Men det ÄR godare

Har sjukt många sådana grejer så skulle jag skriva allt skulle det bli en c-uppstats på universitet :o Skriver därför det som är toppen av isberget.

Jag äter bara underdelen av frallor och skorpor, äter jag bröd äter jag kanterna först för att bli av med dom för att dom är äckligast, maten på tallriken äts separat så en sak i taget och får aldrig blandas (aldrig ta t.ex. pasta och bönor i samma tugga för det blir inte samma sak alls), allt som äts med sked ska ätas med sådana där långa teskedar, kanske att det kallas något annat som typ latteskedar eller så men det är lika stora skedar som en tesked fast med långt skaft) saft och cola ska drickas ur flaska för i glas smakar det inte alls lika gott och självklart ska saften vara så kall att flaskorna fylls och läggs in i frysen och plockas ut vid behov när dom har perfekt konsistens och temperatur, te måste drickas ur stora muggar för te ur små muggar smakar super äckligt och starkt medan te i stora muggar får smaken att blomma ut och få perfekt smak, yoghurt, kvarg, soppa osv måste ätas ur skål och aldrig i djup tallrik för det blir jätte stor skillnad, flingor ska vara torra och inte geggiga alls så dom hälls på antingen precis när jag äter eller lite i taget så dom inte hinner bli saggiga. En sak som kanske låter lite konstigt är att mat smakar olika beroende på vilka kläder man har på sig, viss mat passar för vissa kläder och annat i andra kläder :D

Ja, det var väl typ 10% av alla mina påhitt
 
Pepsi Max avnjutes allra bäst ur en sådan där aluminiumburk, och helst inte ur petflaska av plast...men eftersom burkarna är så vansinnigt omiljövänliga blir det bara en per år typ. Och jag borde verkligen sluta dricka den här läsken.
 
Jag har tänkt och tänkt men har nog faktiskt inget exempel på det här.

Frukt är absolut godare skuren än hel, men det är helt logiskt då det blir en annan textur och känsla. Nästan alla frukter blir dessutom godare i en fruktsallad. Bitarna får inte vara för små, bara små nog för att alla frukter ska få rum i samma tugga.

Smoothies är mycket godare att dricka ur sugrör än direkt ur glaset eller med sked. Samma sak gäller oboy/drickchoklad om jag inte missminner mig.

Sedan håller jag med dem som tycker att fil/yoghurt/desserter/glass är godast att äta med liten sked. Kanske blir smaken mer... koncentrerad då? Hamnar bättre på tungan? Kanske matsoppa också är godast att äta med liten sked?

Av torkad pasta finns det bara en sort som är god och det är nr 1-spagettina vad de nu heter. Jättetunna. Men det har ju också att göra med textur och konsistens så det är fullständigt logiskt.
 
Pepsi Max avnjutes allra bäst ur en sådan där aluminiumburk, och helst inte ur petflaska av plast...men eftersom burkarna är så vansinnigt omiljövänliga blir det bara en per år typ. Och jag borde verkligen sluta dricka den här läsken.
Det är så himla märkligt det där - jag tycker också att läsk ut burk (ffa pepsi/cola och mer) är godare än i plastflaska. Det är som om burkdrickan typ alltid är lite kallare oavsett hur kall drickan i plastflaskan är.
 
Ris ska plattas ner innan det äts.
Chips ska ätas med sidan med mest krydda neråt. Pringles ska ha änden med mest krydda utåt.
Äter man M&Ms eller liknande är det viktigt att äta så att man har lika många av varje färg kvar. Och att alltid ta två av typ samma storlek så man tuggar jämnt på bägge sidor.
Halva jordnötter är godare än hela. Mer salt i förhållande till nöt!
 
Nja, den är svårare att dricka ur tycker jag - jag gillar burkar
Gillar inte att dricka direkt ur en burk egentligen. I alla fall inte utan att torka av ovansidan. Man vet ju aldrig vad för smuts som kan finnas där (och då är jag ändå rätt okänslig för baciller). Jag häller alltid över i ett glas om det finns ett tillgängligt.
 
Gott och blandat-bitar (förutom lakritsen som alltid slängs) skärs ner i tre delar och blandas med vaniljglass. Blir så gott och bitarna håller länge eftersom de blir hårda i glassen och sega sen när de mjuknar i munnen.:love:

Godaste bitarna är för övrigt de orangea och sen de gula! :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 454
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Karfitsa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 269
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp