Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

14 Polen ... Okej amerikansk Gospel med hip hop ? Va ? Nej... Bestäm dej för en genre... Ser jag en USA lansering som mål ?

15 Serbien. NÄ en bkopia av Rammstein ich. Eller ja inte ens en Bkopia. Det är för lamt för att "gå hela vägen"... Poprock ?

Jag missade början av kvällens semi och har liksom många andra tappat den stora entusiasm som förut gjorde att jag följde uppsnack och analyser och genomlyssningar av alla bidrag flera veckor i förväg (tack för det, Israel/EBU). Men jag fångade i alla fall nu upp lite av bidraget från mitt default-favoritland Italien och känner mig sorgligt oberörd också av det i år. Deprimerande! :(

Tycker bäst om Sveriges ikväll! Den, Finland, Montenegro, Estland, Belgien, Serbien,Tyskland gillar jag:). Italien rätt okej och Kroatien var mäktig. Israel hoppas jag verkligen åker ut direkt.

Lyssnar på låtarna i morgondagens startfält lite i förväg då jag ju jobbar på kvällen och konstaterar att jag tycker Rumänien, Schweiz, Danmark, Australien, Norge är rätt bra och Bulgarien, Azerbajdzjan och Cypern är rätt okej. 17 låtar av årets startfält som jag kommer fortsätta lyssna på och tydligen är Finland (hm ingen stor favorit hos mig, inte än iaf) favorittippad att vinna och det är ju 20 år sen sist med Lordi- den är mycket bättre tycker ju jag 😁.

Lyssnar på låtarna i morgondagens startfält lite i förväg då jag ju jobbar på kvällen och konstaterar att jag tycker Rumänien, Schweiz, Danmark, Australien, Norge är rätt bra och Bulgarien, Azerbajdzjan och Cypern är rätt okej. 17 låtar av årets startfält som jag kommer fortsätta lyssna på och tydligen är Finland (hm ingen stor favorit hos mig, inte än iaf) favorittippad att vinna och det är ju 20 år sen sist med Lordi- den är mycket bättre tycker ju jag 😁.
I semi 2 är jag riktigt förtjust i både Danmark och Norges bidrag 🙂 Samt Österrikes!

Jag ställer min förhoppning till semi 2, det var inget av semi 1 som var "det där" i min musikvärld (förrutom Lindas violinspelande, men inte själva låten). Jag tyckte semi 1 var ett meh :meh:

Nåt jag kom på att jag reagerade på dock var Edvards presentation av Felicia. Hon vill ju va "hemlig" men han går i bästa sändningstid ut med både efternamn och vilken (för) ort hon är uppväxt i... Det tyckte jag va lite över gränsen. När hon försöker hålla sin "privata" sida dold... Men inte sett nåt "ramaskri" i media så det kanske var sagt att han skulle göra så ?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Lämplig kattras?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka