarm röstar på Mirtai

21:34 Snurrfian röstar på fio

21:43 Habina röstar på Hjartagna

21:43 Novali01 röstar på Hjartagna

21:49 fio röstar på Habina

21:59 Artline röstar på Snurrfian

21:59 quarter4ever röstar på Habina


DL 2

18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai

18:51 Habina röstar på Artline


18:53 Novali01 röstar på bollen__

19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai

20:53 Hjartagna röstar på Novali01

21:08 Snurrfian röstar på Novali01


21:10 Artline röstar på Novali01

21:15 Mirtai röstar på Novali01

21:24 Novali01ändrar röst till Mirtai

21:26 bollen__ röstar på Mirtai

21:26 Artline ändrar röst till Mirtai



DL 3 21:30

15:52 Habina röstar på Novali01

17:10 Hjartagna röstar på Novali01

20.11 bollen__ röstar på Novali01

20.?? Snurrfian röstar påNovali01

21:20 Novali01 röstar på Snurrfian

21:20 Artline röstar på Novali01

21.27 quarter4ever röstar på Novali01

Novali01: 6

Snurrfian 1



DL 4

21:07 quarter4ever röstar på Artline


21:25 Habina röstar på bollen__

21:27 Artline röstar på Habina

21:27 Hjartagna röstar på Artline

21:27 Snurrfian röstar på Habina

21:29 Habina ändrar röst till Artline


21.29 Artline ändrar röst till bollen__

21.30 Artline ändrar röst till Habina


Artline 3

Habina 2

bollen__ 0




Bsf röstar Mirtai- Mirtai ULVMAT

Snurrfian röstar fio-Novali01 - Novali01 - Habina

Habina röstar Hjartagna- Artline - Novali01 - bollen__ - Artline ULVMAT

Novali01
röstar Hjartagna-
bollen__-Mirtai Lynchad

fio röstar Habina ULVMAT

Artline röstar Snurrfian-
Novali01-Mirtai - Novali01 - Habina -Bollen__ - Habina Lynchad

quarter4ever röstar Habina- Mirtai - Novali01 - Artline


Hjartagna [/B]missar- Novali01 - Novali01 - Artline [/B]

Mirtai-missar- Novali01 Lynchad

Bollen__ -
missar- Mirtai - Novali01 missar-

Samt röststatistiken.. Snurrfian röstade på goda fio dag 1. Sen hakade hon som q skriver på angående Novali och det är väl ett ypperligt sätt att skaffa sig alibi. Dag 3 är rösten på Novali självklar. Det enda som väl isåfall är lite mysko är väl rösten på Habina. I och med att det då stod 2-2. Men det kan ju vara vågat spelat också.
Utifrån ovanstående så tror jag att Snurrfian är ledarvargen som nu blivit den sista ulven. Jag kan inte se att det ska vara Hjärtat jag tycker det finns för mycket (som jag skrivit ovan) som talar för att hon är god och Q har lett röstningen mot två ulvar och visat oss vägen där. Så jag tror verkligen inte att hon spelat så som ond, även om hon är skicklig.
bollen__ röstar på Snurrfian
 
Jag vill ha en ny egen dator!!! Det här eländet är nästan lika illa som telefonen och den bra datorn har maken lagt beslag på... :cautious:

Jag kan förstå varför Q sätter Hjartagna åt det godare hållet men jag är lite rädd att det är så att ledarvargen fick extra krafter istället för ängeln...
@bollen__ varför skulle jag ha röstat på en god Fio om jag var ledarvargen? Jag borde väl ha röstat på en av ulvarna för visa mig för lyan?

Men bollens motivering att rösta på mig känns som om jag får bestämma mig för att gå emot Bollen istället. Snurrfian röstar på Bollen eftersom jag tror att hon är ledarvargen som har smugit under radarn och nu har hamnat i lyan.
 
i och med att jag inte vet vem jag inte kan lita på av er tre så vet jag inte riktigt hur jag ska kunna förmå de två som är goda att inse att jag är den tredje goda. Jag har försökt att vara så tydlig jag kan vara, men jag vet ärligt talat inte om det är så att Q har spelat extremt bra som ond, men jag vill lita på att hon är god. och mellan Bollen och hjartagna så vet jag verkligen inte... Båda har varit relativt tillbaka dragna och svåra att få grepp om. Jag hade svårt att se bollen som ledarvarg men jag vet inte längre, jag litar inte på någon än...
HM
jag
Men jag ger bollen__ en chans att bemöta lite , innan jag röstar, och har jag ( och hjärtat) fel i våra funderingar och misstankar om dig så är det bara att pudla och acceptera att de onda spelat väl och kan vara väl värda en möjlighet till remi eller vinst? (Vet inte hur LL tänkt sig i ett sånt läge om det blir en ond och en god kvar?)

edit nu kom bollen__ in och skrev och röstade

jag lägger också min röst på Snurrfian och som sagt är det helt åt skogen får jag väl gräva ner mig i dyngstacken och skämmas tills jag brunnit klart

quarter4ever röstar på Snurrfian

jag tror att hon är ledarvarg som numera är ulv, detta baserat på en hel radda inlägg som jag tolkar som en rejäl flört med lyan, kanske var de så uppenbara att inte ens lyan trodde på dem`Och därför käkade henne inatt?
Sedan håller inte hennes argument att en bagare skulle velat låtsas vara ledarvarg för att bli käkad tycker jag
Nä jag tror faktiskt du är luden- sorry
 
Jag vill ha en ny egen dator!!! Det här eländet är nästan lika illa som telefonen och den bra datorn har maken lagt beslag på... :cautious:

Jag kan förstå varför Q sätter Hjartagna åt det godare hållet men jag är lite rädd att det är så att ledarvargen fick extra krafter istället för ängeln...
@bollen__ varför skulle jag ha röstat på en god Fio om jag var ledarvargen? Jag borde väl ha röstat på en av ulvarna för visa mig för lyan?

Men bollens motivering att rösta på mig känns som om jag får bestämma mig för att gå emot Bollen istället. Snurrfian röstar på Bollen eftersom jag tror att hon är ledarvargen som har smugit under radarn och nu har hamnat i lyan.

För att det sättet har pratats om i varje lek men typ bara använts i en där jag varit med? Jag tror helt enkelt att du satsade på att visa dig för lyan på annat sätt. :)
 
Röstlista DL5 kl 21.30
20.33 Hjartagna röstar på Snurrfian
21.10 bollen__ röstar på Snurrfian
21.16 Snurrfian röstar på Bollen
21.18 quarter4ever röstar på Snurrfian


snurrfian 3
bollen__1
 
Jag vet faktiskt inte hur jag ska vända runt det här, Hjartagna verkar vara borta och @quarter4ever gör ett misstag, jag hoppas att du kommer upp ur dyngstacken till nästa lek... ;) Men ta gärna vägen genom Cirkus toalett så att du blir ren igen! ;)
Men ni är alltså övertygade om att jag efter en röst i DL1 på en god är ledarvargen när jag där efter enbart har röstat på ulvar? Och var drivande mot Novali? Även när ni istället röstade ut en god dvs Artline? Jag börjar tro att Bollens missade röstningar kommer att göra att den onda sidan vinner...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp