Medryttare + sommarbete

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Mini_molle10
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 145
M

Mini_molle10

Hej!

Detta är första gången jag är medryttare och jag har en fundering med detta och sommarbete.

Brukar man betala sin medryttaravgift under tiden hästen är på sommarbete?

Jag har inte frågat ägaren ännu, ville bara kolla upp vad som är normalt, att betala eller ej den månaden.

Sv: Medryttare + sommarbete

Om du rider hästen som vanligt, är där lika ofta osv så är det nog samma pris. Brukar du mocka, fodra mm då hästen står inne? Isånnafall bör priset sänkas eftersom du nu inte gör det.

Om du inte rider så tycker jag inte att du ska betala!

Om du rider hästen som vanligt, är där lika ofta osv så är det nog samma pris. Brukar du mocka, fodra mm då hästen står inne? Isånnafall bör priset sänkas eftersom du nu inte gör det.

Snarare borde väl priset höjas eftersom hon slipper mocka m.m.

TS-Rider du hästen som vanligt, betala som vanligt!

Eftersom stallhyran för ägaren vanligtvis blir mkt lägre skulle jag säga nej. Tycker du ska betela samma procent av hyran som du gjort innan.

Brukar man rida hästrna fast de är på bete?
Trodde de hade semester då.

Om inte får rida under betesperioden, borde jag då ändå betala medryttaravgiften?

Om jag får rida som vanligt, givetvis så betalar man då.

Det är olika, endel rider hästarna mer eller mindre som vanligr medan andra låter de få semester. Har din medryttarhäst semester ska du naturligtvis inte betala.

Det är väl vanligast att man inte rider lektionshästar under betet, privathästar rids nog ganska ofta ändå men kanske inte hårdträning..

lånar knapp..

Jag betalar varje månad även om hästen är halt eller avställd.

Nu betalar jag ju ingen jättesumma men vi räknade ut ett snittpris baserat på årskostnaden som jag betalar varje månad.

Så då jämnar det ju ut sig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 517
Senast: Nota
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en häst. Först var jag fodervärd. Efter att vi kommit överens om att jag skulle köpa blev Köpekontrakt påskrivet. Full... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 302
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Skötsel av utedass
  • Arbetsterapeut

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31