Melassfråga

F

Flundran

Är det någon som vet vilka värden det är i melass och finns det någon rekomenderad mini och max giva för häst?
 
Sv: Melassfråga

Det som jag funderar över det här med lusern, om den innehåller ca 10-11% melass och jag ger 1 kg så får hästen i sig ca 100g melass vilket jag tycker är lite väl mycket, eller? Tänker jag fel?
 
Sv: Melassfråga

Finns ingen max eller mini giva. Dessvärre minns jag inte värdena på melass och har inte mian anteckningar brevid mig, men det är rätt likt havre har jag för mig.
 

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
10 255
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Är det någon som vet om livförsäkringen har ett fallande värde efter sista året som fullförsäkrad? Eller blir den 0 värd direkt? Jag har...
Svar
9
· Visningar
571
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp