Bukefalos 30 år!

Jamtland

Trådstartare
En del kvällar behöver jag hjälp att somna. Har tidigare haft receptfria melatonintabletter med låg styrka, oftast har det funkat med en tablett och sedan sover jag, ibland har jag fått ta två.

Men de tabletterna är slut och jag min klant har kastat burken och minns inte vad de hette. Har testat Sedix, men de funkar inte.

Har ni något tips, vilka melatonintabletter tar ni och vilka tycker ni inte funkar?

En del kvällar behöver jag hjälp att somna. Har tidigare haft receptfria melatonintabletter med låg styrka, oftast har det funkat med en tablett och sedan sover jag, ibland har jag fått ta två.

Men de tabletterna är slut och jag min klant har kastat burken och minns inte vad de hette. Har testat Sedix, men de funkar inte.

Har ni något tips, vilka melatonintabletter tar ni och vilka tycker ni inte funkar?
Jag har haft Melatan. Först receptfritt sedan på recept. Måste vara minst 5 mg, helst 10 mg för att jag ska ha effekt. Och man behöver ta dom en tid innan man utvärderar, så min läkare.

Dessa 2 tar jag ibland. Fungerar bra för mig.

Bifogade filer

• melatonin.webp
    melatonin.webp
    13,7 KB · Visningar: 26
Jag tar dessa. 5mg varje kväll och går upp och tar 1-2 3mg om jag inte kan somna ändå. Jag har också depåtablett från samma märke, men den verkar inte finnas längre och den hjälper mig jättemycket så jag hoppas att den kommer tillbaka!
IMG_7353.webp

Jag tar Vita Mass, extended release tror jag det står, de är iaf långverkande.
Alla melatonin som säljs på apoteken i Sverige är kortverkande, förutom Circadin.
De kortverkande har en topp ca 30 min efter intag, sen sjunker koncentrationen.

Liknande trådar

• Laktastabletter
  • Läsa andras brev och dagböcker?
  • Bli av med utseendekomplex?
  • Gamla föräldrar, vad ska jag göra?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat