Mensen är över en vecka sen!

Sv: Mensen är över en vecka sen!

Om inte annat så upplever du ju stress nu ;)

Tror du ska ta det lite lugnt. Ingen ide att hetsa upp sig innan du vet hur det ligger till :)
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Om inte annat så upplever du ju stress nu ;)

Tror du ska ta det lite lugnt. Ingen ide att hetsa upp sig innan du vet hur det ligger till :)

Jo självklart men innan dess lekte livet som vanligt:p

I will try to keep my cool:D

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Puttar upp tråden lite eftersom jag har två frågor som jag hoppas kan få svar på!

Ang mvc kan man gå dit hux flux eller bör man ringa?

Och ni som varit gravida hade ni ökad produktion av flytningar då, ursäkta äckel frågan men jag har väldigt mycket och då även klumpar:crazy::cool:

Skuggan_ som bara önskar att helgen tar slut!
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Man ringer först och bokar tid, möjligen kanske det finns nån typ av drop in på ungdomsmottagning. Kolla på ditt landstings hemsida!

Angående flytningar så kan dom förändras, för mig hände det inte förrän en bra bit in i graviditeterna, men det är säkert olika.

Jag tror däremot inte att dom gynundersöker dig, men det får du fråga barnmorskan på MVC om. Så tidigt kollar man med ultraljud om man vill se en graviditet. Ring och prata med dom!
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Man ringer först och bokar tid, möjligen kanske det finns nån typ av drop in på ungdomsmottagning. Kolla på ditt landstings hemsida!

Angående flytningar så kan dom förändras, för mig hände det inte förrän en bra bit in i graviditeterna, men det är säkert olika.

Jag tror däremot inte att dom gynundersöker dig, men det får du fråga barnmorskan på MVC om. Så tidigt kollar man med ultraljud om man vill se en graviditet. Ring och prata med dom!

Jahaja fan.. Jag som vill veta så fort som möjligt. Jag har varit så emotional idag så det är inte sant. Grät för minsta lilla sak. Bad min stackars pv dra så långt han kunde. Han tyckte jag var jobbig. Sa att mamma var en elak fan, vi disktuerade hur vi ska klara det om det är en bebis. Fick panik eftersom syster följde efter mig hela tiden, kände mig instängd som bara den.
Vet igentligen inte varför jag skriver detta, men antar att jag behöver skriva av mig.

KL
Ni som har svarat är guldvärda!

Sympotmer just nu:

Svullen/gasig mage.
Gråter för minsta lilla och blir lätt irriterad(och det rejält).
Ryggen dödar mig speciellt nere vid svanken.
Illamående/yr.
Brösten har blivit till det dubbla + att dem gör ont som in i(BH är en plåga).
Allt luktar illa, speciellt kanelbullar(normalt sett äter jag det).
Och jag äter sådant jag aldrig annars skulle få för mig att äta.
Konstant huvudvärk.
Konstant trött.
Innan frös jag väldigt mycket och det har nu övergått i svettningar.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Ang mvc kan man gå dit hux flux eller bör man ringa?
De flesta mvc har en egen hemsida. Kolla hur öppettiderna ser ut och vad de har för telefontider.

Mvc där jag bor har drop in mest hela dagen för preventivmedel, men man kan även gå in och göra graviditetstest och då får man också ett datum för inskrivningen ifall man är gravid.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

De flesta mvc har en egen hemsida. Kolla hur öppettiderna ser ut och vad de har för telefontider.

Mvc där jag bor har drop in mest hela dagen för preventivmedel, men man kan även gå in och göra graviditetstest och då får man också ett datum för inskrivningen ifall man är gravid.

Googlade, bor i halmstad. Stod dock ingen drop in saken är ju den att jag börjar skolan 8.10 ligger och den ligger i stan precis som mvc. Men dem lär ju inte kasta ut mig:p

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Av de symptom du skriver så låter det som att du kan vara gravid.
Men enklast är ju att kontakta mvc och kolla det. Är det så, ja då får ni ta tag i det då, är det inte så vet du det och slipper oroa dig.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Av de symptom du skriver så låter det som att du kan vara gravid.
Men enklast är ju att kontakta mvc och kolla det. Är det så, ja då får ni ta tag i det då, är det inte så vet du det och slipper oroa dig.

Fast jag kommer inte sluta oroa mig då för då kommer jag tänka att något är fel om det inte är en bebis så har detta hänt två gånger och vad jag har förstått kan man bli skengravid av att tänka väldigt mycket på det och jag har inte tänkt på bebisar jag har varit helt inställd på student, bal och hästen:crazy:

KL

Tror ni man kan begära utredning om det inte är en bebis?

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Fast jag kommer inte sluta oroa mig då för då kommer jag tänka att något är fel om det inte är en bebis så har detta hänt två gånger och vad jag har förstått kan man bli skengravid av att tänka väldigt mycket på det och jag har inte tänkt på bebisar jag har varit helt inställd på student, bal och hästen:crazy:

KL

Tror ni man kan begära utredning om det inte är en bebis?

Skuggan_

Här har de som riktlinje att man gör utredning om mensen uteblivit mer än 6 månader (om inte graviditet är orsaken då :D), om ingenting annat tyder på att det skulle vara ngt allvarligt fel, eftersom utebliven mens är så pass vanligt och väldigt sällan tecken på en svår sjukdom.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Här har de som riktlinje att man gör utredning om mensen uteblivit mer än 6 månader (om inte graviditet är orsaken då :D), om ingenting annat tyder på att det skulle vara ngt allvarligt fel, eftersom utebliven mens är så pass vanligt och väldigt sällan tecken på en svår sjukdom.

Allright, även om personen i fråga upplever graviditetssymptomer?:laugh:

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

KL

Gott bukefolk antingen jag på gång att få missfall eller så har mensen kommit igång inte som den ska men blod kom det:crazy::p

Skuggan_
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Jag tänkte precis svara på ditt inlägg med symptomen att så känner jag mig varje gång nån dag innan jag ska få mens.
Kan vara ett missfall, eller bara vanlig mens som är sen.
 
Sv: Mensen är över en vecka sen!

Testa dig ändå, man kan få blödningar när man är gravid och det är rätt vanligt t.om....önskar dig all lycka till
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 552
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: Sirap
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
445
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 247
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp