Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Jag hoppas att Gina i fortsättningen försöker leverera sina skämt istället för att få det att låta som en nyhetsuppläsning :cautious: hon kan bättre än så här.
Hampus var bra :heart

Verkar som att det så är det ska vara detta året. Lite underligt
Svt har själva inte sagt det, men det verkar klarlagt att de gör det där för att dra in tittare på svt play.

Och ikväll hade de tur. Jaqline tog platsen i kvalet för att hon hade flest röster av de återstående, och hon var turligt nog även tvåa efter A-teens om man istället för röster räknar poängen från åldersgrupperna. Men det kan lika gärna bli så att den som kniper kvalplatsen nästa gång INTE hamnade på den platsen i åldersgrupperna (efter att finalisterna utsetts). Men den går vidare tack vare många röster. Och då har tittarna sett en artist stå näst i tur på scoreboarden utan att gå vidare. Hål i huvudet av svt och folk kommer bli ännu mer irriterade än de redan blev i kväll.

Indra va ju så Skyfall att det va nästan pinsamt.. svårt toppa Adele lixom 😅

Jag har ju svårt för Adele. Det är nåt med hennes röst som låter som en konstant gäspning.

Men Indras röst var superhärlig! Och låten riktigt bra! Hade gärna fått gå vidare till finalkval istället för Jacqline.

Svt har själva inte sagt det, men det verkar klarlagt att de gör det där för att dra in tittare på svt play.

Och ikväll hade de tur. Jaqline tog platsen i kvalet för att hon hade flest röster av de återstående, och hon var turligt nog även tvåa efter A-teens om man istället för röster räknar poängen från åldersgrupperna. Men det kan lika gärna bli så att den som kniper kvalplatsen nästa gång INTE hamnade på den platsen i åldersgrupperna (efter att finalisterna utsetts). Men den går vidare tack vare många röster. Och då har tittarna sett en artist stå näst i tur på scoreboarden utan att gå vidare. Hål i huvudet av svt och folk kommer bli ännu mer irriterade än de redan blev i kväll.
... men det här möget kanske görs om. Aftonbladet skriver:

Strax efter midnatt öppnar SVT för att ändra upplägget redan till nästa deltävling i Göteborg.
– Vi vill alltid tänka nytt. Den här gången har många tittare hört av sig och det lyssnar vi självklart på. Nu ska vi utvärdera och tänka ut hur vi gör nästa vecka, skriver Anders Wistbacka, projektledare för Melodifestivalen i ett sms.

Jag måste ändå säga att Ja, Junior Lerin är årets oseriösa bidrag. Men, med tanke på hur det har sågats vid fotknölarna på förhand (jag lyssnar på poddarna Schlagerkoll och Schlagerfesten) så blev jag ändå positivt överraskad för jag hade väntat mig en ännu värre katastrof.
Jag hoppades att Indra skulle få komma vidare till finalkvalet. Jaqline var förvisso bra om jag bara lyssnar. Men varför i hela friden måste det vara sexigt i mello??? (förra gången hon var med sa min då 14-årige son typ att "låten var väl bra men jag tycker inte om när hon håller på sådär med rumpan"...)
De tv som gick vidare direkt har väl varit vidare redan på förhand så det säger jag inget om. Men jag hoppas inte någon av dem vinner sen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Hundmage i olag
  • Uppdateringstråd 32

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka