Medarbetarsamtalet..

Hade medarbetarsamtal igår. Dom gör det inte lätt för sig och det känns inte alls bra efteråt.
Jag har funderat länge på om jag verkligen ska jobba kvar som det är idag. Säkert ett bra jobb i sig, men när dom börjar diskutera lojalitet och att ev bonusar beror på det osv. Fick jag en rejält otrevlig känsla i kroppen. Och när jag får höra att jag kan komma bli "beordrad" i framtiden, att övertala en annan arbetsplats jag jobbar på, om att VI ska ta över deras jobb/uppdrag och hur jag ställer mig till det. Samt mycket annat som jag var tvungen ta ställning till i framtiden. Känns inte bra alls för min del.

En av mina kollegor är påväg bort. Hen fungerar inte alls nu pga olika anledningar. Och när hen är borta känns det som att jag står på tur att dom ska få någon ordning på och låsa fast så jag bara jobbar där på 100%. Hade jag trivs visst inga konstigheter. Men nu finns det andra ställen som är mycket trevligare/roligare och som jag trivs bättre med, ävne fast det det är liknande arbetsuppgifter.

Jag trodde ändå att dom skulle ha mer förståelse än vad som kom fram igår. Vad mycket gratis dom/vi får för att jag jobbar som jag gör.
Jag har jobbat på mina extrajobb i flera år nu, den ena sen 2016/2017 utan problem. Och det är då inget som jag tänkt släppa i första taget.

Jag jobbar bara 75% där. Av flera anledningar. Mycket för att jag ska kunna lägga ca 25 på dom andra jobben. Det har fungerat förut utan större problem (och det står även i mitt anställningsbevis att jag får) men nu när en ny kollega börjat verkar det inte vara gjörbart längre.

Skulle iaf få ut extra semesterdag och lön för att jag gått och jobbat på min semester. Så var ju bra att jag kom ihåg o ta upp det då jag "bara" skulle få fler komp timmar annars...
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 516
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade ett nytt möte med fk och af igår. Det mötet var i alla fall bättre än det första. Vi kom fram till att jag inte ska börja...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
17 213
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp