Mellandagsrea

Jag hoppas bilverkstan hittar nya lysen till Audin på rea.

Annars var vi på Netonnet igår och sambon hittade massor. Jag köpte en Apple TV som inte var på rea men det var istället för att köpa en ny smart TV på rea. Den gamla TVn fungerar men är inte smart, jag har sagt upp parabolen till fördel för streaming.

Jag försöker i övrigt nyttja div rabatter till all kurslitteratur som behöver köpas. Nästa termin föreslår sista kursens lista inköp av lagboken. Den är inte att leka med :eek:
 
Jag hoppas bilverkstan hittar nya lysen till Audin på rea.

Annars var vi på Netonnet igår och sambon hittade massor. Jag köpte en Apple TV som inte var på rea men det var istället för att köpa en ny smart TV på rea. Den gamla TVn fungerar men är inte smart, jag har sagt upp parabolen till fördel för streaming.

Jag försöker i övrigt nyttja div rabatter till all kurslitteratur som behöver köpas. Nästa termin föreslår sista kursens lista inköp av lagboken. Den är inte att leka med :eek:
Kolla om du kommer undan med webbversionen av lagboken! Har bara läst 7.5 HP ”juridik” (kulturarvsrätt) och om jag förstod det rätt så finns inte ens de lagar vi skulle studera med i lagboken :p
 
Kolla om du kommer undan med webbversionen av lagboken! Har bara läst 7.5 HP ”juridik” (kulturarvsrätt) och om jag förstod det rätt så finns inte ens de lagar vi skulle studera med i lagboken :p

Gissningsvis gör man det men det lockar lite att ha den ändå :D Vår egen kriminolog klarade sig med webben (läser till dubbla examen).
 
Det är väll lite som att svära i kyrkan att starta en sån här tråd med tanke på konsumtionshetsen i samhället och miljötänket vi alla måste ha, men jag tänker att jag kör ändå!

Vad ser ni främst fram emot att fynda under rean?
Själv tänkte jag se efter om det finns några fynd att göra på eco-sidor, kanske en ny vattenflaska i rostfritt stål eller liknande. Bra för miljön men brukar kosta lite mer i plånboken. Skulle inte tacka nej om jag skulle hitta en ny klänning som platsar in under ”högtidsdräkt”, likaså skulle det passa om jag hittade nya bh-ar som inte glider upp över brösten när jag höjer armarna eller sminkborstar som inte tappar borst... Sen ska jag hjälpa mamma att fixa ny telefon, ser inte fram emot att försöka ”slåss” bland elektroniken!
Jag skulle gärna fynda lite kläder, men vet inte riktigt vilken storlek jag kommer ha efter att bebis är ute. Troligtvis samma som innan, hoppas jag alla fall, men känns lite som att kasta pengarna i sjön att chansa och köpa kläder nu. Kanske blir lite kläder till barnen alla fall.
Ska kolla efter en babysitter dock, det kan vi behöva en
 
Visst sprarar man lite el också? Fortfarande utan micro själv. Värmer allt på spisen. Funderar på vad som är mest miljösmart. Fortsätta mer det eller köpa (begagnad?) micro.

Ingen aning, men vi har numer gasspis vilken BARNET inte får leka med själv.
Sen har jag grötkastrullsfobi, att göra havregrynsgröt i micro är därmed perfekt.
 
Har inte så bra koll på ekonomisk tillväxt så, men nu har man ju (tyvärr) beslutat att det är moms på second hand för ex röda korset och liknande så lite pengar kommer ju in i maskineriet igen.

Pengarna man sparar på secondhand kan man ju lägga på tjänster, massage, frisör etc.
Då går ju pengarna in i maskineriet igen utan att man belastar miljön med nyprylsinköp :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp