Mellandagsrea 2010!

Larka

Trådstartare
Ja, inte är det väl bara jag som lägger mina surt förvärvade kronor på hästsaker såhär i mellandagsreatider? :D Det vore roligt att se vilka fynd ni andra gjort, och BILDER på dessa!

Skriv gärna ut märke + modell samt pris så man kan jämföra men INTE inköpsställe eftersom tråden blir låst då. Vill man veta var något är köpt så får man helt enkelt PMa (som vanligt).

Låt bildbombningen börja! :D

Sv: Mellandagsrea 2010!

jag har köpt Gold Medal allround schabrak ingen aning om vad det kostade :O och en cool svartvit grimma med lila grimskaft som kommer göra lillla grabben till snyggaste hästen i hagen ;) tänkte köpa ridtäcke imon också dock ej på rea :/ bilder kommer imon :D

31969377.jpg

159:-

Slänger in mina egna inköp i tråden också!

Jag har fyndat följande;
Equiline fleecetäcke, 199 kr (nypris 945 kr)
Hubertus Classic, träns, 599 kr (nypris ca 1200 kr)
Glen Gordon-tyglar, matchar tränset i färg, 119 kr (nypris 199 kr)
Ridstövlar med "funktionsfoder", 650 kr (nypris ca 1200 kr, blev dessutom gratis eftersom jag bytte en julklapp som inte passade för samma värde mot stövlarna :D)
Fleecetäcke med Lena Furberg-motiv, ca 140 kr (nypris 279 kr)
Ett träns med tillhörande tyglar; 458 kr (nypris 958 kr, men hade rabattkort på 500 kr)
Sport-bh från Swegmark, ca 150 kr (nypris 300 kr)

Bilder på tränsen;
31970235.jpg

31970236.jpg

31970238.jpg

jag har endast fyndat lite. men har inga bilder på det än.
en sportbh för 150kr (300kr nypris)
en pad till montesadeln 100kr (199kr nypris)
ett hansbo regntäcke 250kr (699kr nypris)

Vilka roliga fynd ni har gjort! Jag försökte fynda idag men jag kom hem med två nylongrimmor, en Bucas och en av okänt märke och inte en krona i rabatt :crazy:

Ska åka till en annan ridsportbutik i eftermiddag och kika lite. Hoppas på RIKTIGA fynd där :devil:

Däremot har jag fyndat en laptop 4490;- ord. pris 6990;- men det är ju inte så hästigt. Kanske kan motivera det med att jag kan nätshoppa och kika runt här på buke med den :D

Mvh JV

Däremot har jag fyndat en laptop 4490;- ord. pris 6990;- men det är ju inte så hästigt. Kanske kan motivera det med att jag kan nätshoppa och kika runt här på buke med den :D

Mvh JV

Klart den räknas som hästigt! :D
Min dator används endast till hästsidor.. Det finns väl inget annat eller..? :p

Jag och min mamma åkte till hästsportsaffären för att köpa ett stalltäcke - förstå glädjen när det på dörren sitter en lapp som berättar att det är 40% på bland annat täcken! Så det blev en mörkblått Amigo Insulator Medium, och av bara farten ett ridtäcke i samma färg (från Källquist om jag minns rätt). Hela paketet gick på ungefär 400 kr, vilket var ett kap, men det allra bästa var att stalltäcket passade :D Äntligen, jag tror vi har provat fem olika sorter!

Kanske inte mellandagsrea då butiken jag handlade i hade halva priset innan jul :angel:
Kieffer ridhandskar 210:- (innan 420:-)
Kieffer sporrremmar 50:- (innan 100:-)
HDR fancy lädergrimma 320:- (innan 640:-)

KL

Köpte ett täcke till shettisen idag på Börjes. Det låg i "fyndkorgen" och kostade en 50-lapp! Står att det är ett "sommartäcke" men jag tror att det blir alldeles lagom för mini-mammuten nu på vintern när hon åker transport... :D

Sitter inte i Sverige, men har handlat online på Hööks och får det skickat hit av päronen. :D

Blev ett Gold Medal Schabrak för 139kr
Rundsydda lädertyglar (ej rea) 299kr
Borste med bling 39kr
En rotborste (ej rea) 119kr
Grimskaft (ej rea) 25kr

Här borta hittade jag inte mycket jag ville ha på rean :( Blev bara ett nytt pannband till ena tränset (som inte var på rea....:o) och ett sommar täcke med mesh inslag på sidorna så det blir luftigt. Har en täckes marodör... :devil: Täcket gick på ca 420 SEK från ca 540 SEK

Det är farligt när det är rea, för man måste ju köpa bara för att det är billigt ;)

En sväng på Hööks igår resulterade i;
Helskodda marinblå-rutiga ridbyxor, ½ priset=389 kr.
IMG_0020.jpg

Min stackars ponny fick ett Lena Furberg fleecetäcke, ½ priset=129 kr
Och givetvis ett matchande regntäcke också till ½ priset=289 kr
:angel:
IMG_0025.jpg

IMG_0026.jpg

Jag har inte fyndat alls mycket. När jag var på hööks var det mesta redan slut :(
Så jag var grymt besviken. Kom endast hem med Lena Furberg regntäcke och ett godissten med hallonsmak.
Fanns bara en 145:a i täcket så jag passade på, annars har jag alldeles för många täcken.
Godissaken var jag tvungen att smaka på med, och den var god ;)

Var på Hööks rea och även jag blev besviken. Kan ju bero på att det redan har varit rea i tre dagar och folk handlar som galningar, men, men.
Jag köpte iaf en grå ridtröja för 114,50:- De hade ett par Eskadron Pro Safe för 400:- jag ville ha dem, men mamma skulle inte bli så glad om jag kom hem med ett par benskydd för 400:- nör jag inte har någon häst :D

Undrar om hästen tycker det är gott också!? Tyckte det verkade lite skumt med hallonsmak :D

Haha, tack för ditt stöd!

Igår var jag i den andra hästbutiken men jag hittade inget skoj. Har dessutom köpt ett Rambo Duo som jag provade idag och det var för litet :cry: Hästmässigt är det en HEMSK mellandagsrea för mig... Nu måste jag försöka sälja Duotäcket och köpa ett nytt, kan nog räkna med en förlustaffär...

Utanför hästvärlden har jag fyndat desto mer tack och lov ;)

Är bara den ena hästen som har fått smaka och hon var lite misstänksam.
Men den andra tror jag inte kommer tacka nej till den.

Fast iofs, det finns inget han tackar nej till!:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 585
Senast: Edla
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: aiquen
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 494
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 427
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31