Mens modell skyfall i 19 dagar

Jahap. Fick ett brev idag med provsvaren. Stod bara vad mina värden låg på, att det var lågt och att det kunde hjälpa att äta järntabletter i tre månader.
Jag låg högre än så på mitt akutbesök pga blödningar och fick järn i dropp. Kolla med vc om de kan titta på det där värdet och ge en second opinion?
 
Pratade med bm på vc idag som skrek rätt ut när jag sade vad mina värden låg på. Så då blev det full fart, tider bokades för att få järn intravenöst och för att ta nytt hb efter det. Skönt att få någon som verkligen lyssnade och tog tag i det. Hon rådgjorde med läkare redan under vårt samtal som direkt svarade att jag skulle fått behandling omedelbart när provsvaren kom. De tyckte båda två att det var helt vansinnigt att jag inte fick recept på järn eller ens en ordination på hur mycket jag skulle ta.
 
Pratade med bm på vc idag som skrek rätt ut när jag sade vad mina värden låg på. Så då blev det full fart, tider bokades för att få järn intravenöst och för att ta nytt hb efter det. Skönt att få någon som verkligen lyssnade och tog tag i det. Hon rådgjorde med läkare redan under vårt samtal som direkt svarade att jag skulle fått behandling omedelbart när provsvaren kom. De tyckte båda två att det var helt vansinnigt att jag inte fick recept på järn eller ens en ordination på hur mycket jag skulle ta.
Man kanske skulle ta reda på om det finns fog för och överväga att anmäla de andra via patientnämnden.
Om värdena var farligt låga får det ju absolut inte gå till så?
 
Man kanske skulle ta reda på om det finns fog för och överväga att anmäla de andra via patientnämnden.
Om värdena var farligt låga får det ju absolut inte gå till så?
Jag tycker absolut att du ska göra en anmälan med tanke på det nonchalanta brevet utan ordination jämfört med "pådraget" när du pratade med bm.
Har en i vissa fall mycket nonchalant numera fd. läkare i närområdet som blev av med legitimationen till slut!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp