Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Medelhöjd på halvblod?

HeJe

Trådstartare
Enligt vad jag kan läsa mig till om BLUP så anger värdet för mankhöjd vad hingsten i snitt lämnat i förhållande till varje köns medelhöjd.

Vad är då medelhöjd för sto resp hingst/valack?

Eller har jag förstått fel om den delen av BLUP, hur ska det värdet i så fall tolkas?

HeJe

A

annam

Sv: Medelhöjd på halvblod?

Har oxå undrat över det. *Puttar upp* Ngn som vet?

Sv: Medelhöjd på halvblod?

Jag har luskat lite och fått siffrorna från SLU som det refereras till i BLUP indexet. Medelmankhöjden är 163,4 cm för ston och 165,3 cm för valacker och hingstar. Medelmankhöjden är räknat på hästar födda 1987-2001 som har deltagit i kvalitetstävlan.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5530 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 839
Övr.Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
1 174
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
1 340
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
6 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?