medryttare..

Sv: medryttare..

Sicket dilemma ! Du vill ha en medryttare men hon verkar inte följa vad du har bestämt. Jag var medryttare till en häst för jättelängesen, varannan dag var jag hos hästen. Jag fick mocka ur boxen var gång för ägaren hade bara strött över när hon var där o inte red hon heller så hästen var jättepigg när jag skulle rida, för att inte säga rätt så vild. Det funkade inte. Jag köpte egen häst o efter många år ville jag ha en medryttare. Hon var jättenoga med att mocka o sköta hästen,skrev alltid hur det hade gått att rida osv. Men min häst var o är en enmanshäst, hon testade sin nya ryttare i att bli lastad o i ridningen så det blev mycket jobb för mig att få henne lydig o jag kom fram till att hästen inte klarade av detta. Inte alls fel på medryttaren utan hästen som inte kunde foga sig. Kanske samma för dig ? Vissa hästar behöver sina rutiner med sin ägare o jag skulle aldrig prova med en ny medryttare eller skötare nu, för jag vet hur min häst funkar, det hade inte blivit bra för någon.
 
Sv: medryttare..

Hon får inte säga olika till dig och andra, hon måste vara helt ärlig eftersom det är din häst, även om ni delar på den! Hon borde skriva upp hur hästen har varit att rida den dagen vad hon har gjort etc. Jag är väldigt noga att skriva upp om mina medryttarhästar har haft ont i ryggen, känts stela vid början av ridning om dom försökt bocka av mig, om dom har varit på dåligt humör om dom har varit ojämna i formen allting som ägaren vill veta... och lite till.

En medryttare skall följa reglerna och nogrannt dokumentera vad dom har gjort och hur det har gått...
 
Sv: medryttare..

skönt att höra att det finns hästar osm är sådana för det är precis så det känns..

nu är det iallfall bestämt, jag tar med mig hästen enr till landet i en vecka eller två å bara umgås med honom...
sen blir det ingen mer medrytatre på honom...

vi behöver varandra..ingen annan.. :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 806
Senast: WildHorse
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 088
Senast: Tufs
·
Övr. Katt Min kisse kastrerades och öronmärktes i början av förra året. Jag upptäckte nu i år att tatueringen i örat inte syns alls. så jag ringde...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Jag skaffade en medryttare till min häst här i Augusti. Jag efterlyste en person som kunde rida min häst ett par dagar i veckan nu när...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 446
Senast: TBT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp