Bukefalos 28 år!

Men det ÄR godare

Folk som har sås till maten om de äter potatisgratäng är inte kloka.
Är på sjukhus och fick potatisgratäng och kyckling till lunch och undrade faktiskt var såsen var. Det var så länge sedan jag åt potatisgratäng att jag uppenbarligen glömt hur man gör :D (det var jättegott utan extra sås)
 
Jag har fått uppfostra min man - han satte påsklämmor på ostbågepåsarna för att de INTE skulle bli sega! Han har lärt sig nu. Det som är extra bra är att i och med att han lärt sig får jag ostbågarna för mig själv - han gillar inte när de är sega.
Sega ostbågar och avslagen Cola, smaskens.

Annars: Müsli kan bara ätas med yoghurt eller fil. Flingor, som Havrefras, Hongungspuffar eller K-Special kan bara ätas med mjölk.
 
Jag måste kanske köpa pizza på söndag...
Ostbågar är det dom smala som är godast i vanlig påse, ju längre desto bättre. Men konsistensen är bättre på dom. Annars funkar jumbo, hearts, bollarna å stjärnorna oxå bra, men minst stjärnorna.
 
Först och främst är kombinationen av "överbliven" och "pizza" i samma mening helt främmande för mig :angel::D
MEN om det mot all förmodan skulle bli en bit över så skulle jag aldrig kunna äta den kall. Pizza ska ätas varm!

Exakt så!

Ostbågar ska INTE vara sega och cola ska INTE vara avslagen, och kälkbacken, som jag alltid åstadkommer på osten, får någon annan äta upp.
 
- Kanterna på 4-kantigt bröd och ändarna på baugetter/franskor är det godaste/smakar mest. Brukar gröpa ur mitten resp. skära loss ändarna och lämna resten.

- Det godaste på sån där butiksgrillad kyckling är skinnet och benet. Resten kan också med fördel skäras bort.

- Det godaste på fläskotletter är svålkanterna. -II-

- Paket-glass är godast när man skopat upp den och sedan låtit den smälta till en trögflytande vätska för att sedan enkelt kunna äta det med en sopp-/såsslev.

- Läsk dricks med fördel "rumstempererad" (ja, normalt då, ca. 20.C) och avslagen.

Förtydligande: Är inte uppväxt med sopor på menyn. Har bara en, enligt omgivningen, något udda smak. :D
 
Nu kom jag på en grej!

Bästa snackset när man badar badkar är OLW's 'Flamin hot cheez crunchers'. Dessa "grillas" sedan en och en över ett värmeljus så att de blir lite lagom varma. Avnjutes tillsammans med något gott vin.
Saknar att ha badkar. :(
 
- Kanterna på 4-kantigt bröd och ändarna på baugetter/franskor är det godaste/smakar mest. Brukar gröpa ur mitten resp. skära loss ändarna och lämna resten.

- Det godaste på sån där butiksgrillad kyckling är skinnet och benet. Resten kan också med fördel skäras bort.

- Det godaste på fläskotletter är svålkanterna. -II-

- Paket-glass är godast när man skopat upp den och sedan låtit den smälta till en trögflytande vätska för att sedan enkelt kunna äta det med en sopp-/såsslev.

- Läsk dricks med fördel "rumstempererad" (ja, normalt då, ca. 20.C) och avslagen.

Förtydligande: Är inte uppväxt med sopor på menyn. Har bara en, enligt omgivningen, något udda smak. :D
Benen vet jag inte, men kan hålla med dig om att skinnet är det godaste på en kyckling! Och det mörka köttet. Tack och lov tycker maken att det tråkiga, torra vita köttet är godast..... ;)

Jag är också förtjust i svål och fett på kött. Tror att det är "lite" ovanligt.... :D

Som vätska vill jag kanske inte ha min glass, men jag rör GÄRNA den mjuk så den blir ungefär i konsistens som mjukglass.... :d
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 567
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: Karfitsa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp