Laktastabletter

Bukefalos 30 år!

Kamomilla

Trådstartare
Min mage har blivit känslig för laktos och om jag inte vill välja mina tillfällen att äta laktosrik mat så behöver jag tabletter.

Det finns många olika sorter när jag kikar runt, vilka sorter har ni testat och vilka funkar bäst för er?

Min mage har blivit känslig för laktos och om jag inte vill välja mina tillfällen att äta laktosrik mat så behöver jag tabletter.

Det finns många olika sorter när jag kikar runt, vilka sorter har ni testat och vilka funkar bäst för er?
Xylaktas fungerade bra för mig. Tyckte det var skönt att bara behöva ta en tablett om dagen.

Om du räknar med att få i dig laktos dagligen, är antagligen Xylaktas bäst och smidigast.

Hag tycker att det är lätt att undvika laktos, så jag har bara vilka laktastabletter som helst i väskan om behov uppstår. Jag köper helt slumpmässigt, alla funkar lika bra.

Om du räknar med att få i dig laktos dagligen, är antagligen Xylaktas bäst och smidigast.

Hag tycker att det är lätt att undvika laktos, så jag har bara vilka laktastabletter som helst i väskan om behov uppstår. Jag köper helt slumpmässigt, alla funkar lika bra.
Dagligdags kan jag hålla nere mängden laktos så jag slipper spraymåla toan.

Men för de där rätterna med mycket laktos i vill jag kunna safea.

Och det är snart sommar och glass är min stora last här i livet. Gillar även laktosfri glass och sorbet, men vid de tillfällena när man vill hugga in på gräddglass....

Liknande trådar

• Melatonin
  • Botox mot huvudvärk, trapezius problem.
  • Alternativ till Buminiform?
  • Mjölkproteinallergi

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka