Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Han har jämförts med just Edward Blom, som jag inte minns, och båda har ansetts vara lågvattenmärken även i skojgenren. Det har ju funnits såna låtar som ändå haft en viss charm, till och med La Gunilla var rätt kul. Men Junior är FÖR kass och låten låter som något som slängts ihop på en kafferast.

Men jag läser på många ställen om barn som har den på repeat. 😳 Hoppas Brandsta tar över det där på lördag.
Edward var om möjligt sämre än Junior rent musikaliskt enligt mig. Jag håller också tummarna för brandsta.

Edward var om möjligt sämre än Junior rent musikaliskt enligt mig. Jag håller också tummarna för brandsta.
Jag vet inte riktigt vem jag ska hålla på, det jag läser om låtarna är inte så kul. Robin B tror jag att jag kommer att tycka är okej, men Felicia, som jag hade hoppats på, verkar vara techno med mycket autotune. Lite tveksam till det.

Men det är inte omöjligt att Brandsta står ut för mig i det där heatet. Det är samma utomstående låtskrivare som Bara bada bastu och killarna kommer i alla fall att sprida glädje.

Men är inte det vad mello är numer, det ska finnas element även i bidragen av fullständigt icke-musikaliska nummer. Junior och Edward Blom och sen säkert andra jag glömt bort. Där den svaga sången i mellanakterna är rejält tekniskt bättre.
@sjöberga mitt svar👇var till dig, fick inte med citatet.
Han har jämförts med just Edward Blom, som jag inte minns, och båda har ansetts vara lågvattenmärken även i skojgenren. Det har ju funnits såna låtar som ändå haft en viss charm, till och med La Gunilla var rätt kul. Men Junior är FÖR kass och låten låter som något som slängts ihop på en kafferast.

Men jag läser på många ställen om barn som har den på repeat. 😳 Hoppas Brandsta tar över det där på lördag.

Junior är ju underhållande iaf.

Fem-i-nioåringen älskar Noll2 och skrålar vilt. ”Berusade ord och nyktra tankar, har du en hjärna, nåt hjärta bankar”
Noll2 gick upp på andraplatsen på spotify, förbi Junior, i går. 😄 Jag har gillat låten hela tiden, tycker den låter som en typisk radiohit men att den inte har i mello att göra. Kan ha haft fel 🙄

Noll2 gick upp på andraplatsen på spotify, förbi Junior, i går. 😄 Jag har gillat låten hela tiden, tycker den låter som en typisk radiohit men att den inte har i mello att göra. Kan ha haft fel 🙄
Jag tycker typ det mesta i musikväg hör hemma i mello, det är bara att se på bredden i ESC. Personligen önskar jag dock att artisten inte sjunger alltför dåligt.

Jag hejade på Noll2 men trodde inte att de skulle gå vidare, alla tyckte inte som mig, så kan det vara.

Jag tycker typ det mesta i musikväg hör hemma i mello, det är bara att se på bredden i ESC. Personligen önskar jag dock att artisten inte sjunger alltför dåligt.

Jag hejade på Noll2 men trodde inte att de skulle gå vidare, alla tyckte inte som mig, så kan det vara.
Jag förstår såklart hur du menar, men för mig bör ett bidrag åtminstone LITE grand peka mot ESC och det tycker jag inte att Noll2 gör, även om jag själv gillar både låten och killarna. Men å andra sidan hade jag inte heller pallat ett mello med 30 Iconic, bredare än så måste det vara.

Efter första minutens lyssning på veckans heat så tycker jag det är lite starkare än förra veckans. Felicia, Brandsta och Robin får slåss om final och kval.

Jag förstår såklart hur du menar, men för mig bör ett bidrag åtminstone LITE grand peka mot ESC och det tycker jag inte att Noll2 gör, även om jag själv gillar både låten och killarna. Men å andra sidan hade jag inte heller pallat ett mello med 30 Iconic, bredare än så måste det vara.

Efter första minutens lyssning på veckans heat så tycker jag det är lite starkare än förra veckans. Felicia, Brandsta och Robin får slåss om final och kval.

Jag tror att vi bör sluta tänka att ESC vill ha en viss typ av bidrag och bara skicka det vi tycker om.

Jag tror att vi bör sluta tänka att ESC vill ha en viss typ av bidrag och bara skicka det vi tycker om.
Jag tycker inte att det ena motsäger det andra. När jag gillar en mellolåt så väger jag in "den skulle vara kul att visa i ESC". Sen finns där även låtar jag gillar utan att väga in det där, som Noll2:s låt.

Jag ska visst titta igen, med samma sällskap som förra gången så det blir trevligt :) Hoppas innerligt på att Robin Bengtsson gör något som jag kan tycka om. Brukar ha väldigt(!) svårt för hans låtar, trots att han ju egentligen är väldigt duktig. Så, om bara låten råkar passa mig kan det bli bra. Är annars mest nyfiken på Brandsta city släckers :p

Ojojoj... Hur tänkte SVT här?? Flera bra låtar i första deltävlingen och rakt ugenom bottennapp (iaf om man ska lita på snuttarna).

Jag kan inte ens nämna nån specifik för det är rakt allihopa! Det låter så daterat på det tristast möjliga sättet! Måste nån gå vidare från lördagens deltävling?? Jaja, nån måste ju komma sist i finalen...

Efter en minuts lyssning och några stillbilder från dagens rep: Felicia får gärna ta hem hela skiten, störst eurovisionfaktor hittills.
Jag är böjd att hålla med, ska bli intressant att se hur det funkar visuellt.

I övrigt tycker jag BCS känns lite stomp-stompigt trist men går säkert vidare, och Klara och Laila minns jag inte ens några minuter efter lyssning. Robin Bengtsson kan mycket väl rida på countryvågen och få många röster om scenshowen är bra.

Jag är böjd att hålla med, ska bli intressant att se hur det funkar visuellt.

I övrigt tycker jag BCS känns lite stomp-stompigt trist men går säkert vidare, och Klara och Laila minns jag inte ens några minuter efter lyssning. Robin Bengtsson kan mycket väl rida på countryvågen och få många röster om scenshowen är bra.
Jag hörde Felicias hela låt nu, den har läckt på X via annan tidszon. Om dansen och numret är riktigt häftigt så tror jag definitivt att den har ESC-potential, det måste vara dans som verkligen sticker ut när man har dansbreak i stället för refräng.

Men: på rep i dag sjöng hon tydligen väldigt surt, trots autotuneeffekten på rösten.

Brandsta, de lär få Arvingarnas hela publik och sen tycker nog barnen att fabbröderna har roliga utryckningskläder. Återstår att se om det räcker.

Va? Pekar inte mot ESC? Där typ allt kan förekomma. Det kanske inte är mainstream ESC -dvs poleradnpop - och jag tror inte de skulle ha en chans att vinna. Men inte skulle det vara någon udda fågel där.

Va? Pekar inte mot ESC? Där typ allt kan förekomma. Det kanske inte är mainstream ESC -dvs poleradnpop - och jag tror inte de skulle ha en chans att vinna. Men inte skulle det vara någon udda fågel där.
Det finns väl inget mainstream ESC, där blir mer och mer varierat tycker jag och polerad pop är det väl mest vi som stått för. 😅 Men just noll2 (etta på spotify för ögonblicket 👏🏼) tror jag skulle få det extremt svårt att hävda sig.

Denna vecka är jag mest nyfiken på Brandsta citysläckers (gillar deras Kom och ta mig skarpt) och Felicia (tyckte också om hennes mellolåt som Fröken snusk) :)

Det finns väl inget mainstream ESC, där blir mer och mer varierat tycker jag och polerad pop är det väl mest vi som stått för. 😅 Men just noll2 (etta på spotify för ögonblicket 👏🏼) tror jag skulle få det extremt svårt att hävda sig.
Jag tror det som går bra på Spotify klarar sig ok på ESC. Att kollektivt försöka gissa vad som kan tänkas vinna är vanskligt.

Jag tror det som går bra på Spotify klarar sig ok på ESC. Att kollektivt försöka gissa vad som kan tänkas vinna är vanskligt.
Jag gissar bara för min egen del såklart, är inte ute efter att någon ska hålla med. Men Sverige topp 50 på spotify tror jag inte säger nåt om esc-potential.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka