Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Det är uppenbart att du inte förstod påpekandet. Hade det skrivits om en yngre kvinna och en äldre kvinna är det korrekt. Nu skrevs det om en ung tjej och en äldre kvinna. Det är inte riktigt samma sak.

Du uppfattade inlägget kränkande för den ÄLDRE 47 åriga kvinnan... Det är DU som läser in en kränkning där.
JAG uppfattade det inte kränkande. VEM har företräde i kränkheten här ? (speciellt som du själv inte ens var den som var omnämnd)

Och i sak sitter vi ju här i den här tråden och RANGORDNAR låtar efter egen smak. Så varför har då en benämning av ålder helt plötsligt "mer kränkande" än att de flesta inte gillade lika i musiken ?

Jag vet att många tar väldigt hårt på "racka ner på" vad gäller klädsel och utseende, därför nämnde jag inte att jag tyckte en viss klänning var mkt osmickrande och rent ful. Och tänker inte skriva mer än så. Men det hade säkerligen fått ogillande kommentarer om jag skrivit det om personen som bar den.

Du uppfattade inlägget kränkande för den ÄLDRE 47 åriga kvinnan... Det är DU som läser in en kränkning där.
JAG uppfattade det inte kränkande. VEM har företräde i kränkheten här ? (speciellt som du själv inte ens var den som var omnämnd)

Och i sak sitter vi ju här i den här tråden och RANGORDNAR låtar efter egen smak. Så varför har då en benämning av ålder helt plötsligt "mer kränkande" än att de flesta inte gillade lika i musiken ?

Jag vet att många tar väldigt hårt på "racka ner på" vad gäller klädsel och utseende, därför nämnde jag inte att jag tyckte en viss klänning var mkt osmickrande och rent ful. Och tänker inte skriva mer än så. Men det hade säkerligen fått ogillande kommentarer om jag skrivit det om personen som bar den.

Jag reagerade inget på ordvalet. Tycker det är att överreagera i sammanhanget. :)

Var i hela friden ser du ens något om att någon känner sig kränkt? Jag har aldrig nämnt ordet utan enbart påpekat det språkligt märkliga.
Du kanske ska låta bli att läsa in saker som aldrig har skrivits.

Var i hela friden ser du ens något om att någon känner sig kränkt? Jag har aldrig nämnt ordet utan enbart påpekat det språkligt märkliga.
Du kanske ska låta bli att läsa in saker som aldrig har skrivits.

Då förstår jag som du säger inte din åsikt alls, "det språkligt märkliga" ? Vad är det för nåt ? Men de e lugnt du behöver inte svara. Vi kan nog släppa det. Vilket du kunde gjort direkt i stället för att jiddra om nåt "språkligt märkligt" (som är en förevändning för att du tog illa upp att den 47 åriga ÄLDRE kvinnan benämndes just så, vilket INTE är nån konstigt märklig språklig företrädelse)....

Då förstår jag som du säger inte din åsikt alls, "det språkligt märkliga" ? Vad är det för nåt ? Men de e lugnt du behöver inte svara. Vi kan nog släppa det. Vilket du kunde gjort direkt i stället för att jiddra om nåt "språkligt märkligt" (som är en förevändning för att du tog illa upp att den 47 åriga ÄLDRE kvinnan benämndes just så, vilket INTE är nån konstigt märklig språklig företrädelse)....

Men varför ska du fortsätta tala om för mig hur jag upplevt något?
Det är språkligt märkligt att använda orden på det viset. Som jag redan skrivit så hade det ju i det här fallet räckt med tjejen och kvinnan alternativt yngre kvinna och äldre kvinna.
Om det skrivs äldre kvinna, utan att det finns någon yngre kvinna i texten, så blir innebörden mer av gammal kvinna.
Det betyder inte att jag tar illa upp. Varför jag nu öht skulle göra det.

Eftersom det är OS så kommer mina kommentarer nu :D

Trots att Arwin är oerhört tjatig så var det åtminstone glatt och tjoigt.
Laila har bra tryck och sjunger ordentligt. Sen är jag kanske inte helt förtjust i låten men bäst hittills.
Robin är inte riktigt min grej men det är inget större fel på låten.
Felicia föll i försnacket till Robins låt. Hur kan man inte känna till Woodstock? Creedence clearwater revival? Fruktansvärt. Låten är dock helt okej och kan få gå till final.
Klaras låt är lika färglös som hennes kläder. Dessutom var hennes röst väldigt jobbig att lyssna på. Och snälla någon, varför har hon smink i form av barn-ritar-flygande-fåglar?
Brandsta city släckers är poppigt och glatt. Kan få gå vidare till finalkval.

Eftersom det är OS så kommer mina kommentarer nu :D

Trots att Arwin är oerhört tjatig så var det åtminstone glatt och tjoigt.
Laila har bra tryck och sjunger ordentligt. Sen är jag kanske inte helt förtjust i låten men bäst hittills.
Robin är inte riktigt min grej men det är inget större fel på låten.
Felicia föll i försnacket till Robins låt. Hur kan man inte känna till Woodstock? Creedence clearwater revival? Fruktansvärt. Låten är dock helt okej och kan få gå till final.
Klaras låt är lika färglös som hennes kläder. Dessutom var hennes röst väldigt jobbig att lyssna på. Och snälla någon, varför har hon smink i form av barn-ritar-flygande-fåglar?
Brandsta city släckers är poppigt och glatt. Kan få gå vidare till finalkval.
Ot vet många yngre personer som inte känner till Woods stock, pratade med en som aldrig hört talas om dolly parton heller.

Fast är de verkligen så okunniga som de verkar? Ibland får jag uppfattningen att en del unga personer verkar tycka att det är lite coolt att inte vara allmänbildade? Lite uppseendeväckande, kanske?

Fast är de verkligen så okunniga som de verkar? Ibland får jag uppfattningen att en del unga personer verkar tycka att det är lite coolt att inte vara allmänbildade? Lite uppseendeväckande, kanske?

De verkade helt blåsta... Vi kan inte skicka så totalt oallmänbildade personer till ESC. Musiker som inte vet vem Dolly Parton är? Patetiskt.

Det orimliga (i att inte känna till Woodstock och Dolly Parton) kommer väl lite i att de satsar på en karriär i musik och inte känner till sådana grundpelare i musikens utveckling under 1990-talet.

Det är allmänbildning, men är man helt ointresserad av musik och låtskrivande så ändå förståeligt att luckor finns.

Exakt så! Det yrke och intressen man har bör rimligen påverka vilka personer och händelser man bör känna till.

Woodstock-kommentaren kan jag ändå, om jag snälltolkar, tänka var ett misslyckat försök att skämta typ "höhö Robin är gammal det är inte jag". Tyvärr fick det mest bara henne att se dum ut.
Däremot det där med däggdjuren ("är det såna som lägger ägg?")... Antingen är Felicia 1) blåst på riktigt eller 2) låtsas vara blåst för att hon tror det är coolt eller gulligt eller nåt. Båda är illa men 2 är värre, det är verkligen inte ok om det anses coolt att vara så obildad.

Gillade egentligen hennes låt och framträdande bäst men kunde inte med att rösta på henne pga skämdes för mycket :bag: Fick bli Laila (överlägset bästa rösten, synd låten inte var bättre) och Brandsta (gubbarna är ju charmiga och levererar på energin och glädjen) istället

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka