Meghan Markle intervju?

Jag läste på wiki att prins Charles innan han träffade Diana var tillsammans med Camilla Parker men själv bröt förbindelsen varefter hon efter något år gifte sig med Bowles. Jag tycker nog att Charles själv bär ansvar för sina äktenskap och relationer, om konventionen tillät att han gifte sig med henne efter allt som hänt med skillsmässor och dödsfall så hade han kunnat gjort det redan från början också.
Bröt han verkligen? blev han inte bara förflyttad pga hennes olämplighet och när han var borta gifte hon sig.?
 
Alltså, nu kanske jag överreagerar på hur du formulerar dig just här, men du skriver helt ärligt att du är frustrerad över hur en person dött för att det hade varit 'intressant' för dig att se henne vid liv?


KL @skogaliten
Så du tycker inte att alla människor, oavsett vilka de är födda till, ska ha rätten att bestämma över sina egna liv? Att göra det som känns bra för dem utan att bli dömda (inom lagens gränser)?
Förstår inte vad du menar?

Om man befinner sig i en besvärlig situation, i samband skilsmässa eller att man lider av psykisk ohälsa, ska man inte ta hjälp av endera verkliga vänner, eller av lämplig form av vård då?

Kombinationen psykisk ohälsa och att göra usla livsval är faktiskt inte helt ovanlig.

Menar du att folk ska tillåtas köra ner i diket, medan andra tittar på?
 
Jo det gör du, du hade aldrig lagt dig tid och skriva så om en man som festar loss sådär litegrann efter att ha gift sig purung och helt oerfaren.
Hur vet du det???

Hitta på lite lagom.

Jag tycker att helgonförklarandet av Diana efter hennes död är otäckt. Det har inget att göra med att det är en kvinna. Det har att göra med den otäcka tabloidpressen, och de unkna (pluralis) kungahusen.
 
Senast ändrad:
Jo det gör du, du hade aldrig lagt dig tid och skriva så om en man som festar loss sådär litegrann efter att ha gift sig purung och helt oerfaren.
Dessutom tycker jag att allt vad kungahus heter är dumheter, och gillar inte festande....

Usch vilken hemsk människa jag är!

Jag tycker ju att lyxfestande är vidrigt, oavsett om det är män eller kvinnor som ägnar sig åt det.
 
Att din människosyn hör hemma i ett kloster.
Vadå?

Snacka om trångsynt.

En av de mindre smickrande aktiviteterna som mänskligheten ägnar sig åt, är väl för sjutton "kändisfester" och jet-set liv?

Det är uppvisningar i mobbning, uppvisningar i "balla klickens" tyranni, och en extrem uppvisning av vilka som är "inne" och vilka som är "ute".

Många människor går under, när de försöker ta sig in.
 
Förstår inte vad du menar?

Om man befinner sig i en besvärlig situation, i samband skilsmässa eller att man lider av psykisk ohälsa, ska man inte ta hjälp av endera verkliga vänner, eller av lämplig form av vård då?

Kombinationen psykisk ohälsa och att göra usla livsval är faktiskt inte helt ovanlig.

Menar du att folk ska tillåtas köra ner i diket, medan andra tittar på?
Så du menar att om Diana kom till dig med sina problem så hade du sagt det du skrev ovan (flytta ut på landet och odla rosor etc) och så hade allt varit prima för henne? Om alla bara lever som du vill att de ska leva så kommer de må bra? Är glad att jag inte går till dig med mina problem, och hoppas verkligen att ingen annan gör det heller. Alla är olika och mår bra av olika saker, och att du och andra tillåter er själva att döma ut främlingar och diktera för dem hur de ska leva, det är ju precis vad som var orsaken till Dianas död.
 
Jag tycker tonen, och anklagelserna i den här tråden är mycket märkliga, och hatiska.

Är ni medvetna om hur ni framstår?

Varför beter ni er så här?

Vad är det som gör att ni sätter en person, som för många faktiskt framstår som en rätt korkad, på en piedestal?

Varför får plötsligt inte korkade tjejer kritiseras?
 
Jag tycker tonen, och anklagelserna i den här tråden är mycket märkliga, och hatiska.

Är ni medvetna om hur ni framstår?

Varför beter ni er så här?

Vad är det som gör att ni sätter en person, som för många faktiskt framstår som en rätt korkad, på en piedestal?

Varför får plötsligt inte korkade tjejer kritiseras?
Men va, är det någon som går hårt fram så är det väl du...? Sedan är det lite skillnad att sympatisera med någons människoöde och placera någon på en piedestal? Känns väl också sådär att kalla någon nedsättande ord som korkad, det går att kritisera handlingar ändå.
 
Så du menar att om Diana kom till dig med sina problem så hade du sagt det du skrev ovan (flytta ut på landet och odla rosor etc) och så hade allt varit prima för henne? Om alla bara lever som du vill att de ska leva så kommer de må bra? Är glad att jag inte går till dig med mina problem, och hoppas verkligen att ingen annan gör det heller. Alla är olika och mår bra av olika saker, och att du och andra tillåter er själva att döma ut främlingar och diktera för dem hur de ska leva, det är ju precis vad som var orsaken till Dianas död.
Jag vet inte om det är värt att svara dig.

Det finns många val en människa kan göra, och ofta är det bra att se andra perspektiv, som man inte tänker på själv. Det är något man ofta behöver hjälp med.
Ju mer kris man har i sitt liv, desto svårare har man ofta att se klart, ofta så "blundar man och springer på".

Men som du uttrycker dig, så kan man få intrycket att även studievägledning, kuratorer, boendestödjare, arbetsterapeuter, socialtjänsten, präster och andra personer som jobbar med folk som behöver stöd eller som har en besvärlig livssituation borde avstå från sina insatser?
 
Min jämförelse gällde enbart det orimliga i att den utsatta personen ska anpassa sitt sätt att vara på grund av andras bedrövliga beteende. Brittiska tabloidernas hetsjakt på Diana förmildras inte av att hon var rik eller kunglig eller huruvida hon tyckte om att festa.
Nu får du det att låta som om jag försvarar skvallerpressen?

Vi alla, anpassar alltid vår beteende efter vad som är socialt acceptabelt och som gör att våra liv fungerar.

Om man behöver slippa undan paparazzis, så kan man antagligen göra på många sätt, men man måste inte spela dem i händerna.
 
Men va, är det någon som går hårt fram så är det väl du...? Sedan är det lite skillnad att sympatisera med någons människoöde och placera någon på en piedestal? Känns väl också sådär att kalla någon nedsättande ord som korkad, det går att kritisera handlingar ändå.
Vänta nu, det var i det sista inlägget jag skrev, att jag tycker att Diana framstår som korkad, vilket tydligen inte är tillåtet, eftersom det gäller en kvinna.

Kvinnor kan alltså inte bete sig, eller verka korkade eller ens göra dumma val.

Mycket märklig tråd det här.
 
Jag syftade till kommentarerna om fest och jet-set liv som barnsligt, samt "skylla sig själv" attityden. Att andra kan ha intresse för, eller tyckande om, andras liv ska väl inte få styra ens val oavsett om man är celebritet eller anonym. Att media är intresserade förvånar mig inte, det visste väl Diana också, men vad har det med saken att göra.

Vad vi eller andra tycker om fest är väl överhuvudtaget irrelevant i sammanhanget.
Menar du att man inte har ansvar för sina egna handlingar?
 
Vänta nu, det var i det sista inlägget jag skrev, att jag tycker att Diana framstår som korkad, vilket tydligen inte är tillåtet, eftersom det gäller en kvinna.

Kvinnor kan alltså inte bete sig, eller verka korkade eller ens göra dumma val.

Mycket märklig tråd det här.
Skiter väl i om det rör en kvinna eller ej, det är oavsett lite tråkiga ordval om en utsatt person som är avliden.
 
Jag tycker nog att levande personer är något viktigare att värna, än avlidna.
Det tycker jag också, men det är liksom lite extra svart på vitt att personen varit utsatt när den dött under vissa omständigheter, därför känns det så onödigt. Och det är skillnad på att säga att någon gör korkade val jämfört med att säga att personen framstår som korkad.
 
Kan det vara en krasch mellan amerikansk och brittisk celebritetskultur? eller något. Inte för att jag vet men om det vore så att Stjärnor i USA kan ställa stora krav och ignorera regler som är för andra medan brittiska kungliga kan ställa färre krav och måste följa fler regler än andra? Så skulle det kunna förklara en del.

Känns som att krascherna som sker är när de vill vara amerikanskt platstagande och synligt spenderande istället för återhållsamt odla sin rosenträdgård eller något? (flygresor och husombyggnader som är mer lyxbetonat och specialbehandling)

Även om det inte alls förklarar varför de inte har någon slags funktion i kungahuset som kan berätta för ingifta hur allt fungerar.

Det har de ju? Och inte minst har hon en make som vuxit upp inom det systemet och borde vara kapabel att berätta hur det funkar. För det är ju inga små specialtabbar hon gjort gång på gång, så i mina ögon ser det mest ut som att hon inte velat anpassa sig. Då kanske man inte ska gifta in sig i ett oerhört traditionstyngt kungahus..
 
Vänta nu, det var i det sista inlägget jag skrev, att jag tycker att Diana framstår som korkad, vilket tydligen inte är tillåtet, eftersom det gäller en kvinna.

Kvinnor kan alltså inte bete sig, eller verka korkade eller ens göra dumma val.

Mycket märklig tråd det här.

Nu förstår jag inte hur du menar?
Är kvinnor som inte mår bra korkade för de gör dumma val?
 
Jag förstår inte det där behovet av s.k. festande?

Det kanske finns hos några människor, men långt ifrån alla.
Det brukar gå över med åldern dessutom.

Vissa har kanske aldrig skaffat sig något intresse för något alls, och då kanske endast festande finns kvar?
Annars så kan ju ett återupptagande av ens stora intresse, vara minst lika attraktivt som att "festa".

För mig t.ex., låter en vandring i fjällen långt mer attraktivt, än att "festa på Rivieran".
Ska hälsa det till alla mina 50-60+ vänner som jag brukar festa med (många lyckas supa alla 20-30 åringar under bordet ^^) att de faktiskt borde sluta med det och börja knyppla istället. Eller... Fortsätta lära oss knyppla, sticka/annat hantverk och sluta sjunga, dansa, dricka rusdryck utan gå och lägga sig i bra tid istället.
 
Kanske går i arv, ett socialt arv? Men jag tror Megan är en helt annan typ av person än Diana, fast jag vet heller egentligen inget om saken.
Jo antagligen, men undrans om inte Harry liknar sin pappa lite om det är sant att de inte verkar hjälpa sina fruar? (alltså alla de grejor som det sägs i tråden att hon inte fått hjälp med, den självklara hjälpen är ju ens man?)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 521
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 499
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 163
Senast: mars
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 076
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp