Bukefalos 28 år!

Det fetade - det finns ju många "kändismedium" som verkligen bara lever på att vara välanvända och som så småningom blivit dementerade. Att någon hållit på länge kan ju helt enkelt betyda att en har en trogen kundkrets (ofta människor som känner varandra) och att en känner de människorna/deras behov hyfsat väl.

Jag tror nästan att jag hade valt en hyfsat okänd variant istället om jag bara ville prova på, faktiskt. :) Funkar det så funkar det ju, och är det bluff så är det bluff. Jag tror det blir mycket "Dr Phil" av det hela när någon gör ett namn för sig.
Vissa är ju kända bara bland de insatta och jobbar inte på så sätt att de drar in storkovan liksom. Den svenska kvinnan jag nämnde är okänd för de flesta. Hon tar inte överdrivet betalt och är inte intresserad av kändisskap eller pengar.
Just att jag vet så många som hon varit till där hon genom att i boxen se på hästen, som ser fräsch ut, har problem och exakt vad är ju positivt för de som tror alt vill prova. Hen har ju många totalskeptiska kunder som vänt och vridit på allt och inte förstår hur hon kan veta de himla detaljerade sakerna. Vissa börjar tro och andra blir iaf öppna. Hellre det än någon man inte vet ngt om.

Danskan är lite mer intresserad av att jobba med eliten, skriva böcker och göra större clinics.
Den som var till travet som det SKREK lurendrejeri om var väldigt känd för gemene man.
 
Vissa är ju kända bara bland de insatta och jobbar inte på så sätt att de drar in storkovan liksom. Den svenska kvinnan jag nämnde är okänd för de flesta. Hon tar inte överdrivet betalt och är inte intresserad av kändisskap eller pengar.
Just att jag vet så många som hon varit till där hon genom att i boxen se på hästen, som ser fräsch ut, har problem och exakt vad är ju positivt för de som tror alt vill prova. Hen har ju många totalskeptiska kunder som vänt och vridit på allt och inte förstår hur hon kan veta de himla detaljerade sakerna. Vissa börjar tro och andra blir iaf öppna. Hellre det än någon man inte vet ngt om.

Danskan är lite mer intresserad av att jobba med eliten, skriva böcker och göra större clinics.
Den som var till travet som det SKREK lurendrejeri om var väldigt känd för gemene man.
Visst kan det vara så, jag tycker bara inte att en kommunikatör blir mer trovärdig för att hen är känd i en stor krets, då får man själv väga omdöme mot omdöme och se vad man tycker. Kunderna påverkar ju lätt varandra också upplever jag. :)
Vill man spendera pengarna så, visst. Jag menar att en bör vara väldigt försiktig.
 
Har en vän som anlitade djurkommunikatör till alla sina djur en gång, för skojs skull, och fick höra att ena hunden hade ont i magen, ganska specifikt var dessutom och att de borde ta hunden till vet. Visade sig vara ett problem just där men ett väldigt tidigt ett. Ungefär där tycker jag man ska dra gränsen för deras veterinära råd.
Visst. Ta hunden till veterinären skadar ju inte annat än plånboken, så det kan en alltid göra.
 
Jag är övertygad om att de flesta spåkvinnor mest bara pratar på om sånt folk vill höra... hon säger något och ser på dig om det berör dig eller inte, får dig att öppna dig etc. Men så finns de dom som har en andlig hjälpare som inger klara fakta om den som vill bli spådd. Tyvärr behöver det inte alls innebära att denna andevarelsen har en god vilja.
 
Citerar mig själv bara för att lägga till att en naturligtvis inte bör ta veterinära råd från en djukommunikatör, det kan ta en ände med förskräckelse. Det vet jag människor som har gjort, och jag fick själv höra att min häst led av huvudvärk.
Den kan väl ha haft huvudvärk. Eller kan inte hästar ha huvudvärk? :confused:
 
Det kan de säkert, men hur sjutton kollar man det? Känns som ett rätt typiskt obskyrt symptom.
Det tycker inte jag. Att hästar har spänningshuvudvärk är inte så ovanligt. Taskiga händer, dålig eller obefintlig munvård eller andra problem i munnen ger såklart huvudvärk precis som problem i nacke/hals kan ge huvudvärk. Huvudvärken var det som var ett av de värsta symptomen på min häst som hade svår headshakingsyndrom. Hon pressade och gnisslade tänder såpass att hennes tänder i slutet var helt lena och hon kunde inte tugga hö längre.
 
Det tycker inte jag. Att hästar har spänningshuvudvärk är inte så ovanligt. Taskiga händer, dålig eller obefintlig munvård eller andra problem i munnen ger såklart huvudvärk precis som problem i nacke/hals kan ge huvudvärk. Huvudvärken var det som var ett av de värsta symptomen på min häst som hade svår headshakingsyndrom. Hon pressade och gnisslade tänder såpass att hennes tänder i slutet var helt lena och hon kunde inte tugga hö längre.
Men där hade du ju en orsak och kliniska symptom. Min kuse var en rätt trevlig och okomplicerad individ med fina tänder och som vid tillfället gick på sommarbete. Visst kan hon ha haft huvudvärk, eller solsting kanske... men vadå, vemdå, hurdå liksom? 🤷‍♂️
Hon hade tydligen också blivit stucken av en geting som föl.
 
Det är en djurkommunikatör jag funderar på.
Det som gör att jag tvekar är att hen annonserar om sig själv på Facebook och inte är speciellt gammal.
Samtidigt går det inte att få reda på någon information om varken mig eller djuren på nätet, så jag kan inte riktigt se att någon skulle kunna ta reda på min levnadshistoria, eller ”hitta på”.
Jag följer inte några mallar, utan har gått min egen väg hela livet … och tagit konsekvenserna av det.
Jag har anlitat en djurkommunikatör 2 gr. Båda gångerna kom personen med info h*n omöjligt hade kunnat hitta om hästarna tex online. Har tagit det som en kul grej och jag tycker det är intressant vad kommunikatören har att säga. Jag tror absolut inte på allt eller styr på saker efter info från denne men i båda fallen hade personen rätt om saker som ingen annan visste. Tycker du ska prova och sen bestämma vad du vill lyssna på och inte. :)
 
Jag har anlitat en djurkommunikatör en gång för typ 20+ år sedan till min ponny. Vi var flera i stallet som anlitade hen vid det tillfället. Hen var väldigt noga med att inte träffa någon av hästarna innan och inte få någon info innan och vi fick ta in hästarna en och en så det inte skulle vara någon som störde.
Allt som hen påstod att min ponny sa stämde när vi sedan började kolla upp det. Och det var väldigt specifika saker som hon omöjligt kunde veta på något annat sätt.
Jag har även själv varit till ett medium och sedan även min dotter då jag har en arbetskompis som just utbildat sig till det och behövde övningspersoner under under sin utbildning. Det handlar alltså om att få kontakt med avlidna personer i andevärlden. Jag var väldigt skeptisk, men kan inte förklara det på något annat sätt än att hen faktiskt hade kontakt med mina avlidna släktingar.
Eftersom att jag är väldigt ny på jobbet så viste hen ingenting om mina avlidna släktingar, jag har inte FB och jag har inget om dem på min instagram.
Jag och min morfar stod varandra väldigt nära och inför detta tillfälle tänkte jag att kommer inte min morfar fram så tror jag inte på det.
Det första mediumet säger är att det är en äldre man här som är väldigt ivrig att få kontakt. Och sedan beskriver hen min morfar, kläder och utseende, in i minsta detalj näst intill. Och det han sedan säger är precis det som han alltid sa när han levde. Samtidigt som det var det konstigaste jag varit med om så var det väldigt naturligt och jag blev inte ett dugg överraskad att det var han och det kändes så bra efteråt att veta att han vakar över mig.
När dottern någon vecka senare ville prova så var det bla vår gamla Golden retriever som kom och ville säga hej. Hon och min dotter var väldigt nära när min dotter var liten. Mediumet viste ingenting om att vi haft en hund men beskrev henne på pricken, och beskrev hennes egenheter som gjorde att det verkligen inte gick att ta miste på att det var vår älskade Humlan 💕
Jag skulle kunna göra sittningar varje vecka då jag tycker det är så intressant och faschinerande, men det tillåter inte min plånbok, som tur är kanske 😅
 
