Melodifestivalen 2021 FINALEN!

Vilken låt är din FAVORIT i finalen?


  • Antal omröstningsdeltagare
    97
  • Omröstning stängd .
Röstade på Clara K men tror inte den vinner. Frågan är ju hur låten klarar sig i eurovision men iofs skiter jag i det. Jag gillar låten!

Gillar även Dotter och Tusse samt att Paul Reys låt växer mer och mer.

Claras låt är bland det bästa jag hört på många år i Mellon. Synd att den är så enformig bara. Man kan inte lyssna till den ofta.

Tusse lär vinna.


Är det bara jag som gillar Dannys låt?
 
Claras låt är bland det bästa jag hört på många år i Mellon. Synd att den är så enformig bara. Man kan inte lyssna till den ofta.

Tusse lär vinna.


Är det bara jag som gillar Dannys låt?

Jag gillar också Dannys låt! Det kan vara den som får min röst ikväll! Jag tycker också om Claras låt men den är så beroende av att man förstår texten och det kommer ju inte Europa göra så jag är rädd för att det blir som med Anna Bergendahl 2010. Förutom att Claras låt är så mycket bättre!
 
DNs Kajsa Haidl tippar kvällen. Somt är riktigt träffsäkert elakt...
(Kajsa Haidl: Så går det för artisterna i finalen Melodifestivalen - DN.SE )

3. Anton Ewald - ”New religion”​

Låtskrivare: Jonas Wallin, Joe Killington, Anton Ewald, Maja Strömstedt

Telefonrösta: 099-908 03 eller 099-208 03

Betyg: 2

Budskapet är ett skrevgrepp

Anton Ewald är uppenbart begåvad, det är svårt att både dansa, vara snygg och hänga med i Lars Säfsunds sång från kulissen (som i finalen dessutom kommer att avlasta Anton med alla höga toner på slutet, vilket var ett bra beslut). Men det går inte att komma ifrån att Anton Ewald representerar den gamla tidens popidol – en blank projiceringsyta. Till skillnad från moderna artister som exempelvis Tusse och Clara Klingenström har Anton Ewald verkligen inget särskilt på hjärtat. Hans budskap är ett skrevgrepp och ett snett leende in i rätt kamera. 2021 räcker det tyvärr inte längre än till en placering i den nedre delen av resultatlistan.

Kajsa tippar: Nia
 
IMG_20210313_194756653.jpg

Kvällens tilltugg, ostbricka när man har barn 🙄 :o :laugh:
 
Jag gillar också Dannys låt! Det kan vara den som får min röst ikväll! Jag tycker också om Claras låt men den är så beroende av att man förstår texten och det kommer ju inte Europa göra så jag är rädd för att det blir som med Anna Bergendahl 2010. Förutom att Claras låt är så mycket bättre!
Men gör det verkligen något Claras låt inte är på engelska? Visst har det varit många eurovision-vinnare som har sjungit på sitt språk?
 
Jag tycker Charlotte Perellis låt är den enda som är klassisk schlager, Dotters låt är den som fastnat mest i huvudet och jag tror att Tusse vinner och den låten är med himla bra 😃. Här ska jag chokladdoppa lite banan, stora blåbär, ananas, kiwi och clementin medan sambon ska kalasa på kräftor och öl 😊😍.
 
Jag gillar motvilligt Danny, mycket pga de komiska inslagen i det hela och att han är proffsig. Klara gillade jag inte alls. Inte Anton heller iofs, lät som helt fel tonart i början dessutom?
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 372
Senast: Gunnar
·
Kultur Det närmar sig den stora finalen! Men det saknas fortfarande fyra bidrag, och dessa ska utses på lördag! Det är dags för mellos...
2
Svar
30
· Visningar
1 903
Senast: voltis
·
Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 211
Senast: MJLee
·
Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
27 857
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp