Medlemskap för lydnadstävling?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare golden_daisy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 801
G

golden_daisy

Nu börjar momenten sitta för mig och lilltiken i lydnaden, så det börjar bli dags att ut och tävla. Men jag kan för min värld inte förstå vad jag ska vara med i för klubb för att få tävla. Jag är med i en av skk godkänd specialklubb (goldenklubben) räcker det? Eller måste jag gå med i brukshundsklubben också eller är det så illa att man måste vara med i varje delsektion av sbk man tävlar i? :confused:

Från regelboken:
Deltagande hunds förare skall vara medlem i arrangerande klubb eller i av SKK godkänd utländsk klubb, såvida inte annat särskilt angivits vid provets kungörande.

Ytterst tacksam om någon kan förklara detta för mig!

Sv: Medlemskap för lydnadstävling?

Du ska vara med i Svenska Brukshundklubben.

A-medlem i någon bruksrasklubb eller lokalklubb. Dvs betala in den "stora" avgiften till exempel till "Höganäs Brukshundklubb".

Delmedlem kan du sedan vara i andra klubbar du kanske tränar mycket på. Men det är A-medlemskapet som avgör vilken klubb du tävlar för så att säga.

Om jag inte är helt lost.

Tävlar du på en SKK-arrangerad tävling ska du vara med en en SKK-klubb dessutom. Eller?

Jag är enbart med i Svenska Brukshundklubben, via Lerums Brukshundklubb. Där jag är A-medlem. Men jag tävlar också bara på SBK-arrangerade tävlingar.

Tusen tack!:) Jag misstänkte nästan det. Då blir det att gå med i brukshundsklubben alltså.

Jag funderade på att gå med i en klubb som inte ligger i samma kommun som jag är skriven, spelar det någon roll?

Det ska inte vara några problem, du får vara A-medlem i vilken klubb du vill. :)

Liknande trådar

Hundträning Jag är nu medlem i rasklubben och i den lokala brukshundsklubben, men insåg precis att den lokala brukshundsklubben inte anordnar några...
Svar
17
· Visningar
1 574
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 641
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?