Jag tog hem en hästpratare när kompisarna hade hen hemma i deras stall. Det hen sa var ren rappakalja och väldigt allmänt. Bl.a. att min dressyrhäst tyckte att hon var väldigt duktig när hon hoppade hinder. De enda hider hon hoppade var väl pinnar i skogen.

Jag har funderat på att gå till medium men vad gör man om nån man absolut inte vill ha kontakt med dyker upp? :D

Däremot har jag haft healer till mina hästar och det har gett bra resultat. En god vän som hjäpte hästar med problem. Hästarna brukade somna när hon var inne hos dem. Hon rörde inte djuren men nån form av kontakt fick de.
 
Jag är övertygad om att de flesta spåkvinnor mest bara pratar på om sånt folk vill höra... hon säger något och ser på dig om det berör dig eller inte, får dig att öppna dig etc. Men så finns de dom som har en andlig hjälpare som inger klara fakta om den som vill bli spådd. Tyvärr behöver det inte alls innebära att denna andevarelsen har en god vilja.
Du missar kategorin av spåkvinnor och spåmän som faktiskt kan. I våra äldre kulturer här i Sverige fanns yrkestitlarna völva och nåjd. Dom var experter på att "resa", i moderna ord är det en form av avancerad meditation. Inom österlig tradition finns konceptet drömyoga, i väst kallas det ibland astral projektion.

Att kunna lyssna till hästar handlar inte om att ingå förbund med nån random ande, eller ens nån gudom (jag antar att du själv har någon form av religiös tro), utan det handlar om en förmåga, en kombination av sinnen.

Hästviskarna som kan på riktigt, kan läsa av hästarna med fler sinnen. De flesta hästägarna använder bara syn och hörsel för att läsa av sina, men en hel del läser även omedvetet/semimedvetet av deras känslor. En del kan mer än så. En duktig hästviskare kan dessutom översätta de intryck de får till mänskliga koncept och ord.

Där fallerar jag själv för övrigt, jag kan känna av en hel del men sällan "översätta" det, det blir bara en "magkänsla" eller som en plötslig idé. Men det är användbart för att veta när man ska ringa veterinären och vart man ska be dom leta även om symtomen är diffusa.

Enligt nuvarande vetenskap så har människor 9-21 externa sinnen (beror på hur man delar upp det), en hel bunt interna sinnen, och forskning pågår.

Djuren snackar mer än vad vi tror, när vi lägger bort vår människofokus på ord.

Och givetvis finns det idioter som låtsas och lurar folk på pengar. Men det betyder inte att de riktiga hantverkarna inte finns.
 
Det är en djurkommunikatör jag funderar på.
Det som gör att jag tvekar är att hen annonserar om sig själv på Facebook och inte är speciellt gammal.
Samtidigt går det inte att få reda på någon information om varken mig eller djuren på nätet, så jag kan inte riktigt se att någon skulle kunna ta reda på min levnadshistoria, eller ”hitta på”.
Jag följer inte några mallar, utan har gått min egen väg hela livet … och tagit konsekvenserna av det.
hästviskare eller hästpratare tycker jag blir fel att benämna medium för min känsla för ordet medium är mot människor och med människor i fokus. Jag har kompisar som haft ute hästpratare och tyckt det varit positivt. Skulle jag få något rekommendation skulle jag funder på hästpratare.

oj följt dina egna vägar hela livet. Tja du skriver grammatiskt korrekt svenska iallafall så vissa vägar har du gemensamt med oss andra.
 
Jag har anlitat en djurkommunikatör en gång för typ 20+ år sedan till min ponny. Vi var flera i stallet som anlitade hen vid det tillfället. Hen var väldigt noga med att inte träffa någon av hästarna innan och inte få någon info innan och vi fick ta in hästarna en och en så det inte skulle vara någon som störde.
Allt som hen påstod att min ponny sa stämde när vi sedan började kolla upp det. Och det var väldigt specifika saker som hon omöjligt kunde veta på något annat sätt.
Jag har även själv varit till ett medium och sedan även min dotter då jag har en arbetskompis som just utbildat sig till det och behövde övningspersoner under under sin utbildning. Det handlar alltså om att få kontakt med avlidna personer i andevärlden. Jag var väldigt skeptisk, men kan inte förklara det på något annat sätt än att hen faktiskt hade kontakt med mina avlidna släktingar.
Eftersom att jag är väldigt ny på jobbet så viste hen ingenting om mina avlidna släktingar, jag har inte FB och jag har inget om dem på min instagram.
Jag och min morfar stod varandra väldigt nära och inför detta tillfälle tänkte jag att kommer inte min morfar fram så tror jag inte på det.
Det första mediumet säger är att det är en äldre man här som är väldigt ivrig att få kontakt. Och sedan beskriver hen min morfar, kläder och utseende, in i minsta detalj näst intill. Och det han sedan säger är precis det som han alltid sa när han levde. Samtidigt som det var det konstigaste jag varit med om så var det väldigt naturligt och jag blev inte ett dugg överraskad att det var han och det kändes så bra efteråt att veta att han vakar över mig.
När dottern någon vecka senare ville prova så var det bla vår gamla Golden retriever som kom och ville säga hej. Hon och min dotter var väldigt nära när min dotter var liten. Mediumet viste ingenting om att vi haft en hund men beskrev henne på pricken, och beskrev hennes egenheter som gjorde att det verkligen inte gick att ta miste på att det var vår älskade Humlan 💕
Jag skulle kunna göra sittningar varje vecka då jag tycker det är så intressant och faschinerande, men det tillåter inte min plånbok, som tur är kanske 😅
Men jag fattar inte. Varför kunde hon inte bara säga att det är din morfar som heter X som vill kommunicera? Det är ju där det blir så konstigt. Lite som att spöken flyttar på saker för att försöka säga folk nåt, men inte kan skriva en lapp? Makes no sense.
 
Men jag fattar inte. Varför kunde hon inte bara säga att det är din morfar som heter X som vill kommunicera? Det är ju där det blir så konstigt. Lite som att spöken flyttar på saker för att försöka säga folk nåt, men inte kan skriva en lapp? Makes no sense.
Det där har jag också tänkt på. Nu är jag kanske lite färgad av diverse serier också, men det är ju mycket "ge mig ett tecken för att hitta din gamla dagbok", och så släcks en lampa. Hade det inte varit bättre att lådan där dagboken är hade öppnats på en gång liksom.
Men jag kanske är mer skeptisk än troende helt enkelt, jag vet inte. Tycker dock att det är ett lite roligt ämne att prata om, alla väljer vi ju att tro/inte tro på det vi tycker känns bra. Men jag tror också att det kan vara en intressant grej att testa, förutsatt att man är inställd på att det kan bli känslomässigt jobbigt (om hen prickar rätt) eller bara ett magplask med bortkastad tid och pengar.
 
Och givetvis finns det idioter som låtsas och lurar folk på pengar. Men det betyder inte att de riktiga hantverkarna inte finns.

Det beror lite på vad man menar. Ingen har nånsin lyckats visa på att sådan förmåga finns (alltså utan att det ens behöver finnas en förklaringsmodell). Jag menar att alla luras när de gör vissa typer av utsagor, oavsett om det är medvetet eller omedvetet.

Sedan är det ganska stor skillnad på att försöka kommunicera med hästar där och då genom vad många tycker kan vara märkliga metoder och att låtsas som att man vet vad som kommer att hända i framtiden på annat sätt än genom att prediktera med den information man har tillgänglig och då nå hyfsad sannolikhet under vissa omständigheter. Där kan övning ge färdighet, ju mer kunskap om människors öden man har - desto bättre kan man prediktera. Så visst är det ett hantverk på många vis. Om man dessutom ger prediktionen till den berörde så ökar sannolikheten plötsligt en hel del för många typer av utsagor.

Ett problem är att i utkanten av det här "eftersom vi inte vet, så kan det vara sant" så förekommer enorma mängder av rappakalja som ibland tas betalt för. För saker som vi helt säkert redan vet INTE fungerar alls. Som att leta vatten med en träkvist. Eller att äta homeopatiska preparat.

Jag tycker inte man kan klumpa ihop djurkommunikatörer med spåmän/kvinnor; det är väldigt skilda företeelser.
 
Något som får mig att tvivla på hela konceptet är, att så många olösta fall (mordfall framförallt) borde gå att få svar på via medium - om det fungerade. Men jag har aldrig hört talas om något. Bara enkla små saker, lite betydelselösa, som mest fungerar som tröst. Att xx fortfarande finns nånstans. Har andarna måntro tystnadsplikt? (Jag försöker inte vara cynisk, jag undrar uppriktigt!)

Och, hur långt tillbaka kan ett medium isåfall gå, i tiden? Bara till far/morföräldrar eller en avliden make/maka? Om alla själar ändå finns i denna andra dimension, borde man kunna få svar på gåtor från långt tillbaka - hur man byggde pyramiderna, till exempel!
 
Något som får mig att tvivla på hela konceptet är, att så många olösta fall (mordfall framförallt) borde gå att få svar på via medium - om det fungerade. Men jag har aldrig hört talas om något. Bara enkla små saker, lite betydelselösa, som mest fungerar som tröst. Att xx fortfarande finns nånstans. Har andarna måntro tystnadsplikt? (Jag försöker inte vara cynisk, jag undrar uppriktigt!)

Och, hur långt tillbaka kan ett medium isåfall gå, i tiden? Bara till far/morföräldrar eller en avliden make/maka? Om alla själar ändå finns i denna andra dimension, borde man kunna få svar på gåtor från långt tillbaka - hur man byggde pyramiderna, till exempel!
Sedan ska man givetvis inte förakta tröst. :heart
Jag tycker att ämnet är otroligt fascinerande, precis som djurkommunikation, och skulle väldigt gärna bli övertygad! Tyvärr har jag inte blivit det ännu.
 
Men jag fattar inte. Varför kunde hon inte bara säga att det är din morfar som heter X som vill kommunicera? Det är ju där det blir så konstigt. Lite som att spöken flyttar på saker för att försöka säga folk nåt, men inte kan skriva en lapp? Makes no sense.
Mediumet förmedlar bara vad anden visar. Anden kan inte prata i ord utan vad jag förstår så visar den typ bilder/tankar (är inte alls särskilt insatt i exakt hur det går till).
När min morfar kom fram och ville ”prata” så beskrev mediumet hur han framställde sig själv. Och han visade att han han var släkt till mig på min mammas sida och efter det sa mediumet ”han kallar sig morfar”.
Redan när hon beskrev hans utseende så viste jag ju att det var han. Men fick det då även bekräftat när han sa att han var morfar.
Det kom även fram en annan ande som beskrev sig själv med sitt namn. Ingen jag kände till men denna pojke vakar tydligen över vår son och beskrev hur han brukar trösta honom när han är ledsen. När vi gjorde efterforskningar bland grannar och pratade med en kvinna som nu är i 80-års åldern och som bott i vårt hus som barn så visar det sig att det är en pojke som bott i vårt hus på 20-30 talet.

Som sagt, jag är inte alls insatt i exakt hur det går till och jag var väldigt skeptisk innan. Men eftersom mediumet beskrev väldigt specifika saker som hen omöjligt kunde veta eller kolla upp innan så kan jag inte göra annat än att tro på det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 233
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 301
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 927
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp