Men det ÄR godare

Tycker snabbkaffe är asgott. Inget är så lyxigt som när bor hos morfar och dricker snabbkaffe istället för bryggkaffe.
 
Har sjukt många sådana grejer så skulle jag skriva allt skulle det bli en c-uppstats på universitet :o Skriver därför det som är toppen av isberget.

Jag äter bara underdelen av frallor och skorpor, äter jag bröd äter jag kanterna först för att bli av med dom för att dom är äckligast, maten på tallriken äts separat så en sak i taget och får aldrig blandas (aldrig ta t.ex. pasta och bönor i samma tugga för det blir inte samma sak alls), allt som äts med sked ska ätas med sådana där långa teskedar, kanske att det kallas något annat som typ latteskedar eller så men det är lika stora skedar som en tesked fast med långt skaft) saft och cola ska drickas ur flaska för i glas smakar det inte alls lika gott och självklart ska saften vara så kall att flaskorna fylls och läggs in i frysen och plockas ut vid behov när dom har perfekt konsistens och temperatur, te måste drickas ur stora muggar för te ur små muggar smakar super äckligt och starkt medan te i stora muggar får smaken att blomma ut och få perfekt smak, yoghurt, kvarg, soppa osv måste ätas ur skål och aldrig i djup tallrik för det blir jätte stor skillnad, flingor ska vara torra och inte geggiga alls så dom hälls på antingen precis när jag äter eller lite i taget så dom inte hinner bli saggiga. En sak som kanske låter lite konstigt är att mat smakar olika beroende på vilka kläder man har på sig, viss mat passar för vissa kläder och annat i andra kläder :D

Ja, det var väl typ 10% av alla mina påhitt
Men alltså små temuggar på t ex hotell kan jag få spader på. Hemma har jag separata te och kaffemuggar.
 
Nejnejnej!! :eek: Smör bres på sidan med hål! Dessutom är överskorpor och överfrallor godare än sin underdel.

F ö smakar sega råttor bäst om man skakar runt dem tillsammans med djungelvrål eller salta balkar.
Här har tvååringen satt punkt för den diskussionen. Han lägger nämligen alltid smörgåsen på bordet med hålen uppåt. Och äter den så. Så om mamma inte vill ha lillens fingrar och bordsduken fulla i smör så får hon lov att bre på ”fel” sida. Dvs den med hål (som maken alltid brer).
 
Det finns med andra ord en universell symbios mellan överdels-folket och underdels-folket.
Fantastiskt.
Japp! Har till och med hört en historia om ett gift par där han i massor med år låtsades gilla underdelarna för att frun tyckte om överdelarna. Och frun låtsades tycka om överdelarna för att maken älskade underdelarna. Fast det egentligen var tvärt om. Så båda uppoffrade sig för den andre ett helt liv.
 
Underdelar på skorpor. Underdelar på frallor. Och knäckebröd ska ha pålägg på den släta sidan. Det är självklarheter vi pratar om.
Vi köper aldrig müsli med torkad frukt eftersom jag lägger massa tid på att äta upp all frukten. Sen kan müslin stå till döddagar.
Jag har nån grej med slattar också. Vårt hem har en tendens att innehålla många nästan-tomma burkar och flaskor. Så även vattenglas. Konstigt nog har det aldrig hänt med en bra drink.
 
Så va
Japp! Har till och med hört en historia om ett gift par där han i massor med år låtsades gilla underdelarna för att frun tyckte om överdelarna. Och frun låtsades tycka om överdelarna för att maken älskade underdelarna. Fast det egentligen var tvärt om. Så båda uppoffrade sig för den andre ett helt liv.
Så var det för min farmor och farfar! Efter typ 15 år upptäckte de hur det egentligen låg till. :D De var dock lyckligt gifta i typ 60 år trots bristen på kommunikation i denna avgörande fråga.
 
- Kanterna på 4-kantigt bröd och ändarna på baugetter/franskor är det godaste/smakar mest. Brukar gröpa ur mitten resp. skära loss ändarna och lämna resten.

- Det godaste på sån där butiksgrillad kyckling är skinnet och benet. Resten kan också med fördel skäras bort.

Förtydligande: Är inte uppväxt med sopor på menyn. Har bara en, enligt omgivningen, något udda smak. :D
Hoppas inte att du faktiskt kastar allt detta? :o vilket enormt slöseri med mat det skulle vara. Mycket olämpligt, särskilt i dagsläget.
 
Hoppas inte att du faktiskt kastar allt detta? :o vilket enormt slöseri med mat det skulle vara. Mycket olämpligt, särskilt i dagsläget.

Nej, det får mina föräldrar äta upp istället! :p
I ytterst enstaka fall, om t.ex. brödet ändå börjat bli torrt eller så, då har jag/vi slängt ut det till fåglarna. Men i 95% av fallen äter mina föräldrar upp det! :)

(Läs: I realiteten är det oftast jag som snyltar på t.ex. mina föräldrars bortskurna svålbitar eller dito kycklingsskinn och ben, när vi äter sådant.)
 
Oj, vilken massa roliga mat-hangups ni har! Jag har säkert en massa jag med, men behöver konstigt nog fundera för att komma på dem.^^

Men håller med @Qelina - latteskedar :heart har alltid det till t ex yoghurt, gröt o sånt. Och stora temuggar såklart! För övrigt är det VÄLDIGT noga hur skeden ser ut också, jag har EN sked här hemma som jag helst äter med, jag har flera latteskedar, men dem ska jag skänka bort tror jag, de är inte alls lika trevliga att äta med. Mina vanliga teskedar äter jag bara med när jag har främmande o vi äter dessert typ och de stora skedarna och gafflarna använder jag typ bara när jag lagar mat, knivarna när jag brer på något på mackan. Är väldigt sällan jag äter med kniv och gaffel, hellre då med stor sked om det är mat. Gillar att äta med stora plastskedar också, sånadär som man har med sig på utflykt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: Karfitsa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp