Bukefalos 28 år!

Mellanmålstips

vinkelina

Trådstartare
blivit hurtig och cyklat till skolan, det är 6,5 km enkel väg och jag gör av med ca 240 kcal.

Har en kropp som annars kräver lite mera energi, vilket jag märket att blivit lite problematiskt. Äter frukost runt 7, en banan i skolan runt 10 och så lunch till 12. (är alltid mera hungrig på förmiddagen än på eftermiddagen av någon anledning)

går i skolan till 16 och så 30 min på cykel hem. Idag räckte energin ungefär halvvägs hem och har här hemma proppat i mig en massa (kvarg, 2 knäckebröd + middag (spagetti, liten tonfiskburk och 100 gram ärtor) och är i ärlighetens namn hungrig ännu

Funderar nu på nått smart som jag skulle kunna äta på vägen hem från skolan, som ger mig lite energi så att jag orkar cykla och som gör att jag inte äter halva hushållet sedan. Det bör dessutom klara sig i rumstemperatur hela dagen
 
Sv: Mellanmålstips

Det är inte farligt att vara hungrig (så länge du är frisk, inte är underviktigt eller har diabetes).

Måste du verkligen äta mer? Om du måste, ät större portioner till lunch och middag istället för att småäta.
 
Sv: Mellanmålstips

Vad äter du till frukost? Låter som att du skulle behöva äta mer än en banan i skolan. Ta gärna nåt direkt efter att du cyklat i skolan. Hur är din totala sammansättning av näringsintag under dagen, står det i proportion till din ökade motionsnivå? Äter du för lite eller har fel sammansättning så börjar din kropp förbränna dina muskler istället för fett. Läs på lite om näringslära på nån bra sajt på nätet om du inte är så kunnig i det.
 
Sv: Mellanmålstips

Banan + 1dl blandade nötter är ett bra mellanmål. Men det låter som att din kropp vill ha mer än så :).
Gör färdiga mackor och ha i små ziplocks (finns på Ikea).
Ta med mjölk eller juice i en 0,5-liters flaska.
Ha alltid med dig några frukter och en burk med dina favoritnötter.
Är skollunchen äcklig, ät rejält av sallad och knäckebröd.
Klarar du av att äta frukost, ät gärna gröt.
Fil och flingor eller kvarg och flingor är perfekt när du kommit hem, i väntan på middagen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